eveant Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg kom over et kosttilskudd man skal ta etter trening som heter Foz. Man får kjøpt det her: http://www.fightline.no/superpriser/body-support-foz.html Noen som har testet det eller vet om det er så bra som det høres ut som? Ser at Arild Haugen har snakket meget varmt om det, så det lover jo bra. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Karbohydrater og salt, det har noe for seg, men ikke noe mirakeldrikk. Går for det samme som Proteinfabrikken sin Cell Max f.eks. Karbo etter trening er vel og bra det, men du kan like godt drikke saft, eller enda bedre ta deg en litago. Fosfat får du også gjennom melk. Endret 5. november 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
eveant Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Så det blir samme effekt som å drikke melk evt sjokolademelk etter trening? Det Arild haugen sier her er jo at det nesten er en mirakeldrikk både på styrke og kondistrening. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Finnes ingenting som heter mirakeldrikker. Jeg skal ikke påstå noe bastant, men om du skal bruke penger på noe, så burde ikke dette være et førstevalg. Det hadde vært større rett og slett, om det var noe mirakel. Ironisk at Arild Haugen er så positiv der, når han andre steder sier det er de store tinga som teller. 1 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Så det blir samme effekt som å drikke melk evt sjokolademelk etter trening? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg tør ikke sammenligne effektene, men sjokolademelk etter trening er ikke det dummeste du kan kjøre på med nei. Fin blanding av fett, karbo og proteiner, og det kommer fra melk. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Det vet jeg, og jeg bruker det ofte selv. Men spørsmålet er jo åssen det er i forhold til Foz. Er det så mye fosfat i melk, da? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Ganske mye mer i FOZ enn i melk, melk har 0,09g per 100ml, som er 13% av ADI. Hvorvidt verdiene bak ADI er gode nok skal jeg ikke diskutere. Men jeg setter spørsmålstegn ved om det har så mye for seg som produsentene skal ha det til. Tar aldri produsenters reklame for god fisk. Går jo an å se etter noe forskning rundt fosfat sin betydning. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Åja, så det diskuteres om hvorvidt fosfat har en stor betydning? Trodde at det var klart jeg. Da er jo situasjonen litt annerledes. Men det er nok mulig at det holder med sjokolademelk, som du sier. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Aner ikke om det diskuteres, men det er vel ikke det mest utbredte man ser i kosttilskudd. Jeg ville sjekket litt opp betydningen av det i hvert fall. Tror ikke det er så kraftfullt som produsenten (forståelig nok) vil ha det til. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Latterlig å anbefale Litago som restitusjonsdrikk da. Proppfull i raffinert sukker. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Latterlig å anbefale Litago som restitusjonsdrikk da. Proppfull i raffinert sukker. Tja ser da helt greit ut det: Går man for Litago sin lettere sjokolademelk får du i deg 240 kalorier, 17,5g protein, 36g karbohydrat og 4g fett. Proteinene består av 20 % myseprotein og 80 % kasein. Forskning peker på at det denne blandingen er bedre enn om man bare skulle inntatt en av proteintypene alene (8). Når det gjelder fettet, så er dette av mange sett på som noe negativt etter trening. Dette er faktisk feil. En studie fra 2006 (13) viser derimot at melkefettet kan øke proteinsyntesen ytterligere – og dermed gjøre at du bygger muskler enda raskere. Når det gjelder det øvrige næringsinnholdet, så vil du med sjokolademelken få i deg gode mengder av den viktige aminosyren leucine som bidrar til å forhøye proteinsyntesen i muskulaturen, samtidig som den via insulinresponsen som medfølger også vil hemme nedbrytningen av muskelprotein. Du vil også få i deg de viktige elektrolyttene kalsium, magnesium, kalium og natrium. Så har du ikke en proteinshake for hånden, kan du like gjerne gå for sjokolademelk. Dette gjelder både når du skal trene styrke og kondisjon. Kilde: http://fitnessbloggen.no/drikk-sjokolademelk-etter-treningen/ Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Latterlig å anbefale Litago som restitusjonsdrikk da. Proppfull i raffinert sukker. edit: slettet ettersom jeg skrev i hovedsak det samme som m3x... Endret 28. desember 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå