bergetun Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Har en del venner og famile som har sin hovedmail paa serveren min etter de ble lei hotmail.. Bruker gotmail til aa hente mailen fra hotmail kontoene og kjoerer mailen gjennom spamassassin og f-prot for aa fjerne eventuelt spam mail og virus for saa aa levere de til mailen dem har paa serveren min.. Dette bare fordi dem skal slippe aa gaa glipp av viktig mail som folk sender til den gamle email addressen(hotmailen). Har planer om aa lage en liten ekstra funksjon slik at dem faar en SMS hver gang dem faar en mail. Bruker smssend for aa sende sms meldinger fra command line saa det med sms meldinger er ikke noe problem. BATCH/perl/C programering er heller ikke problemet heller. Problemet er rett og slett hvordan jeg skal faa lest ut eller faa vite naar en bruker faar mail. Jeg kan jo selvfoelgelig lese mail spooelen for hver bruker med gjevne mellomrom for aa sjekke om det er ny mail men dette er da tungvint. Er det ikke en bedre maate jeg kan faa "vite" naar er bruker paa systemet faar en mail .. ? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 .. Er det ikke en bedre maate jeg kan faa "vite" naar er bruker paa systemet faar en mail .. ? chkmail gjør kanskje jobben? (Vet ikke om dette er installert default på alle linux-distribusjoner) Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Hm. Nå kjører jeg ingenting av de du nevnte, bortsett fra f-prot for å sjekke for virus. Men noen av disse MÅ jo generere logger? Jeg ser at min egen qmailscanner logger hva den gjør i samarbeid med f-prot, qmail'en logger, osv osv. -Dante Lenke til kommentar
alive Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Jeg kan jo selvfoelgelig lese mail spooelen for hver bruker med gjevne mellomrom for aa sjekke om det er ny mail men dette er da tungvint. Er det ikke en bedre maate jeg kan faa "vite" naar er bruker paa systemet faar en mail .. ? Vil tro at de fleste mailprogrammer som "sjekker" etter ny mail leser mail spoolen (eller hva man har satt som mailbox). Det du enkelt kan lage er et skript som sjekker når det forrige gang ble gjort en "skriv" til de spesifikke mailfilene. hvis dette ble gjort feks etter forrige gang du kjørte skriptet har det kommet mail. Det kan være jeg er helt "på jordet", men tror dette skal funge ganske greit... Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Du bør ta en kikk på procmail. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Holder paa a lage ett lite C program som fixer biffen for meg.. Sjekker filen og ser hvor stor den er, aapener den og leser den bakover til den finner foerste From uten > tegn framfor seg. Da har du funnet punktet fra siste mail, da er det bare til aa hente ut den informasjonen du maatte oenske: topic, From: (Replay Addresss) osv . Lenke til kommentar
iDude Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Holder paa a lage ett lite C program som fixer biffen for meg.. Sjekker filen og ser hvor stor den er, aapener den og leser den bakover til den finner foerste From uten > tegn framfor seg. Da har du funnet punktet fra siste mail, da er det bare til aa hente ut den informasjonen du maatte oenske: topic, From: (Replay Addresss) osv . C? Nei fyda! Dette høres ut som en bash/perl jobb... Lenke til kommentar
xunil2003 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 slettet/editert av Bergetun fordi skrevet av Bergetun med en annen bruker... Til Xunil2003 Er litt lurt aa logge ut av hw foer du forlater maskinen, spesielt paa public computers som skolens. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Bruker smssend for aa sende sms meldinger fra command line saa det med sms meldinger er ikke noe problem. BATCH/perl/C programering er heller ikke problemet heller. Sorry for at jeg ikke svarer på spørsmålet; men: hvordan fungerer det? Hva slags nummer kommer meldingene fra? Gratis? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Bruker smssend for aa sende sms meldinger fra command line saa det med sms meldinger er ikke noe problem. BATCH/perl/C programering er heller ikke problemet heller. Sorry for at jeg ikke svarer på spørsmålet; men: hvordan fungerer det? Hva slags nummer kommer meldingene fra? Gratis? #1 skriv "g smssend" i addressebaren til Opera. #2 klikk på den øverste linken TADA! All info du trenger.. jeg er så snill at jeg henta den for deg også... (siden du ikke klarer det selv ): http://zekiller.skytech.org/smssend_menu_en.html Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 OK, hvilken provider fungerer her i Norge? (Er vel ikke vits at jeg skal prøve hver eneste når noen andre vet hva som går ) Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 OK, hvilken provider fungerer her i Norge? (Er vel ikke vits at jeg skal prøve hver eneste når noen andre vet hva som går ) jaaaaaaaa, selvf. funker det.. :S Bruker selv GAIM til MSN, og jeg får sende SMS som en bombe derifra.. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Holder paa a lage ett lite C program som fixer biffen for meg.. Sjekker filen og ser hvor stor den er, aapener den og leser den bakover til den finner foerste From uten > tegn framfor seg. Da har du funnet punktet fra siste mail, da er det bare til aa hente ut den informasjonen du maatte oenske: topic, From: (Replay Addresss) osv . C? Nei fyda! Dette høres ut som en bash/perl jobb... Jo jeg hadde planer om aa lage det i perl men jeg fant ut at ett lite C program vil gjoere det raskere og bruke mindre ressurser. Dette scriptet/programet kjoeres hver gang det kommer en mail inn paa systemet (ca 2000-4000 mail hver dag og dette antallet stiger proposjonalt med antall brukere jeg faar inn) Selv om 70-80% av dette er spam og dermed skal det IKKE sendes SMS beskjed til brukeren er jeg noedt aa sjekke mail spoolene hver gang det kommer inn for aa finne ut om det er spam eller ikke. Siden jeg begynner aa lese fra slutten av spoolen (der den nye mailen ligger) saa har det ikke noe aa si om mail spoolen er 40 kb eller 40 mb. Er nesten ferdig, har bare igjen aa luke ut visst brukeren skriver From i mail "bodyen", heldigvis kommer det alltid en > framfor From visst dette skrives i selve mailen. Har ogsaa planer om aa legge til litt smaating av argumenter i programmet.. Feks at: Mailen skal ha under 6 Spamassassin poeng foer dette rappoteres som en skikkelig mail, hva jeg vil ha tilbake .. From eller From: Topic eller de foerste 50 tegna i selve mailen.. osv osv .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå