Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Når hun starter en med deg kan du spørre. Hvis det var du som startet sist kan du vente med og snakke med hun til hun starter en. Da litt ut i samtalen kan du spørre "skal vi finne på noe snart?(med den smileyen dere pleier og bruke eller ett hjerte vis dere skriver det"

Du skal ikke spørre om når eller hvor. Og hvis hun sier ja det hadde vært koselig(eller hva enn hun skriver i den duren). Da sier du bare "si ifra når det passer". Du får sikkert ett "ok" tilbake, og etter det sier du hade.

Si ifra når det passer? Du legger jo alt over på henne. DU skal være sjefen, DU skal vise at her bestemmer jeg. Så jeg ville droppet "når det passer."

DU skal si hvor og når, som jeg har prøvd å forklare litt i denne tråden.

Litt ut i en samtale, samma hvem som startet. Ikke noe negativt at det er deg, for du er den dominante her (hvis det absolutt må gjøres på face, men skjønner at det kan være litt vanskelig å få henne one on one ellers)

blablabla.

...

..

Du "Har tenkt å leie en film på fredag, har du lyst til å se den med meg? :)

Henne "Ja :) "

Du " :), da møtes vi klokken 20.00 på xxxxx, men husk! jeg bestemmer sjanger!"

Henne "random et eller annet svar, good job du har fiksa deg en date uten at du slipper å bekymre deg over noe. Du har når og hvor.

Er flere mulige scenarior på hvordan henne vil svare på din request, du kan også være uheldig å få " Det passer litt dårlig" Uten at henne selv oppfordrer til å finne et annet tidspunkt. Da må du rett og slett innse at henne er tapt for øyeblikket. Da må du i hvert fall ikke gå inn i en masete rolle.

Du kan få scenario hvor henne spør om søsteren også kan bli med, da må du selvfølgelig si at det er greit. Kan bli en kinky kveld :p

Eller så er du så heldig at henne tar helt kontroll og sier, "Ja, skal vi si 20.30 hos deg da? send meg en mld på xxxxxxx" <--- jackpot.

Endret av *@lex*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har jeg faktisk brukt før :p Virker ikke som at hun er så keen på han.. Og hvis du bestemmer når dere skal noe og hun er opptatt. så blir det bare kleint og rart.

Hvor gamle er dem da? hvor ofte har dem gjort dette? har dem klart det? ;)

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Den har jeg faktisk brukt før :p Virker ikke som at hun er så keen på han.. Og hvis du bestemmer når dere skal noe og hun er opptatt. så blir det bare kleint og rart.

Hvor gamle er dem da? hvor ofte har dem gjort dette? har dem klart det? ;)

Som sagt før i tråden er jeg 14 år og henne 13, og hun viste ganske mye interesse før, men så har søsteren hennes begynt å vise interesse, og jenta jeg liker har til og med sagt at jeg og søsteren hennes ville vært et fint par.

Men som sagt vi hadde ganske mye kontakt før, og hun viste mye interesse..

Postet av anonym: bd55636fab8080a5b54fc28f5270458a

Lenke til kommentar

Brukt den selv, works like a charm.

Men henne sier jo ikke "Ok" når du spør om henne vil se film på fredag, hvis henne egentlig ikke kan..ikke sant? ;)

Men henne sier jo ikke "Ok" når du spør om henne vil se film på fredag, hvis henne egentlig ikke kan..ikke sant? ;)

Lenke til kommentar

Blir ganske forvirrende når jeg får mange svar som sier det motsatte... :S

Du kan jo prøve ut alle og se hva som funker, ...

Egentlig tror jeg du klarer dette uten hjelp fra noen andre enn deg sjøl. Men gode råd kan også være nyttige, velg det du sjøl har tro på.

Lenke til kommentar

Blir ganske forvirrende når jeg får mange svar som sier det motsatte... :S

Du kan jo prøve ut alle og se hva som funker, ...

Egentlig tror jeg du klarer dette uten hjelp fra noen andre enn deg sjøl. Men gode råd kan også være nyttige, velg det du sjøl har tro på.

Det jeg egentlig har lyst til er rett og slett bare be henne hjem til meg og bare gjøre noe, og så be henne på "date" filmkveld senere, isteden for å hoppe ut i det dype med en gang. Men så er det jo spørsmålet hva vi kan gjøre annet enn det..

Lenke til kommentar

Det jeg egentlig har lyst til er rett og slett bare be henne hjem til meg og bare gjøre noe, og så be henne på "date" filmkveld senere, isteden for å hoppe ut i det dype med en gang. Men så er det jo spørsmålet hva vi kan gjøre annet enn det..

Gjør det! Be henne hjem.

Fortsettelsen kan faktisk være så enkel at den ordner seg av seg sjøl, uten at du trenger å planlegge noe som helst. Skjer ofte det ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gjør det! Be henne hjem.

Fortsettelsen kan faktisk være så enkel at den ordner seg av seg sjøl, uten at du trenger å planlegge noe som helst. Skjer ofte det ;)

Er ganske redd for en sånn "awkward silence" når vi sitter hjemme hos meg, og ingen av oss gjør noe. Hvis noen kan bare gi noen ideer til hva som er vanlig å gjøre på vår alder, for jeg har null ervaring på dette. Trenger bare å være noen få stikkord, bare sånn at jeg har litt peiling.

Lenke til kommentar

Er ganske redd for en sånn "awkward silence" når vi sitter hjemme hos meg, og ingen av oss gjør noe. Hvis noen kan bare gi noen ideer til hva som er vanlig å gjøre på vår alder, for jeg har null ervaring på dette. Trenger bare å være noen få stikkord, bare sånn at jeg har litt peiling.

Prestasjonsangst. Husk at det er ikke bare du som skal underholde. Men for å ha noe på lur om ditt skrekkscenario skulle oppstå: Finn på forhånd ut hvilke interesser hun har, og snakk om det. Om du ikke finner det ut, snakk om hester.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men hennehun sier jo ikke "Ok" når du spør om hennehun vil se film på fredag, hvis hennehun egentlig ikke kan..ikke sant? ;)

Men hennehun sier jo ikke "Ok" når du spør om hennehun vil se film på fredag, hvis hennehun egentlig ikke kan..ikke sant? ;)

Beklager å måtte påpeke dette, men dette begynte å irritere meg litt.

Du bruker "henne" feil. Det skal stå "hun"! :)

Lenke til kommentar

Beklager å måtte påpeke dette, men dette begynte å irritere meg litt.

Du bruker "henne" feil. Det skal stå "hun"! :)

Veldig sjelden at folk i den alderen der har perfekt gramatikk, det hadde jeg ikke sjøl en gang, vet jeg. Likevel ble jeg korrekturleser ;) De gramatikalske feilene har ingen ting å bety for forståelsen av innholdet.

Lenke til kommentar

Vil anbefale at du snart setter inn støtet på et eller annet vis, og at du beveger deg til neste steg som innbefatter "date" gjennom filmkveld, kino eller den slags. Hvis det går for lang til uten at noen av dere tar initiativ til neste fase, er det overhengende fare for at deres forhold forblir vennerelatert.

Har selv brent meg på å bruke for lang tid. I mitt tilfelle var det neppe noen tvil om at jeg og jenta hadde noe på gang, men ettersom jeg aldri tok steget videre er jeg den dag i dag fanget i vennefella. Jeg var heldig nok til å sove over hos henne et par ganger (med tilhørende kosing og tafsing), men det stoppet der på grunn av mitt manglende initiativ på å ta forholdet til et nytt level. Kult nok å være venner, men det er jo ikke det som er planen, er det vel? ;)

Det som i verste fall kan skje er når du tar initiativ til å finne på noe, er at jenta ikke ønsker det. I så fall får du konstatert at hun ikke er interessert, og det er greit å få vite så tidlig som mulig slik at du slipper å sikle etter henne over lengre tid (men hey; dette er "worst case scenario", så la oss satse på at dette ikke skjer).

Btw, noen samtaleemner du kan ta i bruk under en kommende filmkveld:

- hennes interesser (hvis du ikke er klar over disse, spør henne - slik viser du interesse)

- dine interesser (slik blir hun bedre kjent med deg)

- skolen (dere går på samme skole, så her kan det være mye å snakke om; fag, elever, lærere, prøver, osv)

- familie (snakk om familiene deres; søstera hennes. Har du noen søsken kanskje?)

- yrkesrelaterte fremtidsplaner (hva tenker du å jobbe med senere i livet, og hva tenker hun?)

Grav til du finner en eller flere interesser dere deler; på den måten skaper dere relasjoner og i så måte en "connection".

Lykke til - vi heier på deg!

Lenke til kommentar

Kommer nærmere og nærmere, hun har begynt å ta mere kontakt igjen ;) Just the "boost" I needed :p

Du. Nå må du slutte å gå rundt den varme grøten og heller kaste deg uti det. :love:

Jaja, prøver hver dag, men det som er problemet er at hun aldri er alene. Det er alltid flere veninner rundt henne eller på vei til henne, og synes det er flaut å spørre når de hører på. Spør gjerne henne hvis vi 2 ville vært alene, ta litt på henne og spørre om hun har lyst å komme hjem til meg da og da.

Takker for råd, Araketon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...