Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt som går i niende klasse, og har forelsket meg i ei jente som går i åttende. Jeg fant henne på Facebook for en måned siden, og hun spurte hvem jeg var. Selvfølgelig kom jeg ikke på noe, og sa derfor at det var en venn av meg som hadde lagt henne til. Vi snakket ikke etter dette, men noen dager senere spurte jeg åssen det gikk. Etter dette har vi nok snakket sammen hver dag, men ikke på skolen.

Men for noen dager siden begynte vi å snakke litt sammen, ikke stort men vi hilser på hverandre og så videre. Hun har ei veninne og ei søster som går i samme klasse, og de har noe greier sammen. Veninnen til jente jeg liker, prøver på en måte å kødde eller noe sånt med å prøve å si noe til meg, men så kommer jente jeg liker og sier "ikke si det" og holder henne på kjeften, på en morsom måte for å si det sånt. Jeg spurte hva de prøvde å si med et vakker smil men så svarer jente "ikkenoe", og plutselig kommer søsteren inn og sier "sikkert noe med at <jentajegliker> har sagt at du er veldig kjekk", og jeg smilte selvfølgelig.

Chatter forsatt med jenta på facebook og spør noen ganger hva veninnen hennes ikke får lov til å si, men så får jeg får jeg svaret "ikke noe vi bare kødder med deg" eller bare ikke noe.

Som dere har skjønt er jeg ganske forvirret, og lurer på hva jeg må gjøre next. Spørre om nummeret? Spørre om å finne på noe? Eventuelt spurt begge søsterene å finne på noe?

Takker og bukker for alle svar :S

Postet av anonym: bd55636fab8080a5b54fc28f5270458a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

go for it, ikke snakk og lek kompis for lenge. Vis i stedet hva dine intensjoner er, så slipper du friendzone og sånt. Du er helt klart mer enn hvem som helst for henne, så bedre å sjekke ut forholdene ordentlig og få nei, enn å lure og bli skuffet senere etter mye venting.

Edit: Dvs, du trenger ikke nødvendigvis å gå bort og si; Hei, jeg liker deg, liker du meg?

Endret av Sindrato
Lenke til kommentar

Noen tips til en måte å spørre på? Hun er forresten nesten aldri alene, alltid noen rundt henne. Hva skal jeg evt. si når hun spør meg hvorfor jeg skal ha nummeret hennes? Og hva skal jeg gjøre når jeg har fått det? ringe/send meld om å finne på et eller annet?

Lenke til kommentar

Forresten, noen tanker på om jeg burde spørre nummeret til henne face2face eller..?

Ikke gjør det så vanskelig; det har da ingen ting å si om du spør direkte etter nummeret hennes eller gjør det på Facebook.

Slipp deg løs mann! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis du ikke får mulighet til å snakke med henne under fire øyne på skolen, så spør på Facebook-chat om du kan få nr. hennes? :) Hvis hun spør hvorfor så vær ærlig og si at du liker henne veldig godt. Sjansen for at du får et nummer ( :whistle: ) er relativt stor.

Endret av TMB
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis du ikke får mulighet til å snakke med henne under fire øyne på skolen, så spør på Facebook-chat om du kan få nr. hennes? :) Hvis hun spør hvorfor så vær ærlig og si at du liker henne veldig godt. Sjansen for at du får et nummer ( :whistle: ) er relativt stor.

Synes det høres litt kleint ut hvis jeg bare svarer med "Fordi jeg liker deg veldig godt". Men skal nok spørre, hvis hun spør hvorfor kan jeg jo evt. si at jeg har lyst til å finne på noe med henne en gang.

Lenke til kommentar

Jepp. Si at du synes hun virker som en veldig grei jente og at du kanskje vil finne på noe med henne en gang :)

Nja... Dropp "kanskje." Vær bestemt! Få ut et bestemt klokkeslett og dag. Ta kontrollen, det er det viktigste. Husk: Du går i 9ende, du har allerede fått henne til å snakke om deg til venninnene sine, hu synes tydeligvis du er kjekk. Du har fanget fisken her. Du må bare vite hvordan du drar opp fisken ;)

PS: Ikke gi henne en selvtillits boost med å si at du liker henne veldig godt. Dere har ikke kjent hverandre så lenge, så dropp det.

Endret av *@lex*
Lenke til kommentar

Jepp. Si at du synes hun virker som en veldig grei jente og at du kanskje vil finne på noe med henne en gang :)

Nja... Dropp "kanskje." Vær bestemt! Få ut et bestemt klokkeslett og dag. Ta kontrollen, det er det viktigste. Husk: Du går i 9ende, du har allerede fått henne til å snakke om deg til venninnene sine, hu synes tydeligvis du er kjekk. Du har fanget fisken her. Du må bare vite hvordan du drar opp fisken ;)

PS: Ikke gi henne en selvtillits boost med å si at du liker henne veldig godt. Dere har ikke kjent hverandre så lenge, så dropp det.

Er det vanlig for jenter å gi litt "blandede" signaler? Altså noen ganger virker de totalt uinteressert i deg og neste dag er det plutselig omvendt.

Lenke til kommentar

Er det vanlig for jenter å gi litt "blandede" signaler? Altså noen ganger virker de totalt uinteressert i deg og neste dag er det plutselig omvendt.

Hu entrer alpha male rolen. Altså henne bruker disse mixed signals til å gjøre deg usikker. Noe som er ganske vanlig. Mest brukt blant gutter, enkleste måten å få noen til å bli interessert er dette her.

Ikke la deg vippe av pinen. Vis at du er sjefen. Neste gang henne er veldig interessert, vær uinteressert. Da mener jeg ikke at du skal være totalt care, men lat som om henne ikke er alt i verden. Neste dag så viser du litt mer interesse. Gjør henne like usikker som du er, så ser du fort at henne blir mer interessert i deg. Du må vise at du er alpha male, som har plenty av andre tilbud. Men likevel velger henne framfor de andre jentene.

Kanskje litt vanskelig å ta teorien til praksis, men du vil få dreisen på dette etterhvert.

Jeg ser at du er litt nervøs for å spørre om telefon nummeret, har du spørt allerede? Hvis ikke, så gjør dette gjerne blant venninnene hennes. Hvis du kjenner en av venninenene hennes litt, så ber du heller om hennes nummer. Si at det er en fest til helgen, eller at flere av gutta skal på kino/peppes (egentlig alt funker) og lurte på om de ville henge seg på. Når da jenta du liker, ser at det ikke er henne du vil ha nummeret til, vil henne bli usikker. Ja, jeg vedder ganske mye på at henne vil få tak i dette nr av venninna og sende deg den første meldingen. Men dette igjen krever litt tålmodighet, ikke vær redd om det går et par dager uten kontakt, det kan fort skje.

A

Lenke til kommentar

Hu entrer alpha male rolen. Altså henne bruker disse mixed signals til å gjøre deg usikker. Noe som er ganske vanlig. Mest brukt blant gutter, enkleste måten å få noen til å bli interessert er dette her.

Ikke la deg vippe av pinen. Vis at du er sjefen. Neste gang henne er veldig interessert, vær uinteressert. Da mener jeg ikke at du skal være totalt care, men lat som om henne ikke er alt i verden. Neste dag så viser du litt mer interesse. Gjør henne like usikker som du er, så ser du fort at henne blir mer interessert i deg. Du må vise at du er alpha male, som har plenty av andre tilbud. Men likevel velger henne framfor de andre jentene.

Kanskje litt vanskelig å ta teorien til praksis, men du vil få dreisen på dette etterhvert.

Jeg ser at du er litt nervøs for å spørre om telefon nummeret, har du spørt allerede? Hvis ikke, så gjør dette gjerne blant venninnene hennes. Hvis du kjenner en av venninenene hennes litt, så ber du heller om hennes nummer. Si at det er en fest til helgen, eller at flere av gutta skal på kino/peppes (egentlig alt funker) og lurte på om de ville henge seg på. Når da jenta du liker, ser at det ikke er henne du vil ha nummeret til, vil henne bli usikker. Ja, jeg vedder ganske mye på at henne vil få tak i dette nr av venninna og sende deg den første meldingen. Men dette igjen krever litt tålmodighet, ikke vær redd om det går et par dager uten kontakt, det kan fort skje.

A

Kjenner egentlig ingen av veninnene hennes, unntatt søsteren som jeg har snakket med noen få ganger. Men nå er jeg heller ikke akkurat den typen som drar på fest/kino osv. veldig ofte sammen med venner, så det kan jo bli litt vanskelig..

Men får ihvertfall følge alpha-rådet ditt.

Lenke til kommentar

Pleier jenter også å gi klem til noen gutter jeg for eksempel kjenner, for å gjøre andre (Som meg) missunnelig?

Tar gjerne imot flere tips :)

Jenter i den alderen der klemmer på alt og alle. Så ikke tenk på det :p

One less thing to worry about ;)

Denne alpha posisjonen, hvor lenge pleier den å vare? Hun har liksom ikke hilst osv. på meg på noen dager, og jeg prøver å unngå dette jeg og, som jeg ble fortalt å forrige post.

Har forresten også en mistanke om at søsteren hennes liker meg.. Så sitter nok i en litt vanskelig situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...