Gå til innhold

Hvor lenge vil du leve?

Balthier

Hvor lenge vil du leve?  

31 stemmer

1. 1. Når har du lyst til å dø?

• Før du fyller 20år
    • 20-40år
    • 40-60år
    • 60-80år
    • 80-100år
    • 100-120år
    • Til siste åndedrag, gjennom kreft, aids og smertefulle sykdommer
    • For Evig og Alltid
  2. 2. Er du deprimert eller ulykkelig?

3. 3. Er penger noe av det viktigste i livet?

Anbefalte innlegg

Jeg husker godt det en gammel kompis fortalte meg en gang. At han heller ville dø enn å bli gammel. Dvs når diverse kroppslige plager grunnet eldring, hindrer han fra å gjøre det han aller helst vil i hverdagen. Da skulle han kaste seg på sjøen å få den grandiose begravelsen der atlanterhavet er.

Han er desverre ikke blant oss lenger.

Jeg lurer på hvor lenge dere har lyst til å ville leve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil leve mange mannsaldre. Nå har jeg nesten levd 25% av min forventede levealder, og jeg har enda ikke gjort det viktigste jeg kommer til å gjøre og oppleve. Vi har altfor liten tid. Hvis vi trekker fra den tida vi er gamle og svake, har vi omtrent halvparten så mye tid.

Lenke til kommentar

Jeg fikk angst her om dagen... satt på dass og gjorde det en vanligvis gjør på dass, så begynte jeg å tenke på hva som skjer når jeg dør. For evig og alltid er mitt sinn borte, like borte som det var før jeg ble født.

Jeg ble svimmel, faktisk. Da jeg tenkte så jævlig mye på dette. En dag, er jeg ikke mer, og kommer aldri til å være mer...

Så jeg håper, når min tid er inne, at jeg faktisk er lei av livet her på jorden, sånn at jeg ikke skal få angst de siste årene mine her.

Jeg vil helst bli 90, da er vi i 2077, og kanskje jeg får oppleve masse spennende. Men jorda vil være oversvømt av mennesker, er antatt å være 12-14 milliarder mennesker på jorden da, enn nå. Så jeg ser ikke for meg at noen kommer til å gjøre det de kan for å redde meg, hehe.

Livet er for kort til å tenke på hva som skjer når du dør, carpe diem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...