Gå til innhold

[Løst] Skjermkortskifte i Ubuntu, maskinen starter ikke igjen?

Anbefalte innlegg

Har en Ubuntu foldingrigg hvor det står 2 stk. GTX 560Ti som er ganske bortkastet der siden jeg kun folder med CPU. Jeg skiftet disse ut med et litt eldre Radeon 850X som sto i en annen rigg. Nå starter ikke riggen normalt og jeg må starte den opp med valg 2 ovenfra når (Ubuntu) dualboot menyen kommer opp. Alt ser tilsynelatende normalt ut med den folder nå bare på en kjerne. Prøver jeg normal oppstart så blir den bare stående et sted i oppstarten, men den låser seg ikke. Når jeg blir lei av å vente så trykker jeg Ctrl+Alt+Del og den kommer på skjermen og forteller at den restarter igjen.

Jeg antar at den ikke finner riktig driver til skjermkortet! Noen som har et godt råd slik at jeg slipper på legge inne Ubuntu og f@h på nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg ikke gjøre der jeg er, maskinen starter jo opp i recoverymodus og kan gå videre derfra i normal oppstart. Problemet er at den da kun bruker en kjerne under folding, og at den ikke kjører programmene som den skal kjøre i oppstarten.

Men du må nok forklare i klartekst siden jeg er temmelig ny på Ubuntu.

Edit: Slik jeg forstår det så trenger jeg å avinnstallere Nvidia drivere som 560Ti kortene brukte, og så legge inn driver for ATI kortet, men jeg trenger å få det inn med teskje?

Edit igjen:

Ikke mye hjelp å hente her altså! Jeg resatte og installerte på nytt, tok 14 - 15 minutter og alt er oppe og går igjen, takker for all hjelp.

Eneste problemet nå er at jeg ikke kan ses på lokalnettet lenger. Har delt katalogen som er i bruk, men av en eller annen årsak så kan riggen ikke ses av HFM.NET lenger. Riggen ses i routeren med navn og ip-adresse, men altså ikke i HFM.NET. Sikkert en banal feil av meg, men jeg ser den ikke?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...