Gå til innhold

BF3: Lav CPU-bruk, lav GPU-bruk, lav FPS, lave innstillinger og lav spillbarhet.

Anbefalte innlegg

Hei!

Verken CPU eller GPU brukes 100%, man burde vel forvente at en av dem skulle makse og være flaskehals for den andre. Neida, her går CPU på 40% og GPU på 60%, og fps-en ligger mellom 19 og 70. Mest i området rundt 20-30 fps om det er litt action, og da blir spillbarheten elendig. Om jeg kjører opp grafikkinnstillingene faller ikke fps-en så mye.

Har de siste driverne. Kjører alt på lave innstillinger, med 2xAA. 1680x1050.

System: Q6600, 8GB DDR2 PC6400, HD 4890, Win7 x64.

Hva kan årsaken være, og hva kan jeg gjøre med det?

CPU-bruk:

post-50769-0-63215400-1320504523_thumb.png

GPU-bruk:

post-50769-0-25412100-1320504513_thumb.png

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel jeg fant dette om kortet.

Referansehastigheten for grafikkprosessoren er økt fra 750 til 850 MHz, samt at referansehastigheten for minne er økt fra 900 til 975 MHz. Videre er standard minnemengde økt fra 512 megabyte til 1 gigabyte. Riktignok var det en del produsenter som også hadde 1 gigabyte 4870-modeller. De fleste produsentene vil ha grafikkort som kjører på disse klokkefrekvensene, men man vil også se fabrikksoverklokkede modeller med litt høyere hastigheter – uten at det trenger å bety spesielt mye for den faktiske ytelsen.

Grafikkortet kan trekke opptil 190 watt. Med andre ord vil kortet stille en del krav til strømforsyningen i pc-en. Dette blir et relativt kraftig kort som også vil være rettet mot ellers kraftige pc-er. Å bruke det i en pc med svak prosessor vil gjerne resultere i at man ikke får utnyttet potensialet til grafikkortet.

Lenke til kommentar

er ikke helt sikker på om battlefield 3 har muligheten til å ta nytte av 4 cores processor, det er mange spill som bare kan kjøre på 2 cores som for eksempel starcraft 2 eller crysis.. det er da turbo funksjon på kortet kommer til nytte, det at 2 cores skrur seg av og gir strøm til de to andre corene.. noen ganger kan 2 cores øke fra 2.2 ghz til 3.1 ghz turbo mode.

Lenke til kommentar

er ikke helt sikker på om battlefield 3 har muligheten til å ta nytte av 4 cores processor, det er mange spill som bare kan kjøre på 2 cores som for eksempel starcraft 2 eller crysis.. det er da turbo funksjon på kortet kommer til nytte, det at 2 cores skrur seg av og gir strøm til de to andre corene.. noen ganger kan 2 cores øke fra 2.2 ghz til 3.1 ghz turbo mode.

Å joda, BF3 pusher alle kjernene på prosessoren min i hvertfall, jeg har en firekjernes CPU.

Lenke til kommentar

Å joda, BF3 pusher alle kjernene på prosessoren min i hvertfall, jeg har en firekjernes CPU.

hmmmm da må det kanskje være noe med videokortet da? ... men det er mange som har hatt problemer med battlefield 3 for tiden.. mange buggs med driverne og folk som for krasj.. så kanskje det kommer ut noen nye drivere snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...