Gå til innhold

Musikk: Marko - Stand Up - Feedback på ny låt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Kult, men det første jeg tenkte på er at du burde finne på dine egne ideer. Å begynne som jason derulo og MJ blir litt vel Rip off.

Ellers fin oppbygning i låten og god låtid og kul tekst.

Hva skjer med lyden produksjonsmessig? Altfor tynt og pislete. Mangler masse bass og diskant. Hvilket program mikser du og på hva slags høyttalere? Det låter veldig lukket.

Håper det var konstruktivt nok:)

EDIT: TIPS! Legg låtene ut på soundcloud e.l, som konverterer sangene mye bedre enn youtube. Lydkvaliteten forringes veldig når du legger det ut der:)

-B

Endret av Boneraw
Lenke til kommentar

Hei!

Kult, men det første jeg tenkte på er at du burde finne på dine egne ideer. Å begynne som jason derulo og MJ blir litt vel Rip off.

Ellers fin oppbygning i låten og god låtid og kul tekst.

Hva skjer med lyden produksjonsmessig? Altfor tynt og pislete. Mangler masse bass og diskant. Hvilket program mikser du og på hva slags høyttalere? Det låter veldig lukket.

Håper det var konstruktivt nok:)

EDIT: TIPS! Legg låtene ut på soundcloud e.l, som konverterer sangene mye bedre enn youtube. Lydkvaliteten forringes veldig når du legger det ut der:)

-B

Takk for fin tilbakemelding!

Jeg spilte inn hos en kompis med Garageband og en rimelig god mikrofon, jeg irriterer meg også over den dårlige kvaliteten, hvis jeg ser info om sangen på itunes så står det på volum: -1 dB. Så må våre noe med instillingene til kompisen min.

Har ellers fått høre mye rundt på forum at sangen er veldig "standard", det er liksom ikke noe nytt og revolusjonerende med den. Har holdt på med å skrive tekster og slik en stund og følte at dette var den første sangen som skulle ut på nettet.

Har du noen tips om hvordan jeg kan øke den desibel greia? Har prøvd å konvertere sangen i DVDVideoSoft, men same shit :/

Lenke til kommentar

Dette har nok ikke så mye med det å gjøre. Sangen din er helt sikkert ikke mastret og heller ikke mixet særlig bra. Det gjør at ting faller gjennom i utgangspunktet, og når du da konverterer over til mp3 e.l blir kvaliteten enda dårligere. Prøv å mikse det i et annet program slik som Cubase, Logic eller Pro Tools :)

-B

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...