Coffey Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Hei. Skal kjøpe ferdigbygd PC fra Komplett.no, og den som faller nærmest min pris er denne. Jeg skal konfigurere den selv, så prisen blir på rundt 8000 et sted. Kravene jeg selv stiller er: - Fractal Design R3 Black Pearl - i7 CPU - 16 GB RAM - 120 GB SSD - Et skjermkort som skal kunne ta f.eks Battlefield 3 ganske godt, og vare noen år framover - Ingen harddisk - Bare PC, ingen mus eller tastatur etc Noen som har lyst til å hjelpe meg å sette opp et optimalt sett? OT: Hvor mange watt vil jeg egentlig trenge til et slikt oppsett? Mer enn 500? Tusen takk! Endret 5. november 2011 av Coffey Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Tror ikke dette går prismessig. Hvor mye over 8k kan du gå? Dette burde fungere: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1004172&su=7E561EDF-D114-4A63-92EE-06D9EE999A39 Endret 5. november 2011 av Boneraw Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Tror ikke dette går prismessig. Hvor mye over 8k kan du gå? Jeg kan vel gå opp til 9000 når jeg tenker meg om. Det jeg ihvertfall ønsker er en PC som er veldig god å bruke idag, hvor ingen av komponentene er unødvendig dårlige bare fordi jeg skal spare noen par kroner. Er en annen komponent ekstremt mye bedre for bare litt mer penger så går jeg helst for den. Jeg ønsker en PC som skal vare. Forresten, vil jeg som bruker PCen til spill og videoredigering merke forskjell mellom en SSD med 285/275 read/write og en 550/510 read/write? Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Ja, det vil du nok merke, men begge deler er en enorm forbedring i forhold til om du brukte vanlig hdd tidligere. Jeg ville kanskje gått for en annen SSD hvis du kan gå enda litt mer opp i pris. (Det er en av de "billigste" modellene på markedet jeg la til) Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Jeg ønsker ikke å gå høyere enn 9000, tror jeg. Den du satt sammen så ut som en veldig god kombinasjon, og du tror ikke jeg vil trenge mer enn 650 watt? Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Nei, du vil ikke det med mindre du har tenkt å kjøre SLI/CF. HVis du tenker å gjøre det så ville jeg kanskje ha gått opp 100w til en 750watt... Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Kanskje denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623449 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Nei, SLI blir det nok aldri på meg. Men det du satt sammen til 9000 kroner virker som en god pakke? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg ville nok omprioritert litt, ja. Jeg betaler med et stort smil om munnen noen hundrelapper mer for en SSD jeg vet fungerer, og et hovedkort som er litt mer velutstyrt, og har støtte for både CFX og SLI. Da lar jeg det gå på bekostning av hyper-threading og 100 MHz hastighet på CPU. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Er disse komponentene dere har valgt fra Komplett.nos ferdigbygde PCer? Jeg vil helst ha hyperthreading, da jeg kommer til å drive mer videoredigering, men takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hvis du skal drive med videoredigering må du ha en i7 med hyperthreading. Dette gir mye bedre ytelse, men det koster selvfølgelig en del mer. Mhp SSD'en er jeg helt enig i at Crucial m4 er et bedre valg hvis du vil ha noe som fungerer veldig bra:) Minne er veldig billig, så jeg ville ikke gått for 8gb til nesten 700 når 16 koster 150 kroner ekstra:) Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Er disse komponentene dere har valgt fra Komplett.nos ferdigbygde PCer? Nei. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hvis du skal drive med videoredigering må du ha en i7 med hyperthreading. Dette gir mye bedre ytelse, men det koster selvfølgelig en del mer. Mhp SSD'en er jeg helt enig i at Crucial m4 er et bedre valg hvis du vil ha noe som fungerer veldig bra:) Minne er veldig billig, så jeg ville ikke gått for 8gb til nesten 700 når 16 koster 150 kroner ekstra:) Mye bedre ytelse kommer vel litt an på applikasjonen. I oppsettet jeg mitt har jeg for øvrig lagt inn to sett med 2x4 GB RAM. Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Det er en kjent sak at ved videoredigering er i7 helt klart mye bedre. Artikkelen du viser til, tar vel ikke med HT for det meste? HT er iallefall en stor fordel hvis du skal drive med programmer som bruker mange "miniprogrammer" rundt seg. (for å forklare det lett...) -B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå