DementedAlbino Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg er nå ekstremt lei utav software raid i windows og vil gjøre noe med dette på serveren. Har sett en god del etter kort og ette lesing her og andre steder kommet frem til at dell perc 5i er veien å gå. Men før jeg bestiller har jeg noen spørsmål jeg håper å få svar på:-) - Det er jo bare to porter på kortet, men leser at folk at 8 sata disker tilkoblet. Bruker jeg da en overgang fra sas-->4x sata? - På software raid er der ingen mulighet å vite hvilken disk som er defekt dersom alle diskene er av samme type. Får ingen beskjed om hvilken sata port som det er feil på osv. Er der en bedre løsning på dette ved bruk av perc 5i? greit å slippe å feilsøke 8 disker manuelt dersom det dukker opp feil på en disk, vil svært gjerne få vite hvilken disk på hvilken kabel som er defekt og bare bytte denne. - Utvidelse av arrayet Om jeg velger raid-5, tar i tre disker og fyller disse til randen med diverse data. Kan jeg da enkelt montere en disk ekstra og denne blir valgt inni arrayet uten tap av data, eller må jeg da bygge et helt nytt array? Om jeg har brukt alle 8 plassene å kortet med 500 gb disker på raid-5, kan jeg da bytte ut en og en disk med 2 TB disker og gå fra 8x500GB til 8x2TB uten tap av data, eller vil det ikke bli automatisk oppgradert selv om alle diskene er byttet ut med større disker? - Modifisering og batteri. Leser en del om at kortet må modifiseres og noe med batteri på kortet. Kan noen forklare meg dette litt bedre? Håper på raske svar så jeg er sikker på at jeg kjøper det jeg er ute etter. Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Nå skal jeg være litt kjedelig her og bare poste en link til deg, litt for sent for hardcore research av raid kontrollere nå.. http://www.overclock.net/raid-controllers-software/359025-perc-5-i-raid-card-tips.html - en del gode tips og masse nyttig videre i tråden. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Vil noe slikt virke til kjøling + en liten vifte? The LP-SBHSv1 is a replacement low-profile heat sink for cooling the southbridge on a mainboard. Comes with a self-adhesive square on the bottom of the heat sink. The LF-Heatsink is a replacement low-profile heat sink for the Intel D201GLY, D201GLY2A, or D945GCLF mainboard. This heat sink is virtually identical to the stock Intel heat sink, but resolves the height restrictions the original heat sink experienced in much of our selection of Mini-ITX chassis. Skal se litt i den tråden, problemet er jo at den er på nesten 600 sider Endret 5. november 2011 av svortevik Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 ibm sitt m1015 er pent og ligger ofte på ebay til et par hundrelapper. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Hmm, hva er forskjellen på denn sitt perc 5 og IBM m1015? Ser m1015 ligger litt lavere i pris også. Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 IBM m1015 støtter ikke raid 5 før setter in chip for ca 100$ Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Forige raidkeyen jeg kjøpte fant jeg til 20$, men de ligger vel vanligvis i 60-80$ rangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå