mobil34 Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Hei lurer på et par ting ang hjemmeside. Har registrert for enkeltmannsforetak, skal starte en hjemmeside. Det jeg lurer på er , kommer til å laste opp en del videoer+bilder jeg har tatt på hjemmesiden, er det slik at jeg må kjøpe plass på nett for å laste opp dette(webhotell?) takk for svar Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Du trenger et domene og noen til å huse dette domenet (det kan være din egen PC, men ikke særlig smart). Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Enkleste er å kjøpe et komplett webhotell. Lenke til kommentar
mobil34 Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Du trenger et domene og noen til å huse dette domenet (det kan være din egen PC, men ikke særlig smart). hva mener du med huse? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 One.com er et billig og bra sted hvor du kan "huse" domenet ditt. For enkelthetens skyld kan du både kjøpe domene OG få deg webhotell der. Webhotellet koster fra 10,- pr. mnd. (noe som holder for de aller fleste) og et domene koster ett par hundrelapper. ProISP.no er også veldig bra. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Du trenger et domene og noen til å huse dette domenet (det kan være din egen PC, men ikke særlig smart). hva mener du med huse? Om å huse brukes ofte den fjortisengelske betegnelsen "å hoste" (to host), jeg synes det blir litt dumt på norsk, for hoste er noe vi gjør når vi er forkjølet og sånn. Men det er altså snakk om en vert (host), det vil si en server som inneholder filene til ditt internettsted (ditt domene). Det går an å sette opp din egen PC som internetserver, men da må du ha ei kraftig maskin og god rask forbindelse ellers vil trafikken gjøre at det bryter sammen. Og om du vil litt mer enn å leike deg på nettet, ikke bruk one.com, det er en kraftig advarsel jeg kommer med, for de er helt ubrukelige om du skal drive seriøs næringsvirksomhet. Jeg har skrevet om dette i et innlegg for et par uker siden. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Har brukt One.com i mange år og har ikke hatt problemer. Men jeg byttet dog til ProISP.no da demden gang hadde langt bedre støtte for Wordpress installasjon. Flaskehalsen lå i serverminnet til one.com som den gang var 16mb. I dag tillbyr one.com 80mb. og dette er rikelig. Jeg vurderer i skrivende stund å flytte alle mine domener til one.com igjen grunnet dette. Jeg har en firmaside og en personlig blogg (begge er wordpress) og grunnen til at jeg flytter tilbake til one.com er prisen. jeg har ingen behov for telefonisk kontakt da sidene dems er så idiotsikre og håndtere. Jeg hadde også prøblemer med at dem trakk dobbelt beløp en gang, men disse var tilbake på konto innen to dager etter at jeg snakket med de på online chat'en. Nå vet ikke jeg noe om selve kapasiteten til one.com med tanke på nettsider med ekstremt mye trafikk, men til små firmasider så holder det i massevis. Jeg betviler dog ikke at Anskar har hatt sine problemer og dette kan jo være en engangshendelse, for jeg kjennerflere som har one.com og ingen har støtt på problemer ennå. Dessuten så foretrekker jeg å chatte kontra det å ringe. Å betale for å ringe, samt vente på svar og taste ditt og datt for å komme til riktig avdeling synes jeg er knotete. Dessuten så synes jeg man får kjapt svar på chat'en. Og sist men ikke minst, så har man det som blir sagt svart på hvitt, og dette kan brukes i mot dem ved evt. problemer i etterkant. Lenke til kommentar
mobil34 Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 One.com er et billig og bra sted hvor du kan "huse" domenet ditt. For enkelthetens skyld kan du både kjøpe domene OG få deg webhotell der. Webhotellet koster fra 10,- pr. mnd. (noe som holder for de aller fleste) og et domene koster ett par hundrelapper. ProISP.no er også veldig bra. betyr det at hvis man betaler for 10 gb i mnd(for .. ja la oss si 100 kr i mnd) vil man få 10 nye GB hver mnd til å bruke "opp" da? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 One.com er et billig og bra sted hvor du kan "huse" domenet ditt. For enkelthetens skyld kan du både kjøpe domene OG få deg webhotell der. Webhotellet koster fra 10,- pr. mnd. (noe som holder for de aller fleste) og et domene koster ett par hundrelapper. ProISP.no er også veldig bra. betyr det at hvis man betaler for 10 gb i mnd(for .. ja la oss si 100 kr i mnd) vil man få 10 nye GB hver mnd til å bruke "opp" da? Nei. For 10,- pr. mnd. så får man totalt 3GB. lagringskapasitet, og for 20,- pr.mnd. får man 10GB. totalt etc. Lenke til kommentar
Illuminati-666 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Du må ha tre ting for å ha en nettside. Domene, webhotell og koden til hjemmesiden. Endret 28. november 2011 av Illuminati-666 Lenke til kommentar
spatz Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Trenger hjelp av noen som kan ta en jobb og sette opp en database. Siden skal være lik finn.no hvor brukerne selv skal legge ut annonser. Noen som kjenner til eller vet hvor en kan kjøpe slik kompetanse. Til en rimelig penge. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå