Gå til innhold

Ny PC, lav FPS i WoW

Anbefalte innlegg

Hei!

Så eg bygget en helt ny pc fra komplett http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601364

de fleste eg har snakket med sier at (for de som er kjent med world of warcraft) når de er i trade district i stormwind så ligger de med en steady fps på 60 med alle settings på ultra og d11. Men min fps faller til så lavt som 25ish fps til tider men også opp til kanskje 50ish.

Samme med i raids og det skjer mye på skjermen kan eg falle til 37-40ish. Så mitt spørsmål er: kan eg ikke forvente mer av skjermkort/cpu/minne osv? eller er det noe som er gale?

Også når eg prøver The Witcher 2 på ultra setting så faller FPS min ned til en steady 16-22 fps.

Rimelig sikker på at eg har downloadet nyeste drivers

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow nevnes, i motsettning til hva mange tror så er motoren HUNDGAMMEL og ELENDIG, dette resulterer i at skjermkort utnyttelsen er svært lav men den er glad i CPU kraft.

Prosessoren din har ok kraft om alle kjernene ble utnyttet, men dessverre klarer WoW og kun utnytte en tråd eller en kjerne, og enkeltrådsytelsen hos AMD er ikke spesielt mye å skryte av dessverre, og den vil bare bli dårligere nå fremover også med nyere modeller.

Så ja, det at du faller såpass langt ned i FPS er ikke rart, en i5 2500k overklokket rundt 4GHz vil være det beste for WoW og eldre spill som ikke er flertrådet eller skikkelig flertrådet.

Lenke til kommentar

ok:D hjertlig takk for kjapt svar.. Så er ikke stort og gjøre med det altså? '

Angående The witcher 2 da? har ganske lav fps der med ultra settings.. selvom det er

spillbart så er det kjipt og vite at det kunne vært mye bedre (visst det er tilfelle da:p)

Ligger vel på rundt 40fps med High settings

Lenke til kommentar

Ubersampling dreper ytelsen i The Witcher 2, ikke bruk det med mindre du har 3x HD 6950 eller bedre skjermkortytelse på 1920x1080. Dessuten er The Witcher 2 enda et spill som bruker få kjerner og favoriserer prosessorer med raskere kjerner (Intel igjen).

Jeg har selv to HD 6950 i Crossfire, og at noen klarer å få 30fps med et kort i TW2 med Ubersampling aktivert kan jeg fortelle deg er rent bull, jeg klarer ikke dette før jeg har overklokket et av mine kort til godt over 6970-ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...