Gå til innhold

Hovedkort og drivere

Dovendyr

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal bygge ny PC og ble plutselig usikker på en ting:

Trenger jeg å installere driverne til for eksempel chipset, lan, audio og SATA fra Asus eller kan jeg forvente at windows 7 tar seg av dette automatisk siden alle driverne er WHQL?

Jeg er ikke avhengig av alle disse programmene som følger med hovedkortet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Trenger jeg å installere driverne til for eksempel chipset, lan, audio og SATA fra Asus eller kan jeg forvente at windows 7 tar seg av dette automatisk siden alle driverne er WHQL?

Det er ikke alltid at Windows greier å legge inn den beste driveren , sånn sett kan det lønne seg å bruke enten Websidene fra asus og laste ned siste versjon eller cd'en og så oppdatere.

For eksempel så er det sjeldent at du får Equalizeren til VIA lagt inn , og denne er noe jeg faktisk bruker.

Lenke til kommentar

Hei.

Det er ikke alltid at Windows greier å legge inn den beste driveren , sånn sett kan det lønne seg å bruke enten Websidene fra asus og laste ned siste versjon eller cd'en og så oppdatere.

For eksempel så er det sjeldent at du får Equalizeren til VIA lagt inn , og denne er noe jeg faktisk bruker.

Takk for svar.

Det jeg tenkte på var mer disse driverne man ikke ser, men er viktig for at PC'en skal virke opptimalt. disse nytte programmene av diverse slag kan jeg alltids installere etter hvert.

Jeg trodde at windows brukte de samme driverne som produsenten av hovedkortet gjorde.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

stort sett fikser win. greiene, mulig du må installere LAN for å la den gå på nettet for å skaffe drivere til resten.

RIKTIG! Det eneste jeg trengte var denne LAN driveren for å kobble meg på nett. Så var det bare å installere de driverne jeg hadde lastet ned fra før og lagt på en minnepenn via device manager for å slippe alle programmene. Jeg hadde nok klart å hente ut driverne fra CD'en som fulgte med også, men ved å laste dem ned fra ASUS så fikk jeg de aller nyeste driverne.

I box:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...