medlem-193513 Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Hei, Jeg og noen flere skal arrangere ett LAN for klassen, og da trenger vi en brannmur som kan stoppe div. greier. Jeg trenger derfor tips til hvordan (om mulig, en hel guide) på hvordan jeg konfigurerer nettverkskort, pfSense og HyperV til å bruke en lokal tilkobling til WAN (der nettet kommer inn..) og en til LAN (som går videre til switcher). Jeg ønsker å bruke det integrerte nettverkskortet på hk'et som WAN, og det andre som står i PCI-slottet som LAN tilkobling. Kan noen poste en guide for dette, eller om mulig hjelpe meg via PM? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Jeg har ingen guide på oppsett av brannmur, men dere bør sikre dere internt også. Alle maskiner som skal settes opp bør ha oppdatert antivirus og gjennomgått et fullt internt søk. Du kan vel ta gift på at en eller flere av dere har noe dritt på maskinene. Lenke til kommentar
medlem-193513 Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Jeg vet det, desverre. Eneste jeg trenger hjelp til a.t.m er hva/hvilke settings som skal settes på de individuelle nettverkskortene i Hyper-V Virtual Networks, internal, external eller private.. Lenke til kommentar
Zerqent Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 pfsense må se 2 nettverkskort. De må være "external" og koblet opp til hver sine av dine to fysiske nettverkskort (går selvfølgelig ann å bruke vlan også, men da må det også støttes i switch). Private Virtual Machine Network - Kun VMwer i Hyper-V kan se nettet Internal - Kun VMwer + Hyper-V-Hosten kan se nettet External - Både VMer, host og eksterne enheter kan se nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå