cenenzo Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Dato Fag Merknadstype Notat Sign 03.11.11 Kontaktlærer Atferdmerknad Sover i timen JOJA 26.10.11 Norsk hovedmål, skriftlig Atferdmerknad Forstyrrer undervisningen JOJA 14.10.11 Matematikk S1 Atferdmerknad For sen til timen, rakk ikke bussen HJJO 08.09.11 Adferd Atferdmerknad Forsov seg til kjøkkentjeneste og sov under arbeid med bokprosjekt. JOJA kan dette her stemme at alle er adferd? har kompiser som har fått orden anmerkning bare... er det her mye? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Jeg mener: Soving i timen = atferd Forstyrrer i timen = atferd for sen til timen = orden den siste: en av hver... Og nei... 4 merknader er ikke mye. Tror du blir nedsatt på rundt 10-12. OG du skal få varsel før dette skjer. Endret 4. november 2011 av r2d290 waits for alice Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 (endret) men det er adferd merknader, er det det samme tror du? det verste var at det siste så hadde jeg ikke sovet... men læreren er nasi, tror det var 6 stk i klassen som sov, og jeg var sikkert den eneste som fikk anmerkning,.. aldri fått noen adferd merknader i 1 vgs, tror ikek engang vi hadde det, bare sånn brått når jeg sjekka nå, så var alle adferd... fungerer det på samme måte som orden? for har hørt at adferd er verre. og får raskere nedsattt.. Endret 4. november 2011 av cenenzo Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Om atferd har samme grense som orden mener du? Jeg tror det. Du skal UANESTT (I begge tilfeller) få skriftelig varsel i rimelig tid før du blir satt ned, så du har mulighet til å beholde merknaden "God". Om du mener læreren har behandlet deg urett, sender du en skriftelig klage til læreren. Om det ikke hjelper, kontakter du elevrådsrepresentant eller skoleledelsen. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Nå er det ikke bare antall anmerkninger som teller, men også "alvorlighetsgrad". Men ja, det stemmer som forumveilederen over sier - du skal få varsel når du er i fare for å få nedsatt ordens- og/eller atferdskarakter. Forskrift til opplæringsloven: § 3-7. Varsling Eleven og foreldra skal varslast skriftleg dersom det er tvil om eleven kan få halvårsvurdering med karakter eller standpunktkarakter i eitt eller fleire fag fordi det ikkje er grunnlag for fastsetjing av karakter. Eleven og foreldra skal også varslast skriftleg dersom det er fare for at eleven i halvårsvurdering med karakter eller i standpunktkarakter kan få karakteren nokså god (Ng) eller lite god (Lg) i orden eller i åtferd. Varselet skal givast utan ugrunna opphald. Varselet skal gi eleven høve til å skaffe grunnlag for halvårsvurdering med karakter og standpunktkarakter, eller gi eleven høve til å forbetre karakteren i orden eller åtferd. Etter at eleven har fylt 18 år, skal foreldra ikkje varslast. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 men jeg lurer på noe, når 1 termin er ferdig, begynner med med blank igjen i 2 termin, eller hvordan fungerer det? siden om jeg ikke husker feil, så ble begynte jeg på blank i 1 vgs 2 termin igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå