Gå til innhold

Starte å spille WoW. Hvor mye må jeg spille for å nyte spillet/bli middels god?

Anbefalte innlegg

Jeg vil starte med å spille WOW, men jeg har hørt at du må bruke ganske mye tid på spillet for å

"virkelig spille spillet". Kan jeg spille WoW i f.eks en time hver dag og fortsatt nyte spillet og bli en middelmådig god gamer? PS. I helgene kan jeg sikkert spille 3 timer, kansje mer på helgedagene.

Har det ganske travelt for tida

oo

Videoannonse
Annonse

Wow kan spilles og BØR spilles i eget tempo.

Det vanskeligste kan være å si nei til sin egen Guild når de ønsker at man skal være mer aktiv og bruke mer tid på en Dungeon Run etc.

Det er uansett utrolig mye å utforske i Wow så for å få med seg det meste så tipper jeg det tar 1-2 år faktisk om man kun spiller 1 time daglig og noen ekstra timer i uka.

Greier man feks å spille 3t daglig så går det nok fortere unna , men det går jo på bekostning av andre ting som også er viktige : Dame , venner , trening og sosialt.

• Liker 1

Det er bare å spille i eget tempo, jeg håper ikke du har venner på høyeste lvl som presser deg til å skynde deg til lvl 85.. Det er som å spole fort gjennom en film istedenfor å faktisk se den og få den med seg.

Noen sier at spillet begynner først når du er lvl 85 men det stemmer ikke, spillet da består av en eneste ting - repetisjon.

Men jeg kan anbefale å bruke lang tid på å utforske Azeroth og oppleve historien. Lag gjerne en helt av hver rase og gjør start-questene opp til lvl 10, da får du med deg mye av bakgrunnen for de ulike problemene og konfliktene du møter på senere når du kommer opp i levels.

Det er ikke nødvendig å spille mye eller bruke mer tid enn du til vanlig bruker på andre spill.

Oi. Ikke for å være negativ, men wow krever sykt mye tid. Det er utvilsomt det spillet jeg har spilt som krever mest tid mtp. forholdet tid/progresjon.

Jeg spilte det tidligere, men ga meg da jeg følte spillet gjentok seg selv med expansions og ble kjedelig. Når man hadde nådd topp lvl, gearet opp, raidet etc. så kom neste expansion også gjentok man det hele.

Samtidig skal spillet ha at det er meget gjennomført, og utrolig gøy å spille, spesielt i begynnelsen. Men når jeg nå senere ser tilbake på mengden tid jeg brukte på det, så angrer jeg. Jeg kunne lært flere språk på den tiden jeg brukte på WoW.

MEN;

for å svare mer spesifikt, for å nyte spillet må du ikke spille mye nødvendigvis. Jeg nøt det mye ved lvl'ing, mens andre igjen nyter det mest ved max-lvl. Casual gaming krever betraktelig mye mindre tid enn hardcore raiding/arena, det skal sies. Anbefaler ingen å drive med det siste, da det virkelig går på bekostning av det virkelige liv.

just my 5 cents.

Endret av Kristopher90
  • Liker 1

Gear betyr ikke skills. Jeg kunne kjøpt en meget godt geared Paladin. Jeg hadde fortsatt ikke hatt sjangs til å gjøre noe fornuftig i en Arena match.

Jeg spilte latterlig mye hver dag over en lang periode for å mestre min class, og det vil jeg tro er likt for alle classer. Det tar tid å bli lommekjent med sin character og vite hva man skal gjøre. Dette gjelder både for PVE og PVP.

I PVE må man kjenne alle sine medspillere, og vare synkroniserte. Man må også kjenne hver fight. I PVP må man være komfortabel med sin(e) partner(e) og kjenne alle komboer man møter. Dette tar selvfølgelig mye tid.

Man kan selvfølgelig spille wow casual også, men da vil man mest sannsynlig aldri gjennomføre high end pve content eller bli Gladiator i Arena. Og leveling og dungeons blir jo kjedelig i lengden. Jeg vil derfor si at wow er et spill som krever en del spilling for at det skal bli morsomt og givende, men det er selvfølgelig min subjektive mening.

Vel det kommer veldig an på om du har vært borti lignenede spill før. Er man helt fersk så vil jeg anta at man bruker noen gode måneder på å komme ordentlig inn i en god flyt og får grei oversikt over hva man skal gjøre i diverse situasjoner. Mens har man erfaring fra før er det veldig lett og skifte klasse f.eks.

Men om du kun skal spille ~1 time en gang i blandt ville jeg forvente at du bruker en god del tid på å lære.

• 2 uker senere...

Veldig mykje som dei andre seier - spel i ditt eige tempo. Ikkje nødvendigvis tenk på å levle opp fortast mogleg. Gjennomfør low-level dungeons i grupper, gjer quests, utforsk osv. Det ligg mykje erfaringar i det òg. Den "ordentlige" spelinga (dvs lategame) tek du då du fyrst og fremst er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...