FranzJosef Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Regner med det ikke er ukjent for folk. Og verst er det jo som alltid for de som ikke har antivirus prog eller firewall eller noe som helst beskyttelse. Men jeg HAR jo det ! OG Norton finner filen ! "Unable to repair", jeg klikker OK og kommer til "Access to file denied". Klikker OK igjen og kommer tilbake til "Unable to repair", og slik gaar det rundt og rundt. Saa jeg presser ctrl+alt+del og velger end process paa msblaster.exe. Det er det eneste jeg har gjort. Saa scanner jeg hele maskinen og den finner ingenting plutselig! Mye rart skjer med maskinen, sletter shortcutter og kroeller opp epost-prog osv. ISPen min gav meg en link til en windowsinfo side der det skulle vaere patcher og alt noedvendig for aa fjerne dette. Paa den siden er det ikke en dritt annet enn noen "raad" som oppdatere antivirus osv. Proever jeg windowsupdate faar jeg ingenting. Synes dette er droeye saker. Jeg lastet ikke ned noe. Jeg scanner all epost. Likevel kommer det altsaa et virus paa maskinen. Lenke til kommentar
knut Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Som det står i veldig mange andre tråder på dette forumet så kommer ikke dette viruset inn via epost. Dette viruset kommer inn via internett og portenee 135 og 4444. Hvis du legger inn en brannmur på maskinen din (f.eks. www.zonelabs.com ) vil du være tryggere. Oppdateringen som microsoft la ut i juli for å sikre dette sikkerhetshullet kan du laste ned herfra: Microsoft Technet Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 http://microsoft.com/downloads/details.asp...&displaylang=en http://securityresponse.symantec.com/avcen...er/FixBlast.exe Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Etter at du har lastet ned og installert fixen fra Microsoft, og før du kjører fixblast.exe, bør du slå av System Restore. Dette fordi Norton ikke kan fjerne ting som ligger i System Restore. Dette er sansynligvis grunnen til feilmeldingene. Etter at du har kjørt fixblast, kjør en fullstendig sjekk med den oppdaterte antivirussjekken din. Så kan slå på igjen System Restore. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Hvordan vet jeg om jeg har windows xp 32 bit eller 64 bit ? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Hvordan vet jeg om jeg har windows xp 32 bit eller 64 bit ? 64 bits operativsystem har til nå vært forbehold store serversystemer, og siden du høyst sannsynlig har en hjemmepc, er det 32 bits windows xp du har. Lenke til kommentar
wilbur Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Hvordan vet jeg om jeg har windows xp 32 bit eller 64 bit ? Du har 32 bit. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 New version of Blaster worm on the loose http://www.xbetas.com/comments.php?id=1688&catid=1 Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Som det står i veldig mange andre tråder på dette forumet så kommer ikke dette viruset inn via epost. Dette viruset kommer inn via internett og portenee 135 og 4444. Hvis du legger inn en brannmur på maskinen din (f.eks. www.zonelabs.com ) vil du være tryggere. Oppdateringen som microsoft la ut i juli for å sikre dette sikkerhetshullet kan du laste ned herfra: Microsoft Technet Hvordan sperrer man portene?Har norton internet security 2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå