dreamrocker Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Hei der Kjører en Asus P6T Deluxe V2 se specs under. Skulle bytte kjøler på maskinen min og satte i en Corsair H60 for å få mer stabil temp, koblet og opp en ekstra kabinettvifte, men etter at jobben var gjort og jeg startet opp maskinen så virket ikke nettet, sjekket at tempen var ok og at alt ellers så ut til å fungerte greit, så jeg slo av maskinen for å se hva som kunne være feil med nettet. Så da at det bare var nettet som var nede og ville starte opp igjen men da var det svart skjerm. Viftene starter på kjøler og kabinett. Lysene på hovedkort virker. Rødt lys på power knappen og grønt lys på reset knappen samt blå led ved RAM brikker. Har vært over alt for å prøve å finne feilen, har prøvd å cleare CMOS, prøvd med bare en RAM brikke og har byttet skjermkort. Får heller ingen lyd fra kortet da jeg har ett Antec kabinett. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å finne ut hva som er feil. Setter veldig pris på hjelp. Endret 4. november 2011 av dreamrocker Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Kan prøve å foreslå løs strømledning på HK. Lenke til kommentar
dreamrocker Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Har vært over alle koblinger på hovedkortet, 24 pin hovedkort, 8 pin prosessor og to 6 pin til skjermkort. Har og sjekket alt av koblinger 10 ganger. Har lest alt jeg kan finne om P6T deluxe som ikke starter og prøvd alle tipsene de har foreslått. Kan ikke høre om pumpen på Corsair H60 går da Mist strømforsyningen min ikke er verdens stilleste, men viften går. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Og alle tilleggskortene sitter godt plassert i sin sokkel? Lenke til kommentar
dreamrocker Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Alle koblinger er sjekket nøye, SSD, harddisk, DVD rom også. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Da er jeg redd du snart kommer til det punkt at du må innse at HK kan være ødelagt. Er du litt uforsiktig (altså at du ikke jordet deg godt nok) kan statisk elektrisitet kan slå ut kortet. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Viss du har mulighet til å prøve hovedkortet i en annen pc så anbefaler jeg deg å gjøre det Lenke til kommentar
dreamrocker Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Jeg har litt dårlig med sjans for å teste kortet i andre maskiner, desverre. Langt til kamerater, hehe. Har sett tips om å resette strømforsyning eller Jumpstarte PSU`en hos andre med ca samme feil. Men ikke noe bekreftelse på at det har gjort susen. Ellers er det mange som har fått bøyd pins på kortet, noe som har git samme utslag ca. Men jeg løsnet ikke prosessoren da jeg byttet kjøler. OG MASKINEN GIKK FINT I CA 20 MIN før jeg slo den av. Prøve en annen strømforsyning, noe jeg skal gjøre i morgen da jeg har en ny AX 850W stående klar til å sette i X79/Core I7 3960X maskinen jeg skal bygge senere i høst. Kan vanskelig fatte at statisk elektrisitet skal være årsaken, men det kan vel skje samme hvor forsiktig jeg har vært. Andre tips så kom igjen. Sveibuen du pleier å gi meget bra tips her på forumet så kan dere komme på noe? Lenke til kommentar
dreamrocker Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Har i dag testet med en ny strømmforsyning og det var like dødt. Er det en måte jeg kan finne ut helt sikkert at kortet er gåent på eller? En spessiel måte og teste kortet på eller. Har bestilt nytt kort i alle tilfelle men trist å ikke være helt sikker. Har jeg vært igjennom alle muligheter for å få liv i maskinen? Synes virkelig at det er rart om kortet skulle ryke for statisk elektrisitet, når jeg har stått på parkett og brukte armbånd da jeg satte på kjøleren? Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Synes virkelig at det er rart om kortet skulle ryke for statisk elektrisitet, når jeg har stått på parkett og brukte armbånd da jeg satte på kjøleren? Slikt skjer. Det er bare snakk om å være uheldig. (Den lakken de bruker på parkett kan være synderen. Men å gardere seg er umulig.) Lenke til kommentar
dreamrocker Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Med andre ord kan man aldri være helt trygg! Det synes jeg er veldig trist og rart. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Med andre ord kan man aldri være helt trygg! Det synes jeg er veldig trist og rart. Ja. Og de som monterer PCer har nok spesialinnredede/-tilpassede rom. Men med vanlig forsiktighet går det jo bra da på stuebordet også, i 99 av 100 tilfeller kanskje, men den ene gangen er man uheldig. Og det er det bare å bite i seg og fortsette. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Er det nye hovedkortet du kjøpte samme socket? Da prøver du bare alt annet der Å funker det fortsatt ikke så er det hvertfall ikke hovedkortet som er gåen. Lenke til kommentar
dreamrocker Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Ja det blir Sabertooth X58, de var litt nedsatt hos Komplett så det blir forhåpentlig test senere denne uka. Det blir ikke andre sockets før X79 blir sluppet og noen testresultater har kommet, spent på LGA 2011 Kortet kommer vel ons eller tors. Da vil det vise seg hva som var feilen, dyr måte å få rede på tingene på, hehe? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hehe, ja er veldig dyrt det. Har du noen garanti igjen på hovedkortet? Eller reklamasjon? For viss det er hovedkortet som er gåen så er det jo bare å sende det inn Men får vel "satse" på at det er hovedkortet siden du har bestilt deg nytt. Men du har jo fortsatt angrerett da viss det viser seg at det ikke er hovedkortet. Lenke til kommentar
dreamrocker Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Jepp, satser på at det er hovedkortet. Det som er "røket" er snart 2 år gammelt så jeg har jo reklamasjon på det, men kjenner jeg de gutta på netshop rett så kommer de til å lage vanskeligheter uansett. Vi får se!!! Og som du sier så finnes angrerett, Viktigst nå er å få en ok maskin igang igjen, sitter på en utgammel XP maskin nå som er så treg at jeg ikke får kjørt noe av de tunge tingene jeg ville ha gjort, hehe... En og en halv uke uten en rask og bra maskin og jeg holder på å tørne. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Kjenner til den. Et rent helvete for å si det sånt Ang netshop så sette dem seg fort på bakbena. Så her er det bare å ha forbrukerrådet klart Lenke til kommentar
dreamrocker Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 Tok en telefon til netshop i går for å høre hvordan saken stod med maskinen som jeg sendte tilbake for å finne feilen og eventuelt rette den. Svaret var at hovedkort var ødelagt, kortsluttet i PCI spor nedenfor det sporet skjermkortet sto. Kortsluttningen skyldtes litt støv og nikotin som hadde samlet seg der, og var ingen reklamasjonsak. Maskinen var en hel pakke hvor man kunne velge deler. Og når maskinen da er lagd sånn at nikotin og støv samler seg i et ubrukt pci spor i løpet av under 2 år, synes jeg nok at det er dårlige greier. Har heller aldri opplevd noe i likhet. Har aldri sett noe sted at røyking ikke må skje sammen med bruk av datamaskin. Kunne personelig heller ikke si at jeg så noe støv eller nikotin noe sted i maskinen. Maskinen blir støvsugd innvendig to ganger i året. Lite å gjøre med dette annet en å bytte leverandør av deler og håpe på at en annen nettbutikk eventuellt er mer velvillig om noe skulle skje, hehe. Kjøper jo endel datautstyr i løpet av ett år. Får nå sendt maskinen tilbake så jeg kan sette i nytt hovedkort og komme videre. Takker for hjelpen her og annbefaler ingen å bruke Netshop. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Felles skjebne, felles trøst, det er mange som har dårlige erfaringer med Netshop, og med andre databutikker. Sannheten er nok at marginene er for små og inntjeninge for dårlig, og hvem det til syvende og sist går ut over, det vet vi. Her i Trondheim har f eks databutikkene Amentio, Datakjeden og Mamoz gått konkurs i løpet av 2011. Det forteller jo sitt. Lenke til kommentar
dreamrocker Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 Ja det er sant. Som jeg nevnte er det lite å gjøre med den saken, hehe. Får håpe andre nettsteder forhåpentligvis er bedre. Det er jo ikke nettbutikken som taper pengene, men produsenten. Det må være frakt de taper i tilfellet. Syntes jeg så du mente Ansgar at jeg allerede hadde trukket konklusjoner og derfor ikke burde kjøre denne tråden? Når jeg ser igjennom så tror jeg du må ha missoppfattet meg. Jeg har bare prøvd å være klar på hva jeg har gjort og ikke for at ikke ting skal missforståes. Noe jeg selvfølgelig ser kunne vært gjort enda bedre. Så jeg legger det på minnet og prøver å bedre i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå