L4r5 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Det virker på meg som du lager eggerøre. 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Ja det var kanskje ikke en dum ide det med og legge oppi litt vann sammen med eggene. Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Det virker på meg som du lager eggerøre. samme oppskriften for min del hvertfall Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Når man tilsetter litt vann sammen med eggene i en omelettrøre vil vannet reagere sammen med eggene under etterstekingen (etter at du har skrudd ned varmen og lagt lokk over pannen), og "blåse" opp omeletten. Når man lager eggerøre derimot, skal denne "røres" til den er kommet halveis i koaguleringsprosessen, så tilsetter man en skvett fløte - deretter pisker man eggerøren "luftig" på slutten av tilberedningstiden. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Det hørtes godt ut... det må jeg prøve Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Sånn lager man omelett: Endret 12. januar 2012 av ahpadt 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Sånn lager man omelett: Det skal hete: Sånn lager slabbedasker med fake fransk aksent sin variant av omelett Fjompen gjør litt for mange feil innenfor "matkunst" til at det i det hele tatt er morsomt - i tillegg fornærmer han en masse ingeniører som har satt han i stand til å fortsatt være en; "kokk" ...!???? Endret 13. januar 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg føler sterkt for å drepe tv-kokker - nesten hver gang de viser sine grisetryner på tuben min, serverer de ca. 75%, og likevel klapper alle alle alle alle i luffene sine. Hvorfor ikke bare gi dem rå sild, sier jeg. Lenke til kommentar
Chefkom Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 ja, franskmenn har jo en uvane med å ha fransk aksent! Jeg beklager men der sa du egentlig nok! når du beskylder en franskman for å ha fake fransk aksent har du bomme noe kolosalt et sted! At du er uenig med han er ok, og jeg er misliker mange tv-kokker, men å sitte bak tastaturet og hate på teknikken til han som skrev: "La Technique", som mange kokker anser som bibelen på tekniker, selv har jeg ikke noe forhold til verken boka eller mannen, men jeg tror han kan sakene sine... Grunnoppskrift på omellet: "en vanlig a la carte-omelett (1 porson) består av 3 egg som vi pisker sammen med litt salt (kan tilsettes litt vann (10 ml) Omeletten stekes i panne under omrøring (fra bunnen) ved slutten av stekingen arbeider vi ometten over i den ene siden av panna. Idet vi former den som en halvmåne. Samtidig stekes undersiden gyllen. Vi løser ometetten fra panna med en stekespade og hvelver på fat eller talerken" Dette er tatt fra læreboka som alle kokker bruker på skolen. boka er kjedelig og lite spendene, MEN oppskiftene er basisen for alt du gjør videre. Selv liker jeg å bruke egg, fløte, salt, pepper, og å steke det jeg har i kjøleskapet, bacon foreksempel, stek bacon og sopp i panna, mix egg fløte salt pepper og litt urter (gressløk, persille eller annet) ha i panna med bacon og sopp, gjør som over/som pepin og stek til den fortsatt er litt bløt brett over og server! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 ja, franskmenn har jo en uvane med å ha fransk aksent! Jeg beklager men der sa du egentlig nok! når du beskylder en franskman for å ha fake fransk aksent har du bomme noe kolosalt et sted! At du er uenig med han er ok, og jeg er misliker mange tv-kokker, men å sitte bak tastaturet og hate på teknikken til han som skrev: "La Technique", som mange kokker anser som bibelen på tekniker, selv har jeg ikke noe forhold til verken boka eller mannen, men jeg tror han kan sakene sine... Grunnoppskrift på omellet: "en vanlig a la carte-omelett (1 porson) består av 3 egg som vi pisker sammen med litt salt (kan tilsettes litt vann (10 ml) Omeletten stekes i panne under omrøring (fra bunnen) ved slutten av stekingen arbeider vi ometten over i den ene siden av panna. Idet vi former den som en halvmåne. Samtidig stekes undersiden gyllen. Vi løser ometetten fra panna med en stekespade og hvelver på fat eller talerken" Dette er tatt fra læreboka som alle kokker bruker på skolen. boka er kjedelig og lite spendene, MEN oppskiftene er basisen for alt du gjør videre. Selv liker jeg å bruke egg, fløte, salt, pepper, og å steke det jeg har i kjøleskapet, bacon foreksempel, stek bacon og sopp i panna, mix egg fløte salt pepper og litt urter (gressløk, persille eller annet) ha i panna med bacon og sopp, gjør som over/som pepin og stek til den fortsatt er litt bløt brett over og server! Whatever Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) ja, franskmenn har jo en uvane med å ha fransk aksent! Jeg beklager men der sa du egentlig nok! når du beskylder en franskman for å ha fake fransk aksent har du bomme noe kolosalt et sted! Har jeg det Endret 13. januar 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Chefkom Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 franskmenn har fransk akstent, den er med andre ord ikke fake! har du hørt utenriksministeren vår snakke engelsk? har han da en fake norsk aksent? Lenke til kommentar
Chefkom Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Og anbafaler andre å komme med sine måter og lage omelett på, jeg kommer nok til å legge ut en oppskrift eller 2 når jeg føler det passer Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg pleier ikke og bruke en stekepanne men en sånn slags glass form aktig ting. Det funker ganske bra og omeletten blir luftig og saftig. I tillegg så pleier jeg alltid og ha skinke eller bacon sammen med egget. Det er meget mange som har bacon sammen med eggene du steker, men hvorfor ikke prøve skinke sammen? Det smaker aldeles herlig! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Fjompen gjør litt for mange feil innenfor "matkunst" til at det i det hele tatt er morsomt - i tillegg fornærmer han en masse ingeniører som har satt han i stand til å fortsatt være en; "kokk" ...!???? "Ok." http://en.wikipedia.org/wiki/Jacques_P%C3%A9pin http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=jaques+pepin&x=0&y=0 Jacques Pépin (born December 18, 1935[1]) is an internationally recognized French chef, television personality, and author working in the United States. At the end of the 1980s and the start of the 1990s, he appeared on French and American T.V. and wrote an array of cookbooks that became immediate best sellers. Jeg skjønner at den eneste kokken nordmenn har hørt om er Arne Brimi, men prøv i hvert fall å tenke litt før du skriver noe så tåpelig. Endret 13. januar 2012 av ahpadt Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Det skal hete: Sånn lager slabbedasker med fake fransk aksent sin variant av omelett Fjompen gjør litt for mange feil innenfor "matkunst" til at det i det hele tatt er morsomt - i tillegg fornærmer han en masse ingeniører som har satt han i stand til å fortsatt være en; "kokk" ...!???? Obvious troll is idiotic. Lær deg litt om mat, a'. Plz. Du kan bedre, hm? Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Ja det var kanskje ikke en dum ide det med og legge oppi litt vann sammen med eggene. Personlig tilsetter jeg en dæsj melk Da smaker det enda bedre, og da blir det heller ikke så tørt. Endret 13. januar 2012 av Heradon Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Melk ja! Det var en god ide må jeg si! Er det noe annet som kan passe til og blande med egg enn melk og vann mon tro Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=LWmvfUKwBrg Alt du trenger å vite om omelett. Endret 14. januar 2012 av ^fmj 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Jeg vil ikke si alt, nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå