Plokkk Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Hei! Har et problem med overføring av bildet fra data til TV. PCen min har DV-I utgang, så kjører en DV-I til HDMI-adapter bak på PCn, og en HDMI-kabel opp til TVn. Når jeg prøver å sende bilde fra PCn til TVn, kommer det opp på TVn at den skifter format til BRED osv, så jeg ser at det er noe som skjer, og at det er koblet riktig. Problemet er at jeg ikke får bilde, bare svart skjerm. Har testet HDMI-kabelen, så den skal funke.. funket også med dette oppsettet tidligere, det bare sluttet å virke en dag! Er ganske sikker på at jeg ikke her justert på noen innstillinger, men kan ikke være 100% sikker.. Lurer på om noen kan ha en anelse hvorfor jeg ikke får opp bilde på TVn, bare svart skjerm!? mvh Kim Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Bruker du riktig verktøy?? Hva slags skjermkort er det? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Prøv en annen kabel, evt. annen overgang. Opplevd samme problemet selv, da var det kabelen som var problemet. Det merkelige er at den fungerte fint på en annen enhet. Lenke til kommentar
Plokkk Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Skjermkortet er av typen NVIDIA GeForce 9800 GTX. Kabelen skal det ikke være noe galt med... prøvd to forskjellige som begge funker på PS3, pluss en splitter ny en som heller ikke funka. Overgangen vet jeg ikke helt med. Har testet den på mottaker-siden av kabelen(PS3 til pc-skjerm) og det funket fint. Mener jo at den skal være grei da også! Hvis den funker på den ene siden, skal den vel fungere like fint på den andre siden? Har prøvd både med dualview(forlengelse av skrivebordet) og klone(samme på begge skjermer). Ingen av delene fungerer. Som sagt, så fungerte det veldig bra før! Det bare plutselig slutta å virke! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Du bruker en skjermoppløsning som støttes av TV-en? Da oppsettet slutta å virke, var det etter oppdatering av drivere? Lenke til kommentar
Plokkk Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Har testet med mange forskjellige oppløsninger, deriblandt 1080x1920p. Så det skal ikke ha noe å si. Husker rett og slett ikke om det var like etter oppdatering av drivere, da det var en god stund siden! Lenke til kommentar
Nissen123 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Har testet med mange forskjellige oppløsninger, deriblandt 1080x1920p. Så det skal ikke ha noe å si. Husker rett og slett ikke om det var like etter oppdatering av drivere, da det var en god stund siden! Har du hatt noe bilde på tvn eller er det først no du prøver du må også vælge rætt hdmi utgang med tv fjernkontrolln for mange tar ikke signalet automatisk jeg må bytte til å fra og hvis jeg skal gå over fra data til tv så må jeg slå av pcen for hvis jeg prøver å gå tilbake fra tv til data så blir det meldinga ingen signal er litt justeringer på dette så bare prøv. Lenke til kommentar
Plokkk Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Har som sagt hatt bilde, og alt fungert som det skal tidligere! Er over gjennomsnittet interessert i teknologi, så riktig hdmi utgang har jeg selvsagt valgt! Har også prøvd å restarte pcn flere ganger.. som også nevnt, så skifter TVn format til bred når jeg gjør om på pc slik at jeg sender bilde. Så jeg vet at jeg er på riktig source, og vet at pcn prøver å sende bilde! Lenke til kommentar
Plokkk Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 ingen som kan tenke seg til hva som kan være feil? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg har hatt noe tilsvarende men får det da til å funke med litt fikling. På min maskin så er det viktig at man bruker Nvidia kontroll panelet for å sette opp tv'n. Noen ganger så funker det å ta kabelen ut og inn av porten også. Du får fikle litt med det, jeg har ingen andre forslag. Lenke til kommentar
Plokkk Skrevet 18. november 2011 Forfatter Del Skrevet 18. november 2011 Bruker Nvidia sitt kontrollpanel, og har fikla med det i flere måneder:p så i dette tilfelle er det noe annet som må til:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå