Gå til innhold

Koble laptop til pc-skjerm


Oppoverbakke

Anbefalte innlegg

Hei,

knuste pc-skjermen på min gamle HP pc her om dagen. Den skal snart byttes ut, så har ingen planer om å reparere den. Har likevel noen viktige dokumenter og filer på den, så jeg har fått lånt en gammel pc-skjerm, så jeg skal få kunne få brukt pcen. Skjermen har kun DVI-inngang, og pcen har kun VGA. Derfor kjøpte jeg en adapter, så det er mulig å koble skjermen til pcen.

 

Så kommer problemet. Skjermen oppfatter intet signal! Jeg kobler til og skrur på skjermen, som sier "No signal", så skrur den seg av. Jeg får derfor ikke gått inn på noen innstillinger på skjermen dersom det skulle hjelpe. Det er en fujitsu siemens skjerm hvis det er til hjelp. Har prøvd diverse skjerminnstillinger på pcen og, men det skjer ingen verdens ting...

 

Det hadde vært svært hyggelig å få litt hjelp her!

 

Takk for svar!

 

OB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det kan umulig virke.

 

En slik adapter kan ikke gjøre om signalet. VGA (analogt) og DVI (digitalt) er fullstendig forskjellige signaler.

 

Grunnen til at slike adaptere fungerer er at DVI kontakten er konstruert slik at den inneholder både VGA og DVI signaler. Dermed er det bare snakk om å overføre VGA signal fra en type plugg til en annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...