Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skjerm gåen på laptop

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel trofast FSC Amilo Pro V3405 som kostet 3999 kr for 3.5 år siden. Da jeg skulle starte den opp i dag så gikk det ikke.

Skjermbildet fryser når FSC logoen kommer opp (med trykk F2 for Setup/Bios etc). Det er forstyrrelser på bildet, f eks slik at det begynner på midten og fortsetter igjen fra toppen av skjermbildet og alt får en svak skygge. I blant når jeg skrur på er det ingenting som skjer på skjermen. Etter hvert blir alt gradvis mer hvitt. Det skjer i blant litt endringer når jeg bretter skjermen litt opp og ned, slik at jeg får sett den er på vei inn i bios, får opp 'enter password' eller jeg får opp boot order om jeg er heldig, men alt er i stå når jeg trykker på tastaturet.

Jeg skrudde opp hele greien og sjekket alt av HW før det slo meg at det måtte være bare skjermen. Da prøvde jeg en ekstern skjerm og det fungerer med windows og alt. Men jeg skulle gjerne hatt den innebygde skjermen. Det var umulig å åpne skjermdekselet skikkelig, men jeg tror jeg fikk skjekket kontakter etc og det så greit ut.

Finnes det håp for å reparere en sånn skjerm, og evt hvordan? Eller får jeg bare kjøpe ny laptop nå?

Lagt ved et bilde av skjermen.

post-151828-0-53490500-1320426427_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har i utgangspunktet 5års reklamasjonsrett på en bærbar pc. Men hvis du har drivi og snekra litt sjøl så kan du vel egentlig bare glemme det.

Tenkte det. Tvilsomt det er snekringen min som er grunnen, men jeg har ellers ikke behandlet den altfor godt når jeg tar den med rundt omkring. Har vært en grei pc å ha som var billig og lett å oppgradere og vedlikeholde foruten skjermen. Har bestilt meg Samsung 700Z3 til en kjempepris nå, så håper jeg den tjener meg i noen nye år:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...