Gå til innhold

HJELP ! Trenger ny koffert.

Anbefalte innlegg

Jeg bruker nesten alltid ryggsekk når jeg reiser, da en 90 l sak fra North Face, men har òg to kofferter fra samsonite. Én kabinkoffert, og én større. Jeg er veldig fornøyd med disse, bortsett fra at jeg var dum nok til å låse den store med originallåsen da jeg reiste til USA forrige gang (denne er gammel, så den har ikke disse nye låsene), som førte til at låsen ble ødelagt av nysgjerrige tollere … Så låsene på denne fungerer ikke alltid. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For stor koffert er bare en ulempe spør du meg. De fleste flyselskapene har en maksgrense på rundt 20 kg, mens disse gigakoffertene ofte får plass til ting for oppimot 30 kg eller mer. Overstiger vekten 30/32 kg, må du som regel pakke om uansett, så da er jo størrelsen helt bortkastet. Velg en mellomstor koffert av et godt merke, gjerne hardplast, de tåler mer enn tøykoffertene. Da er du også bedre sikret om du har med noe knuselig i bagasjen :)

Enig i at du bør gå til fks Morris å kikke på utvalget, så kan du se hva som passer ditt bruk best.

Sier meg tildels enig. Men er selv mye i statene og shopper nye klær en gang eller to i året og da er det fantastisk kjekt å ha den gode plassen. Forøvrig har vel ikke akkurat de fleste flyselskapene 20kg, men nærmere 25kg. I tillegg koster det som regel ikke mer enn 50 dollar for å øke vekten til 30kg. Men igjen, spørs jo helt på behov. Jeg brenner som oftest av 25 lapper på klær og tilbehør og da hadde det vært meget ukurrant å sendt med feks UPS eller US Mail da dette koster fort godt over det dobbelte av 50 dollar.

Naturligvis, skal man bare dra rundt i europa så er det jo helt unødvendig med to gedigne kofferter. Drar sjeldent med meg de største når jeg er på besøk i London da vi reiser med Ryanair som tar blodpriser på overvekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...