Gå til innhold

Hvor høyt kan jeg overklokke min 2,4GHz 800 fsb?


Talker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har foreløpig 'personlig rekord' på 2988 MHz på min P4 2.4C med 1.7 Vcore og 249FSB, CPU:MEM divider på 5:4 (dvs. DDR320 i Asus' terminologi). Turbo: Enabled. PAT: Enabled Kjører 2.85 Vdimm (max på P4P800/BIOS1009 :( ) Dette er ikke 100% stabilt. Senker jeg FSB til 247 blir det hele stabilt, kan også senke Vcore til 1.55 da. Har testet minnet med 1:1 divider stabilt til 221MHz 2.5-3-3-7

 

Tips til hvordan jeg klokker høyere? Har jeg bare hatt 'uflaks' med CPU? Leser om folk som klokker disse prosessorene til 3.6GHz ... Det skal sies at jeg ikke kjører den heftigste CPU kjøleren - Zalman CNPS5700, men temperaturen på CPU har hittil ligget på rundt 55 C v/ full load og 30 C idle. Kabinettemperatur er ca. som romtemperatur takket være en 120mm Titan i sidedeksel :-)

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Har min foreløpig oppe på 3.19 ghz med standard kjøler og standard v-core :D

har også 3 bråkete sunbeam kabinettvifter uten viftestyring 30db. hører det ganske godt.

 

tror eg skal greie 3.3 men da med ein vcore på rundt 1.6500v.

 

ligger på circka 65 grader med prime 95 kjørende.

dette på eit abit ic7.

leser visst 10 grader over den virkelige tempraturen i følge mange

 

lurer på om ein zalman al-cu vil hjelpe meg til å komme opp på 3.4- 3.5ghz??

Lenke til kommentar

Hallo, kan jeg overklokke MER med min Intel P4 2,4 GHz 533 MHz FSB..jaja vet det ikke er 800....men vil ha den til 3,2 GHz med boxed kjøling...det er 48'c idle og 55'c load på 1,7v 3028,28 MHz :-D er fornøyd men vil tryne den til ytterste grense..må jeg investere i et bedre kjøling?

EKL PAPST 80mm CPU-Vifte S478/P4

(21204021000) opp til 3,6 GHz den 2130xxx er nummeret til bestemt kjøling søk tallet i EKL hjemmeside så ser dere hvordan kjølingen ser ut.

Lenke til kommentar
EKL PAPST 80mm CPU-Vifte S478/P4

(21204021000) opp til 3,6 GHz den 2130xxx er nummeret til bestemt kjøling søk tallet i EKL hjemmeside så ser dere hvordan kjølingen ser ut.

Har du tenkt å kjøpe den?

Jeg kjøpte den for en uke siden hos komplett.no, og må si meg veldig fornøyd. Nå er jeg ikke så inne på kjølere, men den er ganske mye bedre en boxed kjøleren. Jeg har en P4 2.6GHz PC400, klokket til 2.912GHz. Med orginalkjøleren var tempen oppe mot 60 grader etter lengre tids spilling. Etter at jeg byttet, har jeg hatt en maks temp på 51 grader. Idle ligger nå på rundt 35-37 grader. Den var på rundt 40-43 grader med boxed. Og ikke minst. For de som ikke liker å mekke så mye med å montere ny kjøler, så var den svært lett å sette på. Det var viktig for meg :smile:

 

Håper det kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...