Gå til innhold

Hvor høyt kan jeg overklokke min 2,4GHz 800 fsb?


Talker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bare å følge med på varmen og ikke stille volten over 1.7. dette er den "magiske" grensen på hva en p4 northwood cpu tåler over lang tid. kjører selv min 2,53ghz @ 3,15ghz på standard volt (varierer mellom 1,54-1,59v). en kamerat av meg har en p4 2,60ghz (800mhz fsb versjon) og denne kjører windows på 3400mhz og 1,65volt. han har ikke prøvd høyere eller med annen vcore. han kjører forresten med retail kjøler.

Lenke til kommentar

jeg har selv prøvd å kjøre min cpu på 1.84v, da på 3420mhz, maskinen var ikke stabil, og ble veldig varm, passerte da 60 graders "merke". hadde jeg vært deg ville jeg hold meg på maks 1.65v. da vil nok du kunne kjøre på 3.2-3+-, dette kommer an på minne og hovedkort. hvordan ram og hovedkort har du?

Lenke til kommentar

de har veldig mye å si, jeg kjører selv med 5stk. jeg har i mine øyne et ganske stilig lepont kabinett, og har ca 9vifter totalt (gfx+cpu+psu x 2 + kabinett x 5) i pcen. ved vanlig rom temp ca 23 grader så ligger MB tempen på ca 30-31 grader. dette syntes jeg er ganske bra. cpuen idle forresten på ca 40 grader.

 

link: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=SF201T33

 

PS! jeg måtte bytte ut min gamle aopen 250watter til noe større, p4 rigger trekker endel strøm (det gjør sikkert amd også). kjøpte en ganske bråkete 460 watter (skulle kjøpt en mer stillegående).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...