Gå til innhold

10 grunner til at jeg synes Battlefield 3 er dårlig pr. idag..


Anbefalte innlegg

Det jeg savner aller mest er skikkelig teamplay i form av større squads og kommunikansjon (VOIP eller en skikkelig comrose). Savner også litt større variasjon i maps, ikke bare head on conquest. Skulle også gjerne hatt et nytt M.E.C fremfor Russland.

Spillet er jo helt nytt, så det er jo litt bugs, men det går over. det tar også alltid litt tid å bli vant med nye skytespill, så hvis du bare får spilt i et par uker er jeg sikker på at du ikke kommer til å irritere deg så mye.

 

Back to Karkand kommer med MEC, Dalian plant med China så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett bort fra diverse bugs etc var battlelog stort sett det jeg virkelig ikke likte i starten.

Men jeg må innrømme at den har vokst på meg, nå synes jeg det er en kjekk løsning. Veldig oversiktlig i mine øyne. Det jeg savner mest fra battlelog er muligheten til å sette seg i kø på servere, da de gode serverne fylles opp rimelig fort.

 

Ting jeg mener burde fikses på:

 

Ingame UI: altfor dårlig squad management. Savner muligheten til å lage custom squads. Minimappet har jeg blitt vant til, men jeg savner det å kunne se et stort kart når man trykker M.

 

Hitreg. Dette er virkelig helt på trynet per dags dato. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt skutt etter, og akkurat kommer meg rundt et hjørne, for så å fortsatt bli skutt og drept. Tilogmed når man proner ned for å unngå fiendtlig ild virker det som kuler går gjennom betongkanter etc. til tider.

Lenke til kommentar

Det jeg savner aller mest er skikkelig teamplay i form av større squads og kommunikansjon (VOIP eller en skikkelig comrose). Savner også litt større variasjon i maps, ikke bare head on conquest. Skulle også gjerne hatt et nytt M.E.C fremfor Russland.

Spillet er jo helt nytt, så det er jo litt bugs, men det går over. det tar også alltid litt tid å bli vant med nye skytespill, så hvis du bare får spilt i et par uker er jeg sikker på at du ikke kommer til å irritere deg så mye.

 

Back to Karkand kommer med MEC, Dalian plant med China så vidt jeg vet.

 

Kilde? Det hadde vært fantastisk, men jeg tviler. Tro om de gidder å lage 2 nye factions for 4 baner...

Lenke til kommentar

Om det er MEC eller russland, who cares, de bruker jo omtrent så og si de samme våpnene uansett. ;)

 

og nei, Dalian plant er ikke med i Back to Karkand, der kommer Strike at Karkand, Gulf of Oman, Sharqi Peninsula og Wake island. Det har vært kjent lenge.

 

 

1. Veldig ubalanserte brett. - egentlig bare ett av dem, Metro

 

2. Våpenbalanse. - kan ikke si meg enig. Eksempler?

 

3. Mange bugs. - litt ja, men det bedrer seg med patches.

 

4. Hit detection. - kan ikke si meg enig. Hit detection er grei på servere med lav ping den.

 

5. Spawnraping - kan ikke si meg enig. Tror jeg har vært med på ett par ganger der spawnrape har skjedd. Mye mindre enn i BC2 i alle fall.

 

6. Ingen manual/training grounds. - enig, co-op kan du lære heli på i alle fall, men skulle vært ett co-op fly mission også eller noe.

 

7. Ubalanserte klasser. - ikke enig. Lær å bruke klassen din!

 

8. Ubalanserte kjøretøy. - Ikke enig. Balansen er ganske god den

 

9. Ingen god anticheat løsning. - delvis enig. Punkbuster kan bare gjøre halve jobben. Aktive admins på servere er en god anti-cheat løsning. Som community må stå for selv.

 

10. Battlelog stinker. - Ikke enig. Battlelog gjør det mulig å patche serverside og browser 10 ganger raskere enn om de skulle kommet ut med patcher til selve spillet for hver gang. Husk forøvrig at synligheten på battlelog kommer ann på om du står som invisible på origin eller ei. Og med battlelog kan du holde på med ting og tang helt til spillet er ferdig lasta. Ingen splashscreens eller annet møkk å måtte skippe eller loade. Om spillet laster map fra en ingame meny eller battlelog tror jeg har veldig lite å si for lastetiden. Min PC loader i allefall server raskere fra battlelog enn BC2 gjorde fra ingame browser.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

1. Ubalanserte brett: Seine Crossing, her har jeg opplevd flere ganger at man blir spawnlocket, mye pga mortar og lange siktelinjer. Operation Métro, Rpg og granat - spamming.

 

Har opplevd lignende selv, men ofte er det og fordi at laget man spiller på ikke samarbeider. Har forsvarerne lagt seg godt til rette og har ett bra forsvar MÅ man samarbeide for å trenge gjennom. Svært ofte på random servere med random folk så er de Rambo i tankegangen og løper inn alene og blir skutt fremfor å faktisk gjøre ett felles angrep for å ta ned forsvaret. Spesielt på Metro kan man oppleve at forsvarerne legger seg til rette i åpningen ned til undergrunnen. Det er hardt, men langt fra umulig og komme igjennom ett godt forsvar der.

 

2. Våpenbalanse: Rpg for svak, Strella for kraftig, submachine guns kan brukes som assault..

 

RPG og SMAW er ikke de sterkeste antitanksvåpnene, men de er gode all around våpen. Skal man ha en bra anti tank så er det Javelin som gjelder, Jeg spiller ofte engineer med RPG da jeg har flere kills nedskytninger av helikoptre som flyr lavt med den enn med Igla/Stinger. Og det er like gøy hver gang man klarer det. Submachine guns kan brukes av alle klasser så slikt sett balanserer det seg ganske bra selv etter min mening.

 

3. Mange Bugs: Godmode/Invinsible frames (hvis noen ligger nede eller sitter ved siden av en stein kan man enkelte ganger tømme hele magasinet uten at de dør. Noen ganger overlever de med 0% liv igjen. Hvis jeg flyr jet hender det ofte at jeg eksploderer uten videre eller at jeg blir kastet ut av flyet. (nei jeg kom ikke borti e). Igår opplevde jeg faktisk å bli knivet mens jeg satt i jetflyet.

 

Bugs er det noen av, men ikke mange. De fleste bugs jeg opplever er driver relatert. Har opplevd andre bugs og, men ikke i en grad som gjør spillet kjipt og spille.

 

4. Hit detection: Går sikkert på mye av det over.

Her er det litt mer ymse ting og ta av, har opplevd flere ganger at jeg kan tømme ett magasin i en fyr uten å treffe. Hadde en runde i går med spesielt en person hvor jeg var 100% sikker at jeg traff, men han overlevde gang på gang uten å ta skade. Andre klarte å drepe ham så var litt usikker om han jukset, men mistenkte det da han overlevde 3 skudd med hagle mot hodet mens han lå nede på bakken.

 

5. Spawnraping: Helikoptere og jets som hele tiden hovrer over basen og skyter alt av kjøretøy.

Spawnraping er ett problem, men med tanke på at jeg spiller på clan serveren så er løsningen fantastisk enkel. de som spawnraper hos oss blir kicka eventuelt banna hvis de holder på etter en kick. Men spawnraping er en uting uansett hvordan man ser på det, og det skyldes svært ofte spillere som får kick av å ødelegge for andre.

 

6. Ingen manual/training grounds: Har ikke spilt battelfield mye, jeg kan ikke fly helikopter noe bra, klarer meg i jets, men blir som regel skytt ned på rullebanen.

Treningsbrett hvor man kan trene og fly hadde vært en fin ting og hatt, skal være enig der. Men det holder jo med å gå inn på servere uten folk hvor man kan spawne og leke seg med kjøretøy. litt usikker hvor mye slike servere som eksisterer dog. Har ikke tittet så nøye ennå etter det.

 

7. Ubalanserte klasser: Har nok spilt for lite til at jeg burde si noe om dette. My bad..

Det er ubalanse på klassene kan man si, men hver av klassene har sine områder hvor de er bedre enn andre. Og på enkelte brett vil enkelte klasser være overlegne hvis de brukes riktig.

 

8. Ubalanserte kjøretøy: LAV-AD, super mot alt.

Ikke testet denne så mye så ikke sikker hvor bra den er i forhold til det andre. men igjen på kjøretøy kan det komme av at mye av unlocksene man får vil forbedre ett kjøretøy mye. Men ikke akkurat lekt mest med kjøretøy ennå.

 

9. Ingen god anticheat løsning: Mye problemer med punkbuster.

Jeg har ikke opplevd noen problem selv med punkbuster, er den oppdatert til siste versjon?

 

 

10. Battlelog stinker: Hver gang meg og en kompis skal spille sammen er det et helvete bare å komme seg i samme party. Noen ganger går det andre ganger ikke. Håper det er blitt fikset med den updaten.

Mye kan sies om origin og battlelog, men etter å ha blitt vandt til battlelog nå så fungerer den helt kurant for min del. Har opplevd at man ikke havner i samme lag i spill, eller på samme side, men det kan tenkes og ha med antall spillere på serveren å gjøre og. Stort sett fornøyd med battlelog, men den er langtfra perfekt og trenger noen oppdateringer for å bli bra på alle områder.

Lenke til kommentar

Spillet blir vell bedre etter noen patcher.

 

Det jeg liker minst er at de flaggene er plassert så nær hverandre, selv om noen av banene er store så utnyttes ikke plassen.

Metro eller hva banen heter er det kun kaos nå det er 64 spillere.

 

Spillet kjørte veldig bra de første dagene, plutselig har fps min falt noe enormt og innstillinger påvirker fps lite.

 

Fps-drop når man bruker sniper noen plasser.

 

Spillet kræsjer både in game og den første gang man starter det opp.

 

grøn flickering.

Lenke til kommentar

Mine beefs;

 

- Blendet av lommelykt i fullt dagslys. I en ørken.

- Blendet av laserlys (greit nok, hadde det ikke vært for at mine teammates gjør det...)

- Accuracy % statistikk burde fjernes. Irrelevant da en ikke sier noe om suppresive fire, og at dette hjelper laget ditt.

- For mye spray and pray. Møte en fiende? Tøm magasinet.

- For mange oppgraderinger, og det som er kult og det som du kommer til å bruke kommer alt for sent.

- Alt for mye gunning and running. Før var rushing en taktikk som kanskje kunne lønne seg. Nå er det standard. Zerging er kjett.

 

Good;

 

- Hardcore Mode retter opp mye av dumskapen og idiotien over.

- Poeng for suppresive fire.

- Prone is back

- Stikke folk i ansiktet med kniv.

Lenke til kommentar

Sett bort fra diverse bugs etc var battlelog stort sett det jeg virkelig ikke likte i starten.

Men jeg må innrømme at den har vokst på meg, nå synes jeg det er en kjekk løsning. Veldig oversiktlig i mine øyne. Det jeg savner mest fra battlelog er muligheten til å sette seg i kø på servere, da de gode serverne fylles opp rimelig fort.

 

Ting jeg mener burde fikses på:

 

Ingame UI: altfor dårlig squad management. Savner muligheten til å lage custom squads. Minimappet har jeg blitt vant til, men jeg savner det å kunne se et stort kart når man trykker M.

 

Hitreg. Dette er virkelig helt på trynet per dags dato. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt skutt etter, og akkurat kommer meg rundt et hjørne, for så å fortsatt bli skutt og drept. Tilogmed når man proner ned for å unngå fiendtlig ild virker det som kuler går gjennom betongkanter etc. til tider.

Man kan forøvrig justere både minimap og map sin zoom med "n", evt ein anna knapp om ein har forandra på det i keybindings. Har vert slik i alle BF spel.

Endret av gholie
Lenke til kommentar

1. Veldig ubalanserte brett.

Brettene er jo relativt greie, noen er litt enklere og blir eid på f.eks seine crossing. Også har man jo B på operation metro da :whistle:

2. Våpenbalanse.

Her har de mye og gjøre, for det første det skal jævlig mye til for at en person skal tåle en 50.cal i brystet, uansett om han har skuddsikker vest eller ikke! Og på betaen kunne man snipe med 9mm som var mer effektivt en f.eks 7,62mm Nato. Make sense??

 

3. Mange bugs.

Er endel, men det kommer som regel av servere som ikke er oppdaterte.

 

4. Hit detection.

Cant see problem. Du som er dårlig til og sikte tror jeg :p

 

5. Spawnraping

Vil det alltid være.

 

6. Ingen manual/training grounds.

Care.

 

7. Ubalanserte klasser.

Halveis, alle har sine fordeler og bakdeler egentlig.

 

8. Ubalanserte kjøretøy.

Ja, AA GUNS er overlegne nesten uansett. Eneste som er effektivt er tanks og tv missile til helikopter. Jeg har unlocket den og den tar en AA GUN på 1 skudd noe som er herlig :w00t:

 

9. Ingen god anticheat løsning.

Det er serverene sine feil. Flere servere jeg har vært på hvor det konstant har kommet opp i chatten. User: whatever has been banned for #AIMBOT

 

10. Battlelog stinker.

Funkerer helt ok, noen ganger vanskelig og få spilt med venner. Men bare dem joiner deg in-game så funker det bra!

Lenke til kommentar

Det mest irriterende med spillet er at det er "first-come, first-serve til helikoptere og fly på hangarskipene. Den første som TRYKKER spawn på f.eks AH-1Z får enerett på helikopteret fra start. Dersom jeg vil da det må jeg vente til AH-1Z kommer opp på "spawn-listen" istedenfor å kunne vente på hangarskipet. Dette er nok for å forhindre at mange spawner og venter på skipet, men det er bare idiotisk og helikopteret havner alltid i hendene til random noobs som overhodet ikke kan fly det :nei:

 

Bare lag en remake av BF2 istedefor. Alt var bedre der!

 

Det har de alt gjort, enjoy!

Lenke til kommentar

Spawnraping med fly/helikopter? Hvorfor setter du deg ikke bare inn i den awsome antiluft våpnet som står i basen?

 

Hvordan fungerer det Antiair opplegget i forhold til BF2?

I BF2 så er det et ganske stort problem at dersom man fyrer av to stinger missiler mot et fiendlig fly eller helikopter,og har dette midt i siktet,så treffer missilene et av ditt eget lag sine fly/helikopter,og man får enten "Team vehicle damage" eller i værste fall får en teamkill.Det er noe jeg avskyr som pesten selv. :(

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Herregud så jeg HATER rammere. Tør jeg spørre hva FANKEN poenget er? Man får ikke kill av å fly inn i et helikopter! @

 

 

Dice burde, i tillegg til å banne disse idiotene, minke avstanden til stingers og IGLAs. Står å hoovrer i egen base Caspian Border, mens de får lock på meg fra B-base. Helt latterlig og trist.. Det triste er vel egentlig at jeg fortsatt spiller chopper :thumbdown:

Lenke til kommentar

Sett bort fra diverse bugs etc var battlelog stort sett det jeg virkelig ikke likte i starten.

Men jeg må innrømme at den har vokst på meg, nå synes jeg det er en kjekk løsning. Veldig oversiktlig i mine øyne. Det jeg savner mest fra battlelog er muligheten til å sette seg i kø på servere, da de gode serverne fylles opp rimelig fort.

 

Ting jeg mener burde fikses på:

 

Ingame UI: altfor dårlig squad management. Savner muligheten til å lage custom squads. Minimappet har jeg blitt vant til, men jeg savner det å kunne se et stort kart når man trykker M.

 

Hitreg. Dette er virkelig helt på trynet per dags dato. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt skutt etter, og akkurat kommer meg rundt et hjørne, for så å fortsatt bli skutt og drept. Tilogmed når man proner ned for å unngå fiendtlig ild virker det som kuler går gjennom betongkanter etc. til tider.

Når du løper rundt en vegg og blir skutt, så kalles det latency. Det som er at på skjermen til motstanderen har du ikke rundet veggen enda så når han skyter så er du fortsatt ubeskyttet. Det umulig at det ikke kan være noe som helst latency i ett spill da alle spiller så langt unna hverandre og det tar tid for informasjonen og komme fram. Når det gjelder det og dukke bak steiner f.eks så kommer det av fra den synsvinkelen du ser så er hodet ditt litt høyere, så selvom du ser stein kan fiende se hodet ditt + at noen steiner og andre ting kan man skyte igjennom. Det er en bug!

 

Er ikke sikkert jeg har helt riktig angående latency, men ihvertfall slik jeg har forstått det :p

Lenke til kommentar

Det jeg savner aller mest er skikkelig teamplay i form av større squads og kommunikansjon (VOIP eller en skikkelig comrose). Savner også litt større variasjon i maps, ikke bare head on conquest. Skulle også gjerne hatt et nytt M.E.C fremfor Russland.

Spillet er jo helt nytt, så det er jo litt bugs, men det går over. det tar også alltid litt tid å bli vant med nye skytespill, så hvis du bare får spilt i et par uker er jeg sikker på at du ikke kommer til å irritere deg så mye.

 

Join en clan :)

Lenke til kommentar

Her er en liste over mine klager:

 

4) Battlelog: Må bruke IE og kan tydeligvis ikke bruke Opera, for å bli med å spille.

11) Lysglimt fra geværsikte er teit og virker lite realistisk i min mening.

4. Dette er feil. Bruker Opera selv og alt fungerer bra, bortsett fra å logge inn på feedback delen. Vil du har bort advarselen så konfigurer Opera til å maskere som FF på battlelog. Chrome fungerer på alt.

11. Dette er realistisk. Er en grunn til at snipere ikke fjerner "lokket" på siktet før absolutt nødvendig, eller at de har andre hjelpemidler for å redusere refleksjonen.

Lenke til kommentar

Herregud så jeg HATER rammere. Tør jeg spørre hva FANKEN poenget er? Man får ikke kill av å fly inn i et helikopter! @

 

 

Dice burde, i tillegg til å banne disse idiotene, minke avstanden til stingers og IGLAs. Står å hoovrer i egen base Caspian Border, mens de får lock på meg fra B-base. Helt latterlig og trist.. Det triste er vel egentlig at jeg fortsatt spiller chopper :thumbdown:

 

 

Føler din frustrasjon, liker veldig godt å fly. Men hjelper veldig etter at man får Stealth og Radar Jammer eller hva den heter. Også må man fly veldig aktivt, ikke hoovre for mye, lavt og aktivt. Gjerne fort at og fram bak hus og daler :p Blir litt bedre da, men fortsatt krevende.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...