Timmiitom Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Specc: Intel Core i5 760 @ 2.80GHz // Idle temp - 36 °C og gamingtemp - 50°C 8,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 701MHz (9-10-10-26) ASUSTeK Computer INC. P7P55D-E LX (LGA1156) // Idle 38 °C 1024MB GeForce GTX 280 (nVidia) // Idle 50 °C - gamingtemp 70-85°C 156GB Western Digital WDC WD1600JD-00HBB0 ATA Device (SATA) 31 °C 244GB Western Digital WDC WD2500KS-00MJB0 ATA Device (SATA) 50 °C 156GB SAMSUNG SAMSUNG HD161GJ ATA Device (SATA) 18 °C 2x eksterne hardisker WD 500GB og WD 1TB PSU - Epsilon 700W MS Windows 7 Ultimate 64-bit Alt kjører helt fint ved vanlig bruk, men når jeg spiller er det helt random når den slår seg av. Bruker programmet "Speccy" til å kontrollere temperaturer mens jeg spiller, og det virker som alt er greit. Jeg har prøvd forskjellige instillinger ingame high/medium/low settings, men virker ikke som det gjør noe forskjell. Byttet nylig ut noen komponenter for å være klar til BF3: Kjørte 2X HyperX 2GB DDR3, CL9-9-9 før og kjøpte til - 2x 2GB, CL10-10-10-27 Samt at jeg byttet ut stock cpu kjøler med - Antec Kuhler H2O 620 CPU Kjøler Mulig nytting info - har prøvd å clocke cpu fra 2800mhz til 3060 og 3360(standard bios clock) men pcn slår seg av like tilfeldig uansett hastinghet. Når jeg byttet cpu kjøler glemte jeg å tilføre ny kjølepasta og fjerne gammel. Men siden Speccy viser at temperaturen er grei så er vell ikke det problemet? Har også prøvd å kun kjøre med et av ram-kitene samtidig uten forbedring! Trenger sårt tips og råd hvordan jeg kan fikse dette, problemet starte altså etter jeg byttet komponentene. Endret 4. november 2011 av Timmiitom Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Tja, den første mulige synderen jeg kommer på er Epsilon Psu'en som er laget Av FSP , spesielt om du har hatt den noen år så er det nok på tide å skifte den ut. De interne komponentene kom ikke spesielt bra ut i en test jeg leste og det er tydelig at kombinasjonen av mid end caps , relativt sparsommelig Pcb og ikke optimal kjøleløsning fort kan sørge for problemer for eierne av denne Psu'en. 1 Lenke til kommentar
Timmiitom Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Tja, den første mulige synderen jeg kommer på er Epsilon Psu'en som er laget Av FSP , spesielt om du har hatt den noen år så er det nok på tide å skifte den ut. De interne komponentene kom ikke spesielt bra ut i en test jeg leste og det er tydelig at kombinasjonen av mid end caps , relativt sparsommelig Pcb og ikke optimal kjøleløsning fort kan sørge for problemer for eierne av denne Psu'en. Skal få lånt meg en PSU så fort som mulig for å teste det ut, bør jeg gå noe opp i watt? 800/850? Og hvilke merker bør jeg velge/unngå? Takker for raskt svar foresten Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Om du ønsker å overklokke samt ha litt å gå på, så bør du nok gå for en kvalitets psu som feks Corsair. 800Watt bør holde i massevis, du kan selvsagt gå opp til 1000W om du har planer om å ha 2x eller 3x skjermkort og en haug med harddisker eller du ønsker å ha godt med headroom. Mine anbefalninger : Corsair HX 850 : @Jonnyguru Corsair AX 1200 W @Jonnyguru Det finnes selvsagt andre alternativer der ute, men jeg mener dette er spesielt gode Psu'er med gode garantivilkår (HX og AX serien har 7 år ) . Uansett bør du få testet med en høy kvalitets psu for å finne ut om det virkelig er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå