Displayname Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Fordi et minnekort trenger et filsystem for å fungerer, og det eneste filsystemet som er aktuelt for minnekort i dag er FAT32. Microsoft har patenter på FAT32, mao. dersom Samsung legger ved støtte for FAT32 må de betale lisenspenger til Microsoft. Dette ville gjøre enheten dyrere, og da er det bedre med internt minne som ikke forhøyer kostnaden. Men de har da hatt støtte for minnekort før? Har MS begynt å knipe igjen på lisensene nå som de har kommet med et eget OS, eller fant Samsung ut at det ikke var verdt lisensavgiften? Endret 9. november 2011 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 De begynte vel å presse penger av andre produsenter i 2009. Truet f.eks. TomTom til å la MS bruke TomTom sine patenter (sannsynligvis gratis) mot at MS ikke saksøkte TomTom for at de allerede hade brutt patenten. Fortsette å bruke den, det fikk de ikke... De krever visstnok 0.25USD per enhet, så det er jo ikke all verden, men... Det finnes forøvrig en patch som lar produsenter som bruker FAT og linu omgå patenten relativt enkelt. Jeg vil uansett tro det er adre ting som ligger bak Samsungs beslutning. 1 Lenke til kommentar
johnd2407 Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg forstår ikke hvorfor Samsung ikke har port for minnekort i nettbrettene sine. Trodde slikt tull var forbeholdt Apple. Fordi de ville konkurrere mot apple sin tynne iPad. Alle ble jo sånn, omfg 1337 tynn den er, så gjorde samsung den tynnere og folk i engadget osv osv ble jo selvsagt imponnert... Men vi får se til neste model, håper de fikser det da. Men er svært fornøyd med min 10.1 tablet Lenke til kommentar
johnd2407 Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Det at det ikke er java støtte, gjelder det alle Galaxy/Android versioner? Har lenge tenkt på å kjøpe et nettbrett av Samsung, men hvis det ikke er full nettbank støtte, blir det med tenkinga... Finnes app for det. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Finnes app for det. Full nettbankstøtte med BankID? Link, er deu grei - det hadde vært kjekt å ha. Lenke til kommentar
alienman Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Trist at Samsung ikke har Port for Minne kort Minne kort er et must i nettbrett , defor kjøper jeg ikke nettbrett ! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Jaja, du kan i hvert fall melde deg inn i kort tids minne for eni ng en... oO Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 De begynte vel å presse penger av andre produsenter i 2009. Truet f.eks. TomTom til å la MS bruke TomTom sine patenter (sannsynligvis gratis) mot at MS ikke saksøkte TomTom for at de allerede hade brutt patenten. Fortsette å bruke den, det fikk de ikke... De krever visstnok 0.25USD per enhet, så det er jo ikke all verden, men... Det finnes forøvrig en patch som lar produsenter som bruker FAT og linu omgå patenten relativt enkelt. Jeg vil uansett tro det er adre ting som ligger bak Samsungs beslutning. Betyr det da at de i stede for å belaste alle kjøpere av selve nettbrettet for denne ekstra lisensen, har valgt å heller la de som faktisk har behov for minnekort betale denne når de må kjøpe en ekstra adapter for å få minnekort støtte ? Lenke til kommentar
phel21 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Bortsett fra størrelsen er 8.9 nærmest identisk med 10.1, og dermed er det også basert på det samme svake brikkesettet (tegra2). Med 7.7 modellen kan man i det minste forvente enkelte forbedringer. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Betyr det da at de i stede for å belaste alle kjøpere av selve nettbrettet for denne ekstra lisensen, har valgt å heller la de som faktisk har behov for minnekort betale denne når de må kjøpe en ekstra adapter for å få minnekort støtte ? Hivs du tenker deg om to sekunder og leser det du har skevet omigjen, tor jeg du kommer på svaret selv.Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Tror du det har noe å si for en eventuell programvarebasert lisens hvorvidt minnekortet kobles direkte i dingsen eller gjennom et adapter? Lenke til kommentar
johnd2407 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Finnes app for det. Full nettbankstøtte med BankID? Link, er deu grei - det hadde vært kjekt å ha. Prøvde meg på nettbank, (dnb/postbanken), uten appen, gikk til postbanken.no skrev inn nummer osv, så kom jeg direkte til mobil versjonen av siden dems. Vet ikke helt om dette fungerer på min tablet, har ikke testet enda. Men søk på android market, dnb da kommer det en app opp, aner ikke hvilken bank du har da. Edit: Prøvde postbanken på tabben, kom meg inn jeg fungerte helt fett, vet ikke helt hva folk mener med at det ikke skal fungere? Endret 7. november 2011 av johnd2407 Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Hivs du tenker deg om to sekunder og leser det du har skevet omigjen, tor jeg du kommer på svaret selv.Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Tror du det har noe å si for en eventuell programvarebasert lisens hvorvidt minnekortet kobles direkte i dingsen eller gjennom et adapter? Jeg var mere ute etter om jeg var inne på noe her. Det jeg antar er tilfelle er det jeg skrev. Spørsmålstillingen var mer for å se hva andre mente. Det du har skrevet som skjult tekst skjønte jeg ikke noe av Endret 9. november 2011 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
haavard1979 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Ser ut som det kommer en Galaxy Tab lte-versjon på nyåret. Bør man vente på denne, eller er det kun 4G-muligheter som er nytt? http://www.elektronikkbransjen.no/Produktnyheter/lydbildedata/Data/?pageId=96&article_id=7236 Lenke til kommentar
Swome Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Den skal også ha raskere prosessor (1,5 ghz dual core). Hvis det er hastighet du er ute etter bør du også vurdere kommende asus transformer prime. Endret 9. november 2011 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Prøvde meg på nettbank, (dnb/postbanken), uten appen, gikk til postbanken.no skrev inn nummer osv, så kom jeg direkte til mobil versjonen av siden dems. Vet ikke helt om dette fungerer på min tablet, har ikke testet enda. Men søk på android market, dnb da kommer det en app opp, aner ikke hvilken bank du har da. Så han spør etter FULL NETBBANK, du finner ut at MOBILBANKEN eller en crappy ap fungerer, og skjønner ikke hvorfor folk tror det ikke fungerer med full nettbank - selv om du nettopp IKKE har klar å komme inn på en selv? Jeg var mere ute etter om jeg var inne på noe her. Det jeg antar er tilfelle er det jeg skrev. Spørsmålstillingen var mer for å se hva andre mente. Det du har skrevet som skjult tekst skjønte jeg ikke noe av 1: Det er en softwarepatent. Det er programvaren i tableten som må inneholde teknologien. Du kan koble den til via en modifisert hårføner for alt du vil, det endrer ikke på noe. 1 Lenke til kommentar
dudeldei Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Alt er jo som vanlig når Amobil gir Android nettbrett minus i konklusjonen for å ikke ha plass til eksternt minnekort, mens iPad2 ikke får minus på dette.... 1 Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg bestilte meg nettopp en Galaxy Tab 8.9 32GB Innebygget SD-kortleser eller ikke, klarte ikke la vær lenger. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Favoritt?! Ja, man må få lov til ha ha den som favoritt når den er den beste som er på markedet i dag av tablets. Ehrm, Apple på tronen den siste undersøkelsen... Apple og Samsung er egentlig likegyldige. Men at journalisten skriver favoritt, er egentlig en feil, siden ikke alle har samsung som sin favoritt... Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Favoritt?! Ja, man må få lov til ha ha den som favoritt når den er den beste som er på markedet i dag av tablets. Ehrm, Apple på tronen den siste undersøkelsen... Apple og Samsung er egentlig likegyldige. Men at journalisten skriver favoritt, er egentlig en feil, siden ikke alle har samsung som sin favoritt... Å lese testen av Samsung Galaxy Tab 8.9 er en fordel før man uttaler seg. Dem sier jo tydelig at begge Samsung Galaxy Tab'ene er bedre enn iPad 2 nå i dag. Så da kan man jo ikke si at iPad 2 er noe bedre når det er motsatt. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Favoritt?! Ja, man må få lov til ha ha den som favoritt når den er den beste som er på markedet i dag av tablets. Ehrm, Apple på tronen den siste undersøkelsen... Apple og Samsung er egentlig likegyldige. Men at journalisten skriver favoritt, er egentlig en feil, siden ikke alle har samsung som sin favoritt... Å lese testen av Samsung Galaxy Tab 8.9 er en fordel før man uttaler seg. Dem sier jo tydelig at begge Samsung Galaxy Tab'ene er bedre enn iPad 2 nå i dag. Så da kan man jo ikke si at iPad 2 er noe bedre når det er motsatt. Galaxy Tab er likegyldig med iPad, når man ser på diverse tester. Den ene testen sier iPad, den andre Galaxy Tab. De er likegyldige! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg