Nettee Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Jeg har nylig fått jobb ved siden av studiene. Det er snakk om helgejobb, kun 2 dager i måneden. Jeg har ikke fått turnes enda og vet ikke nøyaktig når jeg skal begynne. Snakket med lederen i går og fikk beskjed om at jeg skal jobbe i julen, første og andre juledag. Problemet er at jeg er bortreist da og kan ikke ta disse vaktene. Sa i fra til lederen at jeg ikke kunne, men hun mente at det var mitt ansvar å finne noen som kan jobbe for meg eller bytte vakter, men hvordan skal jeg gjøre det? Jeg kjenner ingen på arbeidsplassen enda, og ikke har jeg fått turnes heller - bare beskjed om at jeg skal jobbe da. :-\ Men kan lederen bare bestemme at jeg skal jobbe da uten å ha spurt meg først? Jeg har jo ikke gitt beskjed om når jeg kan begynne etc. Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Om du har gitt beskjed om når du kan begynne så kan jeg ikke forstå at hun evt har satt deg opp før angitt tidspunkt. Om det ligger i avtalen at du skal starte etter angitt dato så tviler jeg på at hun har "retten på sin side", men nå vet jeg jo ikke hva som ligger i "avtalen" dere har. Regner med du har en skriftlig arbeids avtale - det skal du etter norsk lov ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå