Jalle Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Hei ! Eg lurte på om det gjekk å Summera/subtrahera bokstavar. Viss eg foreksempel har A i boks 1 og C i boks 2, så ville Boks 2 - Boks 1 vera lik 2. Og viss boks 1 = F og boks 2 var lik B så ville svaret Boks 2 - Boks 1 vera lik -4. Ellers lurte eg på om det er nokon gode visual basic/vba forum rundt omkring eller tutorials og liknande. På forhånd takk Jalle Lenke til kommentar
sim Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 www.visualbasicforum.com er rimelig greit Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 asc() funksjonen returnerer tallverdien av en streng. Eksempel 1 (case sensitive): Private Sub Command1_Click() Dim resultat As Integer resultat = Asc(Text1.Text) - Asc(Text2.Text) MsgBox resultat End Sub Eksempel 2 (ikke case sensitive) : Private Sub Command1_Click() Dim resultat As Integer resultat = Asc(UCase(Text1.Text)) - Asc(UCase(Text2.Text)) MsgBox resultat End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå