Lurifaxx1 Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Hei. Vet ikke om jeg poster rett, men prøver her allikevel:) Jeg har bygd ny maskin og installerte alt av drivere. Dette fungerte helt utmerket. Igår ble det montert en SSD harddisk i maskinen og jeg måtte installere windows på SSDen. Jeg installerte driverne fra hovedkortet via cd, men jeg får ikke internett. Det ser ut til at den installerer driverne for de ligger der, men når windows feilsøker sier den at driverne ikke er installert. En feilmelding som kommer når vi prøver å reinstallere drivere er "cannot install driver when adapters are not present". Ting som er sjekket/gjort: Internet connection OK Drivere installert OK Installert oppdatert drivere fra Asus sine sider OK Formatert og reinstallert windows 3 ganger og installert alt av drivere på nytt. Hovedkortet er av typen Asus Maximus IV Gene-Z Motherboard Veldig mottakelig for hjelp! På forhånd takk! Mvh Stian Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 har du samme problemet med begge nettverkskortene? Lenke til kommentar
Lurifaxx1 Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 har du samme problemet med begge nettverkskortene? Jeg har kun nettverk gjennom hovedkortet. Jeg fikk en kamerat til å undersøke. Han tror det kan være hardware problem, hovedkortet altså. Skal bestille med et internt nettverkskort for å ha en midlertidig løsning, da dette bør fungere. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 men jeg trodde dt HK hadde 2 nettverkskort? Lenke til kommentar
Lurifaxx1 Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 men jeg trodde dt HK hadde 2 nettverkskort? Jeg er litt blond på dette, men mener du 2 innganger til å sette tp kabel i? Eller ? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 ja, det var det jeg mente. Lenke til kommentar
Lurifaxx1 Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 ja, det var det jeg mente. Ok, nei jeg har bare en ja slik jeg kan se Bestiller nytt nettverkskort på komplett nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå