Inc Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Har: -Intel core 2 duo E8400 3Ghz prosessor -Nvidia Gforce 8600gt 512mb skjermkort -p5q hovedkort og 8gb minne -Window 7 64bit på ssd Spillet hakker aldeles hinsidigt, vi snakker opp mot hele 0,2pfs weeeeeee og cpu ligger på rundt 98-100% når jeg begynner spillet med ALT på LOW. Hadde virkelig trodd jeg skulle klare dette med alt på det laveste, eller? Må jeg bytte cpu og skjermkort? Kan legge til at spillet er installert på en annen snurredisk og ikke på system disken. Lurer på om det kan ha vært tabben... Endret 4. november 2011 av Inc Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 å ha spillet på snurredisk er ikke noe problem. den prosessoren er i svakeste laget, men tror nok det er skjermkortet som er hovedproblemet. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Skjermkortet er hovedproblemet. Ett Geforce 560TI vil gi deg mulighet til å spille på medium-high. Oppgraderer du CPU til en nyere 4 kjerner så går nok high-ultra Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Jeg har vel ikke så mange bedre prosessorer å velge i til socket 775? Men nytt skjermkort, vil det dempe denne 100% cpu bruken? Får jeg firekjerners til dette hovedkortet da? Endret 4. november 2011 av Inc Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 0.2fps? seriøst? da må du ha noe rusk innpå pcen din, for jeg får mer enn det med bærbaren min, som har dårligere CPU, -mye- dårligere skjermkort og 3GB RAM.. (Hvis det er snakk om lav oppløsning med alt på low) Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 kommer meg ikke inn på sidene til asus, mene mener å huske det HK støtter Q prosessorer. men som nevnt tidligerer kan du nok spille BF 3 med den cpuen på lave instillinger hvis du har et OK skjermkort. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 8600 GT er langt under minimumskravet til BF3 da (minimum 8800 GT, som er et mye kraftigere kort). Har sett tester der de kjørte AMD X2 (svakere CPU enn E8400?) mellom 30 - 50 FPS med et GTX 580. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Har du lasted ned nye drivere til ditt skjermkort? Du bør prøve Nvidias nyeste drivere for spesielt spillet BF3. Du kan Evt. overklokke din prosessor for å få litt bedre ytelse, men skjermkortet er vel hovedsynderen, spesielt med gamle drivere. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Beste oppgraderingen vedkommende kan gjøre er å kjøpe nytt skjermkort Å så kan vedkommende klokke cpuen litt. Så skal dette gå smertefritt Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 0.2fps? seriøst? da må du ha noe rusk innpå pcen din, for jeg får mer enn det med bærbaren min, som har dårligere CPU, -mye- dårligere skjermkort og 3GB RAM.. (Hvis det er snakk om lav oppløsning med alt på low) Hehe, det var vel mest ment for å understreke at det sugde hæst på denne maskinen Hadde nyeste driver ja. Men nå ble det nytt skjermkort http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623543 Så får vi se i kveld om dette kortet duger da Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 (endret) P5Q støtter C2Q (mulig BIOS må flashes først). C2Q er dog et temmelig dårlig kjøp, da nyere og bedre prosessorer ofte er rimeligere. Skjønt, denne demovaren er ikke et hakkande gale kjøp. Her er også et demobrukt GTX 560Ti. Har du nok strøm fra før vil nok en slik oppgradering gjøre underverker. edit: Skjermkort var allerede kjøpt ja Endret 4. november 2011 av srbz Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Neste oppgradering til vedkommende bør være hovedkort, skjermkort og ram Kanskje en PSU også, spørs hvor stor den han har er nå Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Neste oppgradering til vedkommende bør være hovedkort, skjermkort og ram Kanskje en PSU også, spørs hvor stor den han har er nå Det er ved kjøp av spill man oppdager hvor gammel maskinparken ens er. I snart fire år har en gått rundt å tenkt, Pfft! Har jo to kjerners, dette går jo rasende Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Hehe. Jada. Går sikkert greit enda med den cpuen, men anbefaler deg sterkt å overklokke den da den begynne å bli flaksehals den også Ser mange klarer å nerme seg 4GHz med en god luft kjøler Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Ehm... Synes disse skjermkortene begynner å bli vel store... Samt strømforsyningen som jeg også måtte bytte. Men nå ser ting meget så bedre ut. Må bare rett innom battlefield først Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Å kjøpe ny prosessor til socket 775 kan umulig føles godt. Foreslår du investerer i nytt skjermkort og overklokker prosessoren, så ta det derfra. 3.6-4GHz bør være i rekkevidde. Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Å kjøpe ny prosessor til socket 775 kan umulig føles godt. Foreslår du investerer i nytt skjermkort og overklokker prosessoren, så ta det derfra. 3.6-4GHz bør være i rekkevidde. 2 kjerner blir nok fortsatt litt lite til bf3, men selvfølgelig vil ekstra klokkehastighet hjelpe. Er enig ang. S775 Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 jeg har 4kjerners i5-2500k men et ganske mye bedre kjermkort 8gb osv, har 25fps NO#N FÅ ganger men ligger vanligvis oppe i 40-50...på LOW setting Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 En demobrukt Q9300 til 1000 kr vil jeg si er et ganske kurant kjøp når alternativet er å kjøpe nytt HK, CPU og RAM til ~3000 kr Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Joda, det er klart penger å spare der, spørsmålet er om det i det hele tatt er verdt å svi 1000 kr på det. Personlig hadde jeg mye heller lagt de pengene til side og oppgradert alt vesentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå