heimsvik Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Hei jeg lastet ned den nyeste ubuntuen på pcen min siden har vært litt borti det før og vil teste det ut ordentlig, men så får jeg ikke trådløst nett på den og leste at jeg må laste ned driver så skulle jeg laste ned driver til pcen(det sto en nettverks driver på tillegsdrivere(Broadcom STA trådløs driver) men det kommer en feil når jeg aktiverer den: Beklager, installering av driveren feilet. Se loggfil for detaljer: /var/log/jockey.log klarer for det første ikke å finne loggfilen, er ganske ny med ubuntu systemet så tusen takk for hjelpen på forhånd Lenke til kommentar
Occi Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Kikk her og her. Skal vanligvis ikke trenge å laste ned noen egen driver for et nettverkskort, da Linux har helt overlegen out-of-the-box støtte for hardware. Jeg har aldri måtte trenge å laste ned noen nettverksdrivere i alle fall. Det finnes forskjellige programmer for å drive nettverkskortet, så om ikke guiden fungerer så kan det være en idé å bytte. Litt usikker på hvordan det er i ubuntu så sjekk linkene først. Lenke til kommentar
heimsvik Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 virket veldig tungvint, og jeg er veldig nybegynner så skjønte ikke helt alt der. men har hatt ubuntu før på denne pcen og da har jeg installert den driveren og da fungerer det, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre, hater ubuntu hvis man ikke får wifi Lenke til kommentar
Occi Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Du hater et helt OS når du ikke får til en ting...? Det ga jo mye mening veit jeg. Om det har fungert tidligere med de driverne foreslår jeg at du tar kontakt eller kikker på siden til produsenten hvor du har fått driveren fra. Lenke til kommentar
heimsvik Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 har brukt ubuntu før en gang når wifi ikke fungerte der å, annen pc så det er sagt. men det er bare så irriterende. ubuntu virker ganske kjapt og fint men vanskelig innimellom Tusen takk for hjelpen Occi Lenke til kommentar
heimsvik Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 (endret) får det fortsatt ikke til, har googla som en gal og prøvd alt mulig jeg har kommet over. ingen ting fungerer :/ EDIT: Klarte og fikse det! måtte bare fjerne bcm og installere det på nytt også endre blacklist Endret 4. november 2011 av heimsvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå