Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

drivere til nettverkskort

Anbefalte innlegg

hei

Har nettopp kjøpt meg ny pc fra elkjøp (jaja, vet det er mye bedre å bygge selv). Fikk med en cd med drivere og programmer, men den vil ikke installere driverne.

Har ikke-trådløst nettverkskort. PC: packard bell ixtreme m5850

bilde av feilmeldingen: http://bildr.no/view/1017181

Hvis dere trenger mer info, bare si ifra.

Eller er det bare å gå i butikken å kreve ny cd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke alltid det funker med cd.

Det beste du kan gjøre er å laste alt ned fra produsentens hjemme side. For da får alltid nyeste drivere. Dem som ligger på cd er som regel gammel versjon.

Uansett hva jeg kjøper som det følger cd med, så kaster jeg cden, da det er så gamle drivere på den.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg er til mye hjelp men jeg kjøpte også pc fra elkjøp nylig, packard bell, men måtte ikke installere noe some helst.

Fulgte ikke med noen cd heller tror jeg.

Kom rett på nett med Telenor, windows som fulgte med hadde noe innlagt pppoe greier så jeg behøvde ikke installere adsl cden som jeg måtte med forrige pc som brukte windows 2000.

Nå har jeg nettopp gått over til GET og det var enda lettere. Bare plugget inn ledningen så logget den automatisk på.

Rart at det skal være annerledes mellom Packard bell PC'er isåfall.

Lenke til kommentar

Du må nok legge inn de to manglende (PCI , sm bus) driverene først.

Realtek nnettverks kontrolleren henger nok som en PCI enhet og vil ikke bli funnet før du har driver for PCI inne.

Disse er normalt installert med chipset drivers (brikkesett).

|
-----------------------------------------------|
|  pci/pci-express PHYdevice(Realtek) & drivers
|----------------------------------------------|
                      ^
                      |
                      v
|  pci/pci-express chipset & Drivers           |

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hei takk for hjelp, men jeg klarer ikke finne riktig driver. har søkt mye på google og vært på hjemmesidene til packardbell.

har fått installert smbusskontroller, men ikke noe annet.

Hvorfor kjøpte du ikke heller en PC med Windows ferdiginstallert i stedet for å drive og tukle med det selv?

Eller ble maskinen levert med Windows, men du skulle liksom gjøre noen "forbedringer"?

De fleste maskiner leveres med en Recovery CD eller en annen metode for å bringe maskinen tilbake til "fabrikkinstillingene" - jeg vil anbefale deg at du sterkt vurderer å bruke denne metoden.

Lenke til kommentar

hei takk for hjelp, men jeg klarer ikke finne riktig driver. har søkt mye på google og vært på hjemmesidene til packardbell.

har fått installert smbusskontroller, men ikke noe annet.

Hvorfor kjøpte du ikke heller en PC med Windows ferdiginstallert i stedet for å drive og tukle med det selv?

Eller ble maskinen levert med Windows, men du skulle liksom gjøre noen "forbedringer"?

De fleste maskiner leveres med en Recovery CD eller en annen metode for å bringe maskinen tilbake til "fabrikkinstillingene" - jeg vil anbefale deg at du sterkt vurderer å bruke denne metoden.

Kjøpte jo en ferdigpc på elkjøp. Trodde det skulle vært lett å fikse det. Har ikke prøvd å gjøre noen "forbedringer", men hadde vært kjekt å komme seg på internet.

Har kjørt recovery cdene. Fikk med en extra cd (med applikasjoner og drivere), men den har feil drivere på seg. Var til trådløst, men jeg har bare kabel.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...