baggii Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Hei Jeg har problemer med å ta bilde når det er skikkelig mørkt med mitt Lumix GH2. Det virker som at blitsen ikke vil på. Det kommer et rødt blitssymbol oppe i høyre hjørne når jeg prøve å ta bilde. Mer skjer ikke. Noen som har vært borti dette? Kan det være en innstilling jeg har surret med? På forhånd takk Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Normalt så spretter ikke blitsen opp automatisk sålenge du bruker andre innstillinger en full auto, da må du manuelt trykke på blits-knappen for og få opp blitsen. Lenke til kommentar
baggii Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Jeg må alltid aktivere den manuelt. Men selv om blitsen er "oppe" så skjer det ingenting når jeg prøver å ta bilde. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Hva er batterinivået? Er batteriet fullt eller nesten tomt? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Hvis kameraet ikke klarer og fokusere på et motiv i autofokus-modus vil ikke kameraet gi deg lov til å ta ett bilde, hvis du har slått av funksjonen "preflash" klarer ikke kameraet og fokusere og du får ikke tatt bilde hvis det er mørkt. Når du trykker utløserknappen halvveis ned skal du få flere korte blitslys som skal hjelpe kameraet og fokusere i mørkere omgivelser. Når du har tatt et bilde med blits vil kameraet bruke en lengere tid på og lade opp blitsen før kameraet er klar til nytt blide-taking. Endret 5. november 2011 av Nautica Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Så spørs det hva slags instilling du har satt blitzen til også, den kan jo være satt til av. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Kan jo være noe galt, men sjekk at kameraet ikke står i seriebildemodus (og at blitsen ikke er satt til av i menyen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå