RoaRawR Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 hadde forventet at vi slapp og bruke båter mellom øyer og heller lagd tog nettverk emllom øyene eller noe på den tid ser da ekstremt ut som anno bare nye skins og resale=/ Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Dette blir neppe kjøpt. Ubisoft med sine kundefiendtlege haldningar er oftast god nok grunn åleine til at eg droppar spel. I tillegg likte eg ikkje Anno 1404 so veldig godt. Det var pent, men verka veldig avgrensa med tanke på korleis ein kunne utvikle byane. Det er mogleg eg hugsar feil, men var det ikkje berre eit superlineært løp for å skaffe ressurs A, deretter ressurs B, deretter C, og so vidare? Eg foretrekk spel der ein har litt meir strategisk djupne og friheit. Eit pent ytre er ikkje nok. Kay Lenke til kommentar
Lavran Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Merkelig at spillet er satt 666 år etter det første spillet. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Dette blir neppe kjøpt. Ubisoft med sine kundefiendtlege haldningar er oftast god nok grunn åleine til at eg droppar spel. I tillegg likte eg ikkje Anno 1404 so veldig godt. Det var pent, men verka veldig avgrensa med tanke på korleis ein kunne utvikle byane. Det er mogleg eg hugsar feil, men var det ikkje berre eit superlineært løp for å skaffe ressurs A, deretter ressurs B, deretter C, og so vidare? Eg foretrekk spel der ein har litt meir strategisk djupne og friheit. Eit pent ytre er ikkje nok. Kay Da lar du være å kjøpe det. Likte du ikke Anno1404 liker du sikkert ikke dette. For min del er Anno1404 garantert det spillet jeg har spilt mest siden Civilization/Colonization/SimCity2000-tiden. Hva slags holdninger du sikter til aner jeg faktisk ikke, da jeg aldri har hatt problemer med DRM'en til UbiSoft. 80% av spillene jeg har på PCn min nå er UbiSoft-spill faktisk... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Merkelig at spillet er satt 666 år etter det første spillet. Hvorfor det? Summen av alle tall i tittelen skal bli 9 (1404, 1503, 1603, 1701, 2070...) Anno 1404 var ikke det første spillet i serien, men det visste du kanskje. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Helt riktig, skriveleif fra min side. Sorry Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Så da har jeg testet demon og gikk fort tilbake til anno 1404:) Fikk ikke testet dette fantastiske spillet før et par dager siden. Skal vel være forsiktig med å sammenligne demo og 1404, men jeg likte ikke helt det grav et hull i bakken og finn alt av resuser du trenger ordningen. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hvordan er det å plassere ut farmer etc? Er det fremdeles slik at man bygger en Ciderfarm og deretter må legge ut åkrene selv? Savner en cut'n'paste-mulighet. Hadde vært genialt for mange av farmene ihvertfall. PS: Jeg vet at det er mulighet for å automatisk plassere åkerne - men der har AI'en litt å lære ihvertfall... Lenke til kommentar
Exxonsen Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Long time - no comments .... Jeg har nå forsøkt full versjonen. Kort skrevet: Noe mere avansert/komplekst enn 1404, men mange flere muligheter, bedre grafikk, mye enklere å administrere "trading" osv. Prinsippene (muligens dårlig ord valg) er de samme, men opplevelsen er bedre. Dersom du liker 1404: anbefales på det sterkeste! Og det mangler "gode byggespill" generelt. Et unntak kunne vært Cities XL 2012, men memory leak og noe knotete UI gjør XL mye dårligere. Men husk: smaken er som baken... jeg kan jo ikke garantere at andre liker dette. Men DRM'en er irriterende...... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Det er nok fordi man har begynt å følge den "nye" tråden om Anno 2070: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1378462 Forklar gjerne hvorfor DRM'en er irriterende. Jeg har ikke merket den i det hele tatt. Synes vel trading'en er veldig lik Anno 1404, bortsett fra ARK som virker mer tungvint enn tidligere (Northburg eller hva han nå het). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå