SiggyT Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 En venn av meg har nettopp fortalt at han får opp en merkelig melding en stund etter at han har logget seg på nettet. Deretter blir han logget av og maskinen booter. Han har prøvd med en annen PC, og det samme gjentar seg. Han har abbonement fra Tele2. Jeg ba ham sende meg en mail med hans beskrivelse av problemet og meldingen han mottar. Mailen er som følger: "Hei! skal prøve å forklare dette. Jeg logger meg på internett, så kommer det varsel om at maskinen logger av internett innen 60 sec.Det varselet som kommer på skjermen viser. Remote Procedure Call avsluttet unormalt. Det varselet viser også NT-Myndihetsystem. Maskinen slår seg av etter på igjen. Håber du får greie på hva dette kan være. Den kommer ikke regelmessig." Noen av dere som har opplevd noe liknende? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Det er helt nytt virus, du kan lese her. Det er kasnje 20 poster om det her på forumet nå. Det du skal be han om å gjøre er først å trykke startmenyen-kjør så skrive shutdown -a. Det stopper avsluttningen. Så skal han oppdatere opperativsystemet sitt på Windows uppdate. Dette bør være en vekker om hvor viktig det er med en firewall som ZoneAlarm, god antivirus og et oppdatert Os. Lykke till. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 eller, gå på Symantec.no hent ned fila som fjerner viruset, så, får du en link til en MS side for windows fix for alle windowser (98 - XP64). og PC'en er da fixet ** et tips, sjekk jevnlig for windows patcher Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Skal vi seee, tror det er fjerde tråden i dag. Kompisen din har fått Blaster-ormen som utnytter et sikkerhetshull i windows 2k og XP. Har ingenting med tele2 å gjøre. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...139009&forum=25 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=138994 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=138919 med mere. Hva med å søke litt neste gang, evt. lese litt nyheter? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Er jeg den eneste her som ikke har fått den jævla vormen/viruset??? Lenke til kommentar
McMort Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Er jeg den eneste her som ikke har fått den fordømte vormen/viruset??? Neida Lenke til kommentar
froebe Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Er jeg den eneste her som ikke har fått den fordømte vormen/viruset??? Jeg har heller ikke fått besøk på min maskin. Det har kanskje noe å gjøre med det faktum at jeg har brannmur som daglig oppdateres, samt at jeg er en flittig bruker av Windows Update... Til alle dere uten brannmur og jevnlige oppdateringer fra Windows Update; Slike hendelser kommer det nok dessverre ikke til å bli færre av i tida/årene som kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå