dpflesjo Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Har sett på originalt batterigrep til a77. Vet ikke helt om jeg trenger dette, men jeg vurderer blits. Det som er litt kjedelig med meg er at jeg er sykelig opptatt av at alt skal være i samme merke . Har Sony gode blitser, eller bør/må jeg vurdere andre merker?Godt poeng det om batterigrep og ekstra batterier. Det grepet dog bidrar til er et mer fleksibelt vertikalgrep. Men det er dyrt. Ser Sony har blitser fra ca 1000 kr. Med styrken på denne kan umulig være mye bedre enn den intergrerte. Det finnes ihvertfall gode alternativer, selv har jeg Sigma 530 Super til mitt kamera, det er en meget god blitz, men nå har ikke jeg prøvd Sony sine da. Hvorfor gidde å betale nesten 3000 kroner for et batterigrep? Er man virkelig entuastisk kanskje, men er det bare å kjøpe noen ekstra batterier og ha i væska, med mindre man synes det er krise å bruke 20 sekunder på å skifte batteri. Lenke til kommentar
dpflesjo Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Skal si det er vrient å svare med iPhone og quote. Ble bare rot. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Hvorfor gidde å betale nesten 3000 kroner for et batterigrep? Er man virkelig entuastisk kanskje, men er det bare å kjøpe noen ekstra batterier og ha i væska, med mindre man synes det er krise å bruke 20 sekunder på å skifte batteri. Poenget for de aller, aller fleste er slett ikke batterilevetid i seg selv - det er å ha mer å holde i når man har stor optikk og å få vertikalgrep når man skyter i portrettmodus. Poenget med batterigrep er ikke batteri, men grep. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Har Sony gode blitser, eller bør/må jeg vurdere andre merker? Jeg har ikke prøvd 3. parts blitser på Sony, men har erfaring med andre kamerasystemer og deres blitser og må si jeg er imponert over hvor bra TTL funker på Sony. Nå er riktignok min blits Minolta (5600 tror jeg), men vil ikke tro en Sony er dårligere. En annen ting som jeg ville lagt litt vekt på og som jeg kunne tenkt meg på min er muligheten til å vri hele blitsen. Sånn som her.. Endret 25. november 2011 av BarneyGumble Lenke til kommentar
dpflesjo Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Den så fet, og dyr ut. Har egentlig brukt opp nisse-budsjettet for i år. Jeg får se an litt inn på nyåret. 16-50 ligger fortsatt litt høyere på listen. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Er rimelig sikker på at du kan gjøre det samme med denne og den er jo ikke så dyr. Lenke til kommentar
dpflesjo Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Er rimelig sikker på at du kan gjøre det samme med denne og den er jo ikke så dyr. Den så ålreit ut. Må jo ha en skikkelig blits. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 (endret) Hvis jeg velger å oppgradere til a77(har lyst på nytt kamera til USA-tur! ), hvordan er 16-50 vs Sigma 17-70? Nå har jeg vel å merke kjøpt meg sistnevnte tidligere i høst, men jeg regner ikke med at det er noen "big deal" å selge den og gå i null da jeg kjøpte den for 2000 kr ny. Jeg vil nok kanskje savne mest de ekstra 20mm på sigmaen, og makroen er jo alltid kjek å ha, men kvalitet er jo viktig det og Endret 27. november 2011 av MrLG Lenke til kommentar
dpflesjo Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Hvis jeg velger å oppgradere til a77(har lyst på nytt kamera til USA-tur! ), hvordan er 16-50 vs Sigma 17-70? Nå har jeg vel å merke kjøpt meg sistnevnte tidligere i høst, men jeg regner ikke med at det er noen "big deal" å selge den og gå i null da jeg kjøpte den for 2000 kr ny. Jeg vil nok kanskje savne mest de ekstra 20mm på sigmaen, og makroen er jo alltid kjek å ha, men kvalitet er jo viktig det og 16-50 er værtett. Det er huset også. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Da var det ny oppgradering på gang: http://www.sonyalpharumors.com/sony-a7765-firmware-1-04-is-finally-out/ Har ikke testet ennå. Noen som har? Lenke til kommentar
cFc Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Bilder med A77 før og etter 1.04. Stor forbedring i JPEG motoren. Nå begynner A77 å ligne noe, og jeg er VELDIG gira på dette til meg selv til jul Har tamron 17-50, 35 og 85 easybudget så kun body er nok for meg. Men desverre er kun body for en som kan få seg en god pris fortsatt dyrt... Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Da var kameraet oppdatert med FW 1.04. Har ikke testet noe særlig, men førsteinntrykket er at det er kjappere. Reaksjonen på hjulene virker kjappere og det samme er bytte mellom søker og LCD. Har ikke målt dette på noen måte, men nå føler jeg at all eventuell irritasjon med forsinkelse er eliminert. Har også en liten følelse av at AF'en er hissigere, men det kan godt være feil. Lenke til kommentar
dpflesjo Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Jeg fikk ikke til å oppgradere. Lurer på hva jeg gjorde feil. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Hva skjedde? Lenke til kommentar
dpflesjo Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Hva skjedde? Stoppet opp midt i forberedelsene. Step nr 3 tror jeg det var. Lader batteriet nå. Nytt forsøk er på gang. Lenke til kommentar
dpflesjo Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Klarte det. Greit å lese nøye før man setter til verks. Lenke til kommentar
dpflesjo Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Klart raskere i menyene. Lenke til kommentar
dpflesjo Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Hei. Jeg har Lightroom3 64 bit. Får ikke opp rawfiler fra Sony a77. Hva gjør jeg feil, og hva er optimale innstillinger i Lightroom for a77? Lenke til kommentar
egilh Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Hei. Jeg har Lightroom3 64 bit. Får ikke opp rawfiler fra Sony a77. Hva gjør jeg feil, og hva er optimale innstillinger i Lightroom for a77? A77 er støttet i Camera RAW 6.5 / Lightroom 3.5. Sikker på at du har siste versjon? Ellers er det vel ingen optimale instillinger per kamera .. Lenke til kommentar
dpflesjo Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Hei. Jeg har Lightroom3 64 bit. Får ikke opp rawfiler fra Sony a77. Hva gjør jeg feil, og hva er optimale innstillinger i Lightroom for a77? A77 er støttet i Camera RAW 6.5 / Lightroom 3.5. Sikker på at du har siste versjon? Ellers er det vel ingen optimale instillinger per kamera .. Oki. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå