cFc Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Har hatt en tendens til bakfokus tror jeg, men har fikset det greit med 7 og 14 X magn. manual fokus via live view. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Har hatt en tendens til bakfokus tror jeg, men har fikset det greit med 7 og 14 X magn. manual fokus via live view. Som benjamin84 skriver - eventuelle konsekvente fokusproblemer bør kunne løses med mikrojustering i et hus som A77. ..Og er problemet i huset kan det løses ved å bytte til et annet hus uten konsekvente fokusproblemer.. Lenke til kommentar
dpflesjo Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Fikk svar på Mail fra fotovideo. 16-50 kommer tidligst Jan-feb 2012 pga flommen i Thailand. Da må jeg si det frister å kjøpe noe alternativt. Noen tips? Lenke til kommentar
cFc Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Tamron 17-50. Er ikke værtettet, og Bokeh'n skal ikke være like fin, samt at du mister 1 mm. Men skarpheten er det ikke noe å stort å klage over. Samt at prisen er særdeles fin, rundt halvparten av Sony'en. Du har jo og Zeiss 16-80, men da mister du low light mulighetene. Dette gjør kanskje ikke så mye, da det er nemlig skarpheten på 2.8 på Tamronen som er den største svakheten der. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hva med denne lille røveren? Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Kanskje vurdere en superzoom av noe slag sammen med et lyssterkt portrettobjektiv? Tror jeg ville gått for denne løsningen om jeg ikke hadde fått den værtettede 16-50'en. Synd det ikke lages superzoom'er med blender på F2.8 hele veien Lenke til kommentar
dpflesjo Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Tror jeg kjøper meg en 35mm f 1,8 inn til videre. Lenke til kommentar
dpflesjo Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Da var den i boks. Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Da var den i boks. Post gjerne noen bilder, spesiellt med litt "bokeh" demonstrasjon Og om du er like kamerageek som meg så gjerne et bilde av A77'en med 35mm'en på, lurer på hvordan den ser ut uten det svære 16-50mm objektivet på Lenke til kommentar
dpflesjo Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Rimelig kamera-tulling, jeg også. Bilder skal bli. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Fikk svar på Mail fra fotovideo. 16-50 kommer tidligst Jan-feb 2012 pga flommen i Thailand. Da må jeg si det frister å kjøpe noe alternativt. Noen tips? Gjaldt dette objektivet alene, eller kitet med objektivet? 16-50-kitet har nemlig meldt sin ankomst på Elkjøp om bare et par uker. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Fikk svar på Mail fra fotovideo. 16-50 kommer tidligst Jan-feb 2012 pga flommen i Thailand. Da må jeg si det frister å kjøpe noe alternativt. Noen tips? Gjaldt dette objektivet alene, eller kitet med objektivet? 16-50-kitet har nemlig meldt sin ankomst på Elkjøp om bare et par uker. Det gjelder nok begge deler. Det siste du har hørt der er nok feil, eller så har det endret seg, for det er forløpig ukjent leveringsdato hos både Elkjøp og andre butikker. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Fikk svar på Mail fra fotovideo. 16-50 kommer tidligst Jan-feb 2012 pga flommen i Thailand. Da må jeg si det frister å kjøpe noe alternativt. Noen tips? Gjaldt dette objektivet alene, eller kitet med objektivet? 16-50-kitet har nemlig meldt sin ankomst på Elkjøp om bare et par uker. Det gjelder nok begge deler. Det siste du har hørt der er nok feil, eller så har det endret seg, for det er forløpig ukjent leveringsdato hos både Elkjøp og andre butikker. Objektivet alene har det hele tiden vært snakk om at ikke skulle komme før på nyåret. Jeg sjekka status på A77-kitet i går, og da var leveringsdatoen bekreftet om to uker. Men jeg skal sjekke på jobben i morra, og se om det har kommet ny info. Det vil i så fall ikke være første gang Elkjøp får tilgang på Sony-kit før konkurrentene. A77 og A65 (begge 18-55) var på lager og tilgjengelig hos Elkjøp en god stund før de var tilgjengelig hos hverken FotoVideo eller Japan Photo. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Noen bilder med 35mm F1.8 for interessens rundt Bokeh's skyld. Desverre bare Flickr-kvalitet og tatt med A500. St. James Park and its inhabitants by Langfeldt89, on Flickr Summerset House by Langfeldt89, on Flickr "Self-portrait?" by Langfeldt89, on Flickr Swansea beach by Langfeldt89, on Flickr Ellers et MEGET kapabelt objektiv. Endret 8. november 2011 av cFc Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Fikk svar på Mail fra fotovideo. 16-50 kommer tidligst Jan-feb 2012 pga flommen i Thailand. Da må jeg si det frister å kjøpe noe alternativt. Noen tips? Gjaldt dette objektivet alene, eller kitet med objektivet? 16-50-kitet har nemlig meldt sin ankomst på Elkjøp om bare et par uker. Det gjelder nok begge deler. Det siste du har hørt der er nok feil, eller så har det endret seg, for det er forløpig ukjent leveringsdato hos både Elkjøp og andre butikker. Objektivet alene har det hele tiden vært snakk om at ikke skulle komme før på nyåret. Jeg sjekka status på A77-kitet i går, og da var leveringsdatoen bekreftet om to uker. Men jeg skal sjekke på jobben i morra, og se om det har kommet ny info. Det vil i så fall ikke være første gang Elkjøp får tilgang på Sony-kit før konkurrentene. A77 og A65 (begge 18-55) var på lager og tilgjengelig hos Elkjøp en god stund før de var tilgjengelig hos hverken FotoVideo eller Japan Photo. Da har jeg sjekket opp dette, og fra å ha "spikret" dato, har Sony trukket tilbake datoen. Men da er det godt vi har 18-55-kitet tilgjengelig, enn så lenge. Lenke til kommentar
dpflesjo Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 18-55 kit + a77 var ikke vanskelig å få tak i. Elkjøp og Lefdal hadde ingen eks inne i Østfold i forrige uke. De visste heller ikke når de kom inn. Japan Photo i Moss har flere tilgjengelige nå. 11995 koster dette. Lenke til kommentar
dpflesjo Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Da var den i boks. Post gjerne noen bilder, spesiellt med litt "bokeh" demonstrasjon Og om du er like kamerageek som meg så gjerne et bilde av A77'en med 35mm'en på, lurer på hvordan den ser ut uten det svære 16-50mm objektivet på Et par (iPhone-bilder ) av Sony A-77 med 35mm f/ 1,8. Med og uten solblender. 1 Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Stilig! 35mm'ern er visst kjent som et knallbra objektiv, tror det må med på ønskelisten Endret 10. november 2011 av benjamin84 Lenke til kommentar
cFc Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Har du og A77 benjamin84? Et bilde av 35 mm f1.8 fra dpreview forumet Dog er de aller fleste som poster bilder av A77 helt blåst på DPreview forumet. Ser iso 800 på åpenlys dag, F4 på landskapsbilder, fokus helt nærme når objektet er langt unna osv. Endret 10. november 2011 av cFc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå