Dahgamer Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Holder på å bygge ny gaming pc men vet ikke hvilket GTX 580 kort jeg bør kjøpe. Det er bare snakk om noen få hundrelapper i forskjell på prisen men jeg vil velge det beste og jeg ser dem har litt forskjellige klokkehastigheter. Asus, Gainward, Gigabyte, MSI eller zotac? Takk Endret 4. november 2011 av Dahgamer Lenke til kommentar
xRun Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Noen kort avviker fra referansedesign med heftigere kjøling og flere faser i strømtilførselen på kortet. Det gjør dem mer stabil og holdbare. Det har kanskje vært et større problem ved overklokking av 570-kort, men kan også skje på 580 at kortet tar kvelden pga. gåen strømkrets. Referansedesignet har "8+1 power phases", men de fins med helt oppi 21 faser (Mars II). Jeg ville valgt en variant hvor man har tatt spesielt hensyn til kjøling og strømkretsene, som da betyr gjerne en dual-fan kjøler og flere enn 8+1 faser. Jeg har god erfaring med Gainward som eies av Palit, og MSI med sin Twin Frozr II. PNY er også et bra merke, de produserer også Quadro-kort som er en av Nvidias profesjonelle serier for CAD mm. EVGA skal være bra, og Asus går også for å være bra. Resten har jeg ikke prøvd, eller ikke lest stort om. Endret 4. november 2011 av xRun Lenke til kommentar
TomKorawit Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Holder på å bygge ny gaming pc men vet ikke hvilket GTX 580 kort jeg bør kjøpe. Det er bare snakk om noen få hundrelapper i forskjell på prisen men jeg vil velge det beste og jeg ser dem har litt forskjellige klokkehastigheter. Asus, Gainward, Gigabyte, MSI eller zotac? Takk Har en ASUS Matrix GTX580 Platium selv, og funker fett. Bra kjøling, dual fan. Kjører aller spill på Ultra 1080p. Anbefales! http://www.amentio.no/GeForce-GTX-580-1536MB-PhysX-CUDAPCI-Express-20,-MATRIX-Platinum,-2xDVI,-native-HDMI,-DisplayPort,-816MHz-ASUS/cat-p/c/p4076994.html Lenke til kommentar
Dahgamer Skrevet 5. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 Ok men noen som kan forklare meg forskjellen på de forskjellige? Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 26. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 Holder på å bygge ny gaming pc men vet ikke hvilket GTX 580 kort jeg bør kjøpe. Det er bare snakk om noen få hundrelapper i forskjell på prisen men jeg vil velge det beste og jeg ser dem har litt forskjellige klokkehastigheter. Asus, Gainward, Gigabyte, MSI eller zotac? Takk Har en ASUS Matrix GTX580 Platium selv, og funker fett. Bra kjøling, dual fan. Kjører aller spill på Ultra 1080p. Anbefales! http://www.amentio.n...c/p4076994.html Kikket på dette kortet selv nå: http://www.asus.com/Graphics_Cards/NVIDIA_Series/MATRIX_GTX580_P2DIS1536MD5/ Er det ikke mulig å få tak i lenger? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 GTX 580 er vel ute av produksjon nå som GTX 680 har erstattet det? Tipper det som er av kort er restlager. Hvorfor du vil kjøpe et GTX 580 nå som du finner 28nm-kort som 7870 er for meg et mysterium. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 26. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 GTX 580 er vel ute av produksjon nå som GTX 680 har erstattet det? Tipper det som er av kort er restlager. Hvorfor du vil kjøpe et GTX 580 nå som du finner 28nm-kort som 7870 er for meg et mysterium. Jeg vil prøve Nvidia denne gangen, da jeg ser at de prioriterer gaming litt mere enn AMD, men tanke på drivere osv. Så jeg har idag bestilt dette: http://www.dustinhome.no/asus-geforce-gtx-580-directcu-ii-1536mb-pci-e-dvi-hdmi/product/5010550195 Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 26. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 GTX 580 er vel ute av produksjon nå som GTX 680 har erstattet det? Tipper det som er av kort er restlager. Hvorfor du vil kjøpe et GTX 580 nå som du finner 28nm-kort som 7870 er for meg et mysterium. Jeg vil prøve Nvidia denne gangen, da jeg ser at de prioriterer gaming litt mere enn AMD, men tanke på drivere osv. Så jeg har idag bestilt dette: http://www.dustinhom...duct/5010550195 Dette må være noe av det dummeste jeg har lest noen sinne. Dersom du absolutt vil kaste penger ut av vinduet så skal jeg ikke stoppe deg, men tenk deg nå litt hardere om, slik at vi slipper sånn dritt som "Nvidia prioriterer gaming mer enn AMD" liggende igjen på forumet. Det er regelrett bullshit og misvisende dersom noen skulle komme å se på det. 6 Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 26. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 Dette må være noe av det dummeste jeg har lest noen sinne. Dersom du absolutt vil kaste penger ut av vinduet så skal jeg ikke stoppe deg, men tenk deg nå litt hardere om, slik at vi slipper sånn dritt som "Nvidia prioriterer gaming mer enn AMD" liggende igjen på forumet. Det er regelrett bullshit og misvisende dersom noen skulle komme å se på det. Det er godt mulig jeg tar feil, men dette er det jeg har fått inntrykk av. De nyeste driverne til Nvidia i Diablo 3 f.eks, utgjorde endel forskjell på grafikken. Jeg har ikke fått inntrykk av at AMD oppdaterer driverne sine like fort og grundig til de forskjellig spillene. Du må gjerne rette meg, slik at jeg kan kjøpe ett 7950 isteden Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 Dette må være noe av det dummeste jeg har lest noen sinne. Dersom du absolutt vil kaste penger ut av vinduet så skal jeg ikke stoppe deg, men tenk deg nå litt hardere om, slik at vi slipper sånn dritt som "Nvidia prioriterer gaming mer enn AMD" liggende igjen på forumet. Det er regelrett bullshit og misvisende dersom noen skulle komme å se på det. Det er godt mulig jeg tar feil, men dette er det jeg har fått inntrykk av. De nyeste driverne til Nvidia i Diablo 3 f.eks, utgjorde endel forskjell på grafikken. Jeg har ikke fått inntrykk av at AMD oppdaterer driverne sine like fort og grundig til de forskjellig spillene. Du må gjerne rette meg, slik at jeg kan kjøpe ett 7950 isteden AMD lanserer nye drivere hver måned + eventuelle hotfixer til spill med problemer. Nvidia lanserer drivere når det passer dem selv, og da som oftest BETA-drivere som alltid har et eller annet problem. I løpet av 2011 lanserte Nvidia 5 drivere, det er ikke i nærheten av de 12 + minst like mange hotfixer AMD lanserte. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 26. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) AMD lanserer nye drivere hver måned + eventuelle hotfixer til spill med problemer. Nvidia lanserer drivere når det passer dem selv, og da som oftest BETA-drivere som alltid har et eller annet problem. I løpet av 2011 lanserte Nvidia 5 drivere, det er ikke i nærheten av de 12 + minst like mange hotfixer AMD lanserte. Vel, det jeg har sett er at Nvidia konsentrerer seg om å fikse spesielle ting i flere av spillene jeg spiller. Jeg så veldig merkbar forskjell flere ting etter at Nvidia kom med sine forrige drivere, på PC'n til en venn av meg som har 570. Mener du å si at AMD er like flinke eller flinkere på slike ting? Når jeg kikker på drivere til mitt AMD kort, så kan jeg ikke se noen slike beskrivelser, som tilsier at de pleier å jobbe på samme måten som Nvidia innenfor spill. Endret 26. mars 2012 av Sending! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 Vel, det jeg har sett er at Nvidia konsentrerer seg om å fikse spesielle ting i flere av spillene jeg spiller. Jeg så veldig merkbar forskjell flere ting etter at Nvidia kom med sine forrige drivere, på PC'n til en venn av meg som har 570. Mener du å si at AMD er like flinke eller flinkere på slike ting? Når jeg kikker på drivere til mitt AMD kort, så kan jeg ikke se noen slike beskrivelser, som tilsier at de pleier å jobbe på samme måten som Nvidia innenfor spill. Det du snakker om er muligheten til å aktivere Ambient Occlusion gjennom driveren, dette er en Nvidia-spesifikk funksjon. Siste AMD-driver lansert gir støtte for SuperSampling Anti-Aliasing i DX10 og DX11-spill, dog koster dette mer fra et ytelsesperspektiv. AMD fikser også spesifikke ting med nye drivere, men jeg har heller ikke opplevd at spillet var uspillbart ved lansering med AMD i motsetning til mine opplevelser med Nv-kort. Med mindre du bryr deg om PhysX, Ambient Occlusion eller 3DVision er AMD et like godt valg og kan gi deg eyefinity og SSAA. 1 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 26. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Jeg er enig med arni90 her. Nvidia legger på langt nær ut like mange driverpakker som ATI/AMD, og det er ofte betadrivere som har reddet meg med nvidia-kort (som jeg har hatt desidert mest av). Jeg synes dog ikke at AMD alltid har vært så skrekkelig raske med å løse feil i diverse spill. Mulig dette har blitt bedre den siste tiden, men erfaringen min da jeg hadde 5870 var at det kunne gå lang tid til de fikk orden på problemene, selv om de spydde ut drivere hver eneste måned. Valget av skjermkort hadde jeg tatt med å se hva som gav meg mest for pengene, punktum! Drivere tror jeg de er like gode på når alt kommer til alt Endret 26. mars 2012 av TXD1979 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå