Gå til innhold

Trenger hjelp med wordpress design

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med wordpress.com design? Jeg driver å setter opp en egen side der jeg har betalt for eget domenenavn pluss redigering av design, men står helt fast, trenger sårt hjelp. Hvordan får jeg et design over til wordpress? Jeg har søkt over alt, og på alle steder står det man trenger FTP fling file transfer og hosting, hvordan fungerer dette? Noen steder står det man trenger bare hosting for å få frem en knapp i wordpress der det står installer design (Om jeg feks har lastet ned et), må jeg betale for hosting også da? Jeg er nybegynner så dette ble ganske avanserte saker for meg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å laste opp innhold til egen nettside trenger du er ftp-program (file transfer protocol), det er rett og slett en filbehandler. Jeg bruker Filezilla fra Mozilla, den er gratis.

Takk! :) Hva skal jeg skrive inn i server og port feltet? Ftp.wordpress.com eller domenenavnet mitt? Virker skikkelig noob nå :p

Lenke til kommentar

whaat. Jeg fant et forum nå som sier brukere med .com ikke får bruke sine egne temaer, kun de som wordpress legger ut selv. Så det vil si jeg aldri vil få det slik jeg vil ha det? Og jeg som trodde jeg hadde sjekket dette grundig og var klar til å lage en nettside også viser det seg at jeg ikke får siden slik jeg vil. Det er bare brukere med .org som får skifte til sitt eget design. Da var det bortkastet penger bare for å få sitt eget navn. Kunne jo like godt blogget på blogg.no når man ikke får det slik man vil her :/

Lenke til kommentar

Hvis du kan koding etc. selv så lønner det seg å laste ned Wordpress og bruke på egen server. Da er dte HELT gratis. (wordpress.org)

Bruker du den nettbasserte versjonen må du betale for å endre i designet. (wordpress.com)

Men det finnes ingen funksjoner (så vidt jeg vet) hvor man kan gjøre dette som WYSIWYG. Her må du kode/endre koder selv i stor grad.

Er du ikke kjent med koding og endring av script i det hele tatt så har du nok valgt feil ja...

Lenke til kommentar

I see. Jeg kan masse om html og css koder, for jeg har drevet mye med det i et år ettersom jeg hadde bloggplattform hos blogg.no og er veldig prippen på design så har sittet og putla mye med det, men i wordpress.com er det helt annerledes og man må bruke en mal fra et design man velger, og det er ikke all verden å velge mellom. Det er ikke mulig å endre html koder der. Kun css, og da blir det veldig vanskelig. Jeg kan ta et ferdigdesign og endre på skrift, farger, bredde etc, men ikke noen større funksjoner. Er synd, for jeg fikk plutselig et kick, svei av en del kroner og ville starte med typiske fotoblogg design, men så fins det ingen muligheter for det?

Lenke til kommentar

Takk! :) Hva skal jeg skrive inn i server og port feltet? Ftp.wordpress.com eller domenenavnet mitt? Virker skikkelig noob nå :p

Den leverandør som huser ditt domene gir deg ftp-adressen. Det vil ofte være ftp.wordpress.com om wordpress.com er ditt domene, men kan også være noe annet, det er ingen regel på dette.

Lenke til kommentar

Det du heller skulle brukt pengene dine på er et program som heter "Artisteer"

Med dette programmet så kan du lage din eget Wordpress theme via WYSIWYG.

Men annbefaler uansett og laste ned wordpress fra wordpress.org og installere selv på egen server. Da har du ALLE muligheter til å gjøre endringer.

Wordpress.com er en online utgave som er for de som nettopp ikke kan så veldig mye om slikt.

Kanskje du har valgt feil?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har prøvd demo versjonen av artisteer og det virker som et veldig bra program :) Ja, det virker ikke som jeg har valgt riktig ihvertfall. Men jeg prøvde å sette meg inni wordpress.org og skal ærlig innrømme jeg aldri har vært så grønn i hele mitt liv, skjønte ikke bæra :p Alle de mappene, alt det med hosting, server, ftp, domene, sette inn, bytte ut, osv osv. Satt der som et stort spørsmålstegn. Hadde vært så mye enklere om det bare hadde vært å opprettet en side og begynne å redigere. Jeg pleier som regel å klare å sette meg inni ting fort, men akkurat det her er til å rive seg i håret av. Blir så frustrert også når det er noe jeg ikke får til, hehe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...