Gå til innhold

Trenger hjelp med wordpress design

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med wordpress.com design? Jeg driver å setter opp en egen side der jeg har betalt for eget domenenavn pluss redigering av design, men står helt fast, trenger sårt hjelp. Hvordan får jeg et design over til wordpress? Jeg har søkt over alt, og på alle steder står det man trenger FTP fling file transfer og hosting, hvordan fungerer dette? Noen steder står det man trenger bare hosting for å få frem en knapp i wordpress der det står installer design (Om jeg feks har lastet ned et), må jeg betale for hosting også da? Jeg er nybegynner så dette ble ganske avanserte saker for meg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å laste opp innhold til egen nettside trenger du er ftp-program (file transfer protocol), det er rett og slett en filbehandler. Jeg bruker Filezilla fra Mozilla, den er gratis.

Takk! :) Hva skal jeg skrive inn i server og port feltet? Ftp.wordpress.com eller domenenavnet mitt? Virker skikkelig noob nå :p

Lenke til kommentar

whaat. Jeg fant et forum nå som sier brukere med .com ikke får bruke sine egne temaer, kun de som wordpress legger ut selv. Så det vil si jeg aldri vil få det slik jeg vil ha det? Og jeg som trodde jeg hadde sjekket dette grundig og var klar til å lage en nettside også viser det seg at jeg ikke får siden slik jeg vil. Det er bare brukere med .org som får skifte til sitt eget design. Da var det bortkastet penger bare for å få sitt eget navn. Kunne jo like godt blogget på blogg.no når man ikke får det slik man vil her :/

Lenke til kommentar

Hvis du kan koding etc. selv så lønner det seg å laste ned Wordpress og bruke på egen server. Da er dte HELT gratis. (wordpress.org)

Bruker du den nettbasserte versjonen må du betale for å endre i designet. (wordpress.com)

Men det finnes ingen funksjoner (så vidt jeg vet) hvor man kan gjøre dette som WYSIWYG. Her må du kode/endre koder selv i stor grad.