kvingerhagen Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Er en stund siden jeg har bygd pc nå, men en på jobben lurte på om jeg kunne sette sammen en for han. Kollegaen er ikke veldig datakyndig men veldig glad i spill og er sånn passe pengesterk. Bør ha noe som bare går og går, ikke overklokking eller annen leking i bios. Som sagt, bruk: Spill og surfing(en del på sider det er fordel med inkognito på om jeg kjenner han rett ) Har satt opp liste på komplett, fordi hw sin prisguide er mangelfull og fordi netshop siden er nede (har tenkt å handle derifra) http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1003627&su=7E785DF9-4542-400C-A25A-B5165999B3EC Har lagt til kommentarer på hver enkelt del inne på listen. Hadde satt stor pris på innspill Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Bytt hovedkort til 633060, RAM til 578918 og SSD til 630675. Vurder å drøye harddisk-kjøpet siden prisene har 2-3-doblet seg de siste ukene. Lenke til kommentar
Xenon69 Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Her er bechmark comparison mellom 570 og 580 http://www.anandtech.com/bench/Product/305?vs=306, så du for velge selv:) Trenger han blu-ray spiller? Du kan finne billigere RAM 2500k prossesoren er for overclocking, men det kan du gjøre senere ved behov+ kjøpe kjøler SSD er crucial m4 et solid valg. HDD er som sagdt veldig dyrt om dagen, så en mulighet hadde vert å bruke gamle og vente på prisfall. Smasung F3 er også å ambefale der. Håper ikke inlegget ble for rotete og lykke til Lenke til kommentar
kvingerhagen Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Du mener det ram-byttet ikke vil merkes? Har du noe annet forslag til kabinett? Takk for innspill Lenke til kommentar
Xenon69 Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 RAM bytte vil ikke merkes i preformance tror jeg. 1600 CL9 er raskt nokk for casual/gaming bruk Kabinett er jeg ikke så klok på så du spørre noen andre eller se på reviews. Reddit har også en hjelpeside for de som skal bygge nye datamaskiner http://www.reddit.com/r/buildapc/ Jeg leser der innimellom for å holde meg oppdatert : ) Lenke til kommentar
kvingerhagen Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Litt usikker på om han ønsker bluray, men det skal jeg høre med han om før jeg bestiller Oppdatert etter forslag fra Ar`Kritz nå.. SSD, Ram og HK Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Du kan jo, hvis du gidder, slenge med to slike 8 GB kit med RAM. Helt overflødig, men jeg ser ikke for meg at RAM kan bli billigere enn det er nå. Når det gjelder optisk enhet ville jeg ikke ha kjøpt noe uten mulighet for å brenne DVD'er, men jeg ser at komplett.no har få alternativer der. 606509 er ikke på lager, og ellers blir det blu-ray brenner, som koster litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå