joorus Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Driver og leter etter nytt hk og oppdaget tilfeldigvis dette hos databutikken.com: Western Digitals hårddiskar fungerar ej tillfredställande med moderkort som har nForce2-chipset. Detta fel yttrar sig på Western-diskar med varierande firmware-version, det går därför ej entydigt att peka på specifika modeller. Det kan alltså fungera i vissa fall, men risken att det inte gör det är för stor för att vi skall kunna rekommendera denna kombination. Ovanstående gäller även moderkort med VIA KT133A och 686B chipsets. Har aldri hørt om dette før og kunne heller ikke finne noen tidligere artikler. Noen som har noen erfaringer/linker som har med dette å gjøre? Ble litt i tvil her siden jeg bare har WD-disker og jeg 100% sikkert skal ha et nForce2 hk Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 jeg har 2 WD disker koblet til, har problem ved oppstart....finner ikke HD, men det eneste jeg gjør er å koble fra strømmen på den ene, restarte og sette i strømmen igjen...så funker det Lenke til kommentar
joorus Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Så det er ikke verre enn det.. Da kan man jo leve med det Skjer det ofte forresten? Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 hver gang jeg starter maskina Lenke til kommentar
joorus Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Feck.. Nesten så du skulle ha kobla en bryter til den ene strømkabelen. Hvilke disker har du forresten? Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Feck.. Nesten så du skulle ha kobla en bryter til den ene strømkabelen.Hvilke disker har du forresten? Har 2 stk. Western Digital, en på 100GB og en på 30GB Lenke til kommentar
joorus Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Har 120+20 selv. Etter hva jeg forstod var de jo på langt nær alle det var problemer med. Tror bare jeg skaffer med Abit NF7 og ser hvordan det går. Har dessuten planer om å fyre inn et par scsi-disker til os og prog. Takker for svar btw Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 jeg har Abit NF7-S rev2.0 og en WD 120GB 8mb disk... virker som detta funker dårlig, fordi pcen ofte hakke no jævlig, det kommer stygge lyder fra disken også bare henger alt seg og jeg må reboote.... så det kan kanskje være noe i det... hrmf... da må jeg jo bytte ut den da isteden for de to IBM 120GB diskene mine Lenke til kommentar
joorus Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Hmm.. Typisk uflaks. Hadde mer eller mindre bestemt meg for nForce2.. hva annet kan man velge. VIA KT400 har jeg ikke hørt noe bra om men KT 600 skulle vel være oppi samme gata som nForce2 mener jeg å ha lest en plass. Får vel bare kjøre med det gamle drittkortet en stund til, ustabile systemer klarer jeg ikke. Hadde vært godt å få høre om noen hadde nForce2+WD som funket uten problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå