Gå til innhold

nForce2 og Western-disker

joorus

Anbefalte innlegg

Driver og leter etter nytt hk og oppdaget tilfeldigvis dette hos databutikken.com:

Western Digitals hårddiskar fungerar ej tillfredställande med moderkort som har nForce2-chipset. Detta fel yttrar sig på Western-diskar med varierande firmware-version, det går därför ej entydigt att peka på specifika modeller. Det kan alltså fungera i vissa fall, men risken att det inte gör det är för stor för att vi skall kunna rekommendera denna kombination. Ovanstående gäller även moderkort med VIA KT133A och 686B chipsets.

Har aldri hørt om dette før og kunne heller ikke finne noen tidligere artikler. Noen som har noen erfaringer/linker som har med dette å gjøre?

Ble litt i tvil her siden jeg bare har WD-disker og jeg 100% sikkert skal ha et nForce2 hk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 120+20 selv. Etter hva jeg forstod var de jo på langt nær alle det var problemer med. Tror bare jeg skaffer med Abit NF7 og ser hvordan det går. Har dessuten planer om å fyre inn et par scsi-disker til os og prog. Takker for svar btw

Lenke til kommentar

jeg har Abit NF7-S rev2.0 og en WD 120GB 8mb disk... virker som detta funker dårlig, fordi pcen ofte hakke no jævlig, det kommer stygge lyder fra disken også bare henger alt seg og jeg må reboote.... så det kan kanskje være noe i det... hrmf... da må jeg jo bytte ut den da isteden for de to IBM 120GB diskene mine :cry:

Lenke til kommentar

Hmm.. Typisk uflaks. Hadde mer eller mindre bestemt meg for nForce2.. hva annet kan man velge. VIA KT400 har jeg ikke hørt noe bra om men KT 600 skulle vel være oppi samme gata som nForce2 mener jeg å ha lest en plass. Får vel bare kjøre med det gamle drittkortet en stund til, ustabile systemer klarer jeg ikke. Hadde vært godt å få høre om noen hadde nForce2+WD som funket uten problemer :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...