Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Spørsmål om eksamen

Anbefalte innlegg

Hei

Neste måned skal jeg ta opp naturfag ved å ha eksamen. For øyeblikket går jeg ikke på skole, men fikk tilbud om ta det opp slik at jeg kunne få ståkarakter i faget.

Mitt spørsmål er om noen vet om dette blir muntlig eller skriftlig. Datoen er 2. desember, men jeg fikk beskjed om å møte opp på skolen 2 dager før for å få vite temaet. Har hørt at man får vite temaet samme dag dersom det er muntlig. Stemmer dette?

På forhånd, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvertfall i ungdomsskolen og på videregående får man vite tema 2 dager (30 minutter i noen tilfeller) før presentasjonen under en muntlig eksamen. Vil tro at det er det du skal opp i, i og med det regnes som et muntlig fag og ikke skriftlig, kontra norsk, engelsk og matte.

Hvilket skolenivå er du på? Grunnskole, videregående eller høyskole?

Endret av Kristifp
Lenke til kommentar

Er det snakk om VG3 Påbygg eller VG1 naturfag her?

Hvertfall i ungdomsskolen og på videregående får man vite tema 2 dager før presentasjonen under en muntlig eksamen.

Dette varierer fra skole til skole på videregående nivå, noen praktiserer denne modellen mens andre bruker den gode gamle «nakkeskuddmetoden» med 60 minutters forberedelsestid.

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Naturfag har muntlig eksamen. Sånn generelt så er det to ulike eksamensformer for muntlig eksamen: den "gamle", der man får vite oppgaven kort tid på forhånd og så får litt tid til å forberede seg, og den " nye", der man får oppgaven et par dager i forveien og så forbereder en presentasjon. For ordinær eksamen er det opp til skolen hvilken form som skal følges, men jeg vet ikke om det er fastsatt noe for privatister

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...