Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den har jeg pleid å bruke, så da har jeg gjort noe riktig hvertfall :)

Setter stor pris på alt av svar jeg får av dere :) Hjelper meg mye!

Suicide lane = Mid ikkesant? Det er så mange forskjellige uttrykk for det samme :p

Ikke så godt for en helt nybegynner å hoppe inn i spill uten at det er noe som forklarer en dritt her :D

Lenke til kommentar

Jeg tok huskar i går, spilte en underlevla Tidehunter med kun arcane boots og wand... Jeg måtte naturligvis "waste" ultien dog.

Tror man kanskje skal vær litt forsiktig med å anbefale masse active items for newbs, i alle fall uten å nevne at man må bruke de - selv om det burde være en selvfølge. Jeg vet med meg selv (som har spilt ca 100 games og anser meg selv som så stor newb at det er en oppriktig sjanse for å bli misforstått til å være tilbakestående) at jeg i kampens hete ALLTID glemmer å bruke BKB og dermed er det itemet total waste of gold for meg. Det må vel bare trenes opp, men da starter jeg i det små og lærer meg å bruke active items på ting som kanskje er pre/post-battle og ikke mid-battle, for da er jeg for opptatt med andre ting.

Og til slutt, for the love of God, vær så jævla snill, slutt å kjøp det jævla feige shadow bladet på absolutt alle helter, det er kun for feige, russiske kvalmsekker! Jeg kan til nød godta det der Dota2 selv foreslår, men det er gjerne på kvalme heroes uansett - skal det være skal det være. Men å kjøre Shadow Blade uansett er bare latterlig, sannsynligvis noe av det mest frustrerende i hele spillet.

Lenke til kommentar
Jeg tok huskar i går, spilte en underlevla Tidehunter med kun arcane boots og wand... Jeg måtte naturligvis "waste" ultien dog. Tror man kanskje skal vær litt forsiktig med å anbefale masse active items for newbs, i alle fall uten å nevne at man må bruke de - selv om det burde være en selvfølge. Jeg vet med meg selv (som har spilt ca 100 games og anser meg selv som så stor newb at det er en oppriktig sjanse for å bli misforstått til å være tilbakestående) at jeg i kampens hete ALLTID glemmer å bruke BKB og dermed er det itemet total waste of gold for meg. Det må vel bare trenes opp, men da starter jeg i det små og lærer meg å bruke active items på ting som kanskje er pre/post-battle og ikke mid-battle, for da er jeg for opptatt med andre ting. Og til slutt, for the love of God, vær så jævla snill, slutt å kjøp det jævla feige shadow bladet på absolutt alle helter, det er kun for feige, russiske kvalmsekker! Jeg kan til nød godta det der Dota2 selv foreslår, men det er gjerne på kvalme heroes uansett - skal det være skal det være. Men å kjøre Shadow Blade uansett er bare latterlig, sannsynligvis noe av det mest frustrerende i hele spillet.

Jeg har faktisk lært meg tidlig å bruke de fleste items, selv mid-game. Har kjøpt noen våpen der det behøves, kjørte igjennom med Drow Ranger i går med en item som ga meg 2 kopier som jeg brukte konstant, funka dritnice :p

Ellers er jeg litt enig på Shadow Blade, merker maaange som bruker den, selv pleier jeg å gå for noe annet. Men så pleier jeg å kjøpe meg noen wards dersom jeg ser hvertfall en som bruker det. Problemet er jo at resten av laget gidder ikke å tenke på det ><

Lenke til kommentar

Manta Style ja, det er saker.

Nei, det er et jævla problem i low bracket. Alle skal ha Shadow Blade, og alle skal kjøre carry build - har ingenting å si om de er eneste support, ingen skal kjøpe courier men alle skal ha, ingen skal kjøpe wards men alle får aids av å ikke ha det.

Lenke til kommentar

Hahahaha, sånn spilte jeg i hele går. Fikk så drit dårlige runder fordi jeg måtte kjøpe alt av sånne ting, mens de andre fløy rundt og daua.

Er det noe fasit for når man kommer opp i høyere "divisjon" eller er det at man må velge det/spille bra nok?

Lenke til kommentar

Det som er, er at de aller fleste bare velger en carry og driter i laget som ender med at man selv bare er pent nødt til å spille support. Personlig har jeg ikke noe imot å gjøre det, men jeg også vil jo spille carry fra tid til annen. Men det er mye bedre å spille support og la carryen i lanen få farm samt supporte med courier, wards o.l. og prøve å sikre seieren fremfor å spille en carry og sloss om cs og i værste fall, spille en farm-avhengig carry og kjøpe support items fordi man må fordi vengeful spiriten kjører carry... Det er så mange grunner til å mislike public, derfor jeg aldri gidder spille alene. Glad jeg har så svette venner som spiller like mye som meg :)

Lenke til kommentar

For oss som har venner med "liv" så må man spille public da :p

Jeg kjenner jeg må lære meg mer om klassene og rollene også. Hva en carry burde gjøre og sånt. Spilte som Drow, var vist Carry, men jeg fløy bare og drepte i lanen min. '

Noen som vil ta seg bryet å forklare alle for meg? :)

Lenke til kommentar

Support: Kjøpe wards, courier, hjelpe de andre med å få farm/beskytte dem i den lanen man er i, som å harasse motstanderen etc.

Carry: Skal farme, ta kills der man kan og unngå å dø, så man kan få de items man trenger for å gjøre massiv dmg i late game og vinne kampen for laget.

Initiator: Skal hoppe inn først i teamfights. Initiators er gjerne heroes som har en slags form for Area of Effect som gjør mye skade og/eller stunner eller immobiliser det andre laget. Tidehunter er et bra eksempel på dette. Disse trenger ofte en Blink Dagger for å være maks effektive.

Er vel de 3 viktigste.

Lenke til kommentar

Blir provosert av supports som prøver å ta alt av last hits. Men samtidig trenger de også noe farm, Tidehunter f.eks., er en av de som trenger blink dagger - hvis man skal la carryen få alle LH er man kanskje såvidt ferdig med arcane boots og dagger etter en halvtime+... :p Samme med Ogre Magi - han er kanskje ikke fullblods support(?), men om man spiller supportrollen vil han uansett ha en Scepter. Hva er riktig i disse tilfellene? Når og hvordan skal man farme som support, uten å ødelegge farm for carry og samtidig unngå og bli hengende så langt bak at man i stor grad er useless før end-game, når det allerede kan være avgjort? Er ikke direkte lett å en bra ulti som Tide uten dagger.

Lenke til kommentar

Support: Kjøpe wards, courier, hjelpe de andre med å få farm/beskytte dem i den lanen man er i, som å harasse motstanderen etc.

Jeg trudde Support er da en healing-klasse. som da fokuserer kun på det, men det er da litt mer :) Så en support burde ikke gå inn for kills, men heller bare få xp av at en annen dreper? Hvilken klasse er en god support-klasse? Tenkte jeg skulle prøve en etterhvert. Dazzle har jeg prøvd mot botter, men da kjørte jeg mitt eget løp :p

Carry: Skal farme, ta kills der man kan og unngå å dø, så man kan få de items man trenger for å gjøre massiv dmg i late game og vinne kampen for laget.

Så med andre ord når jeg spilte som Drow-dama gjorde jeg det riktig når jeg fløy rundt kun for kills? Skal man gå inn i jungelen for å få mest mulig kills eller burde man holde seg til lanen sin?

Initiator: Skal hoppe inn først i teamfights. Initiators er gjerne heroes som har en slags form for Area of Effect som gjør mye skade og/eller stunner eller immobiliser det andre laget. Tidehunter er et bra eksempel på dette. Disse trenger ofte en Blink Dagger for å være maks effektive.

Første kampen min i spillet online var med Ursa, han er vel ikke helt der, men han har jo også aoe slow eller noe men trur jeg skjønte poenget ditt med Initiator.

Takk for forklaring :)

Lenke til kommentar

Lich er vel en av de minst spilte support-heltene i pro-level. Funker bra mot noobs som ikke klarer å unngå ultien dog. :)

Portal scroll skal man alltid ha uansett rolle (utenom de første få minuttene). Utrolig viktig å alltid passe på hva som skjer med teammates, og være klar til å tpe inn fort hvis det trengs.

Så en support burde ikke gå inn for kills, men heller bare få xp av at en annen dreper?

Hvis du har muligheten til at carrien får last hit er det selvfølgelig bra, da han blir sterkere av items enn en support blir. Det er derfor supports skal kjøpe couriers, wards, og andre items som hjelper laget. Du har gjerne forskjellige typer supports også: Helter som Lich skal helst babysitte main carry på safe lane (den lanen man har sin egen skog på sin side), mens Crystal Maiden f.eks kan løpe rundt og sette opp kills med sine kraftige low level spells.

http://www.dota2wiki.com/wiki/Roles

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Hvis man soloqueuer public kommer de aller fleste til å kjøre carry, som tvinger meg til å spille support fordi jeg heller vil gjøre noe godt for laget og vinne fremfor for å tape med noen jeg har lyst til å spille... Så opptil fire carries er helt normalt, ser ofte fem også. Til tider er det så lite som tre (som jeg vil tro er ideelt), men hvis ingen av de jungler vil du fortsatt ha en carry i hver lane som igjen begs the question: hvordan farme som support når man laner med en carry, uten å ødelegge for han og samtidig ha nok farm til å kunne gjøre nytte for seg i mid-game i form av f.eks. blink dagger?

Lenke til kommentar

Hvis du er på safe lane kan du f.eks pulle creeps og ta den farmen (få aggro fra campen nærmest tårnet på hvert 15 og 45 sec, og pull opp helt til creepsa angriper og tanker dem for deg). Ellers er det bare å roame rundt for å sikre kills for laget (= gull) når du får ultien (eller før, forsåvidt. gush er ganske bra hvis du har folk som kan utnytte slowen på lanesa). Du trenger ikke blink dagger for å være nyttig som Tide, selv om det selvfølgelig er en fordel å skaffe seg det så fort som mulig.

Du kan også ta alle creepsa carrien ikke klarer ta (som garantert er mange hvis du spiller på et nivå der alle kjører carry)

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...