Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Diskusjon om kva for eit spel innnen ein sjanger som er "best" er som oftast meiningslaus, då dette går heilt på preferansen til den du spør. HoN vs. Dota 2 vs. LoL er eit godt eksempel på dette.

 

Sjølv meiner eg at Dota 2 er best, etter å ha prøvd alle tre. Det er dog viktig å merke seg at det er mi meining. Mi meining er ikkje den samme som x person. La no folk spele det dei meiner gir meir morro, vi er ulike, og det er bra at vi har alternativ. Det hadde blitt kjedeleg om vi alltid kun hadde hatt ein variant av ein sjanger.

 

Når det gjeld "OP" heltar, så har det frykteleg mykje å seie kor mykje erfaring ein har i spelet. Det er ikkje sjølvsagt at ein som er ny i spelet tenker på å kjøpe ghost scepter når ein møter på ein hard physical DPS som Drow/Ursa etc,

 

Sidan ein nevner Huskar her, så er det heller ikkje sjølvsagt at ein tenker på å spare stuns til etter man har DPSa han ned litt. Grunnen til at ein gjerne bør spare på stuns, alt etter kor kraftige nukes ein har, er at skaden hans på full liv er latterleg lav ( derfor er stuns når han er på 100% bortimot bortkasta, med mindre han er superfeeda ), i motsetning til når han er på lav HP, då han plutseleg har høg DPS. Ein Huskar med lifesteal som blir stunna på 100% og blir nuka ned til rundt 25-45% kan lett overleve pga hans høge skade sammen med lifesteal held han nokonlunde stabil medan han dreper motstanderane meget fort. Om ein derimot sparer stuns til han er på 50-60%~ hp så er han stunna medan han er på sitt farlegaste, fram til han er død. Dette er også ein god grunn til at han ikkje er sett i pro - games, der er ein såpass samkjørte at ein chainer stuns ved riktig HP.

Endret av gholie
Lenke til kommentar

Nå var det mye tragisk og barnslige ord som haglet frem og tilbake her. La oss heller snakke om hvor OP noen av heltene er. Kanskje man burde nerfe Huskar og Drow? Herregud så tragisk OP de er...

De er ikke OP. Mulig de kan oppleves som ubalansert i lav/gjennomsnittlig rating matchmaking. Det betyr dog ikke at de er ubalansert. De betyr kun at folk spiller feil mot heltene.

 

Drow og Huskar har et par fellesfaktorer. Hovedlikheten mellom de to heltene er at dersom de ikke blir gjort noe med i engagements, har det en vanvittig damage output. Svaret her er i all hovedsak disables. Én relieable disable på huskar, og han dør på 1-2-3. Det som gjør en huskar skummel er når han får slå deg med lite hp, uten å bli stunnet/disablet. Da vinner han stort sett alltid - spesielt med noen items, og god lifesteal- og armlet toggling.

 

Drow er i samme båt. Nå skal det sies at drow er borderline OP etter recent buffs (selv om det hjalp stort at auraen ikke affecter creeps lenger). Hovedcluet er fremdeles disables. Lock ned heroen, og ikke la hun stå uberørt i engagements.. Hun tåler jo ingenting. Hvis spilleren bygger Lothars/Shadow Blade, er det bare supre nyheter (bør være), da hun offrer mye gull for et item som gir hun utrolig lite... Ha sentry wards og dust på deg, som du kan bruke i teamfights, eller på ganks.

Lenke til kommentar

Hvis spilleren bygger Lothars/Shadow Blade, er det bare supre nyheter (bør være), da hun offrer mye gull for et item som gir hun utrolig lite... Ha sentry wards og dust på deg, som du kan bruke i teamfights, eller på ganks.

Har vært enig med deg, om det var snakk om det gamle lothars. Nå skaffer de fleste det fordi man får 30 attack speed, 30 damage, invis, movement speed fra invis og bonus damage fra invis. Er faktisk mye for en 3000g item. Man burde ikke bruke lothars som et escape item, men som en damage boost item med ability til å gå invis forbi wards og ganke noen med extra damage, evt invis før teamfights for bonus damage. Det er så mye man kan gjøre med det nye lothars at jeg ser det nesten som en core på mange helter.

 

Selvfølgerlig på henne, så er det situational. Helm of the Dominator, Manta Style (og kanskje BKB) er iallefall core, men ikke tro at lothars er et dårlig item på henne selv om det ikke gir henne agility.

Endret av Bamsemums313
Lenke til kommentar

Poenget mitt var hovedsaklig at for 3000g kan du få andre items som gir deg langt mer enn en lothars - ikke at Lothars er ubrukelig på Drow.

For eksempel? Lothars er et av de mest gold efficient itemsa i gamet at the moment. Endret av HoNTrash
Lenke til kommentar

For eksempel? Lothars er et av de mest gold efficient itemsa i gamet at the moment.

Drow Ranger er en hero, som selv uten items, har en vanvittig damage output. Hoved-prioritet bør derfor ikke nødvendigvis være enda mer damage (på lik linje med hvordan man bør bygge en Mortred eller Luna). Altså man fokuserer på items som gir movement speed og survivability, før man skaffer items som gir damage.

 

Det å kjøpe Yasha til 2050g, er derfor _langt_ bedre enn å kjøpe Lothars til 3000g. Dette av flere grunner. Lothars gir movementspeed (20% increase) gjennom en cooldown som også koster mana, og 30 damage. En yasha, som er 1000g billigere, gir 10% perma movementspeed og 20 damage.

 

En yasha kan brukes til å bygge manta senere i gamet, som er core på Drow. Shadow Blade kan ikke brukes til å bygge sterkere items. Manta er god damage output, og det gir deg pålietelig survivability.

 

En kan naturligvis si "why not both?". Går man shadow blade før yasha/manta, vil dette utsette manta, bkb, og alle andre items, egentlig. Items som er viktigere enn lothars. Items som gir deg pålitelig survivability, og lar deg faktisk overleve lenge nok til å deale damage.

 

Det er klart Lothars kan være nyttig for å komme seg unna til tider, men i team fights slik beskrevet i en post lenger oppe, vil kompetente motstandere fokusere på å disable en drow. En Lothars gjør _ingenting_ for deg dersom du blir stunnet. BKB kan unngå at du blir disablet i utgangspunktet. Det samme kan en manta gjøre. Helm of the Dominator eller Satanic kan sørge for at du har mer hp når du først blir disablet.

 

Men best av alt? Samtlige av itemene jeg har listet opp til nå, med unntak av lothars og bkb, gir armor. Så i tillegg til å øke damage outputten din - hjelper de deg også å overleve når det virkelig trengs.

 

Bottom line:

 

Invisibility er ikke pålitelig. Du kan ikke stole på at dette redder deg. Det kan gjøre det i mange tilfeller - men med en gang motstanderlaget har en gem (noe de vil skaffe), eller plaserer sentries i teamfights er itemet i all hovedsak ubrukelig. Det er derfor heller bedre å investere i items som kan gi deg mer senere i gamet. Yasha og Helm of the Dominator er to gode eksempler på dette. Manta og Satanic er to fantastiske items på drow i lategame - hvor Yasha og Helm er gode i midgame. Slenger du på en bkb og en butterfly oppå der, har du plutselig vanvittig damage - men også svært gode overlevelsesmuligheter.

 

Med Lothars ville du slitt med inventoryslots på dette punktet (boots, tp, lothars, manta, stanic, bkb/butterfly). Man ville da sett seg nødt til å enten 1. skaffe travels og droppet bkb/butterfly/satanic, eller 2. selge lothars, skaffe travels, og ha plass til alle itemene.

 

Hvis det ender med at man selger lotharen - vil man ha "ferdig" build 3000g senere. Da er det ikke snakk om "sluttproduktet", men hele veien vil man være 3000g forsinket. 30 minutter inn i gamet er 3000g veldig mye. 50 min in? Not so much.

 

Å gå uten teleport er ikke et forslag, av naturlige årsaker.

 

Det hjelper ikke å ha høy damage, om du dør før du får dealet denne damagen. Lothars er derfor en dårlig investering på Drow. Ikke fordi itemet er dårlig - men fordi det ikke gir deg det du trenger av survivability. Det er heller ingen mulighet for å "oppgradere" itemet i lategame.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Drow Ranger er en hero, som selv uten items, har en vanvittig damage output. Hoved-prioritet bør derfor ikke nødvendigvis være enda mer damage (på lik linje med hvordan man bør bygge en Mortred eller Luna). Altså man fokuserer på items som gir movement speed og survivability, før man skaffer items som gir damage.

 

Det å kjøpe Yasha til 2050g, er derfor _langt_ bedre enn å kjøpe Lothars til 3000g. Dette av flere grunner. Lothars gir movementspeed (20% increase) gjennom en cooldown som også koster mana, og 30 damage. En yasha, som er 1000g billigere, gir 10% perma movementspeed og 20 damage.

 

En yasha kan brukes til å bygge manta senere i gamet, som er core på Drow. Shadow Blade kan ikke brukes til å bygge sterkere items. Manta er god damage output, og det gir deg pålietelig survivability.

 

En kan naturligvis si "why not both?". Går man shadow blade før yasha/manta, vil dette utsette manta, bkb, og alle andre items, egentlig. Items som er viktigere enn lothars. Items som gir deg pålitelig survivability, og lar deg faktisk overleve lenge nok til å deale damage.

 

Det er klart Lothars kan være nyttig for å komme seg unna til tider, men i team fights slik beskrevet i en post lenger oppe, vil kompetente motstandere fokusere på å disable en drow. En Lothars gjør _ingenting_ for deg dersom du blir stunnet. BKB kan unngå at du blir disablet i utgangspunktet. Det samme kan en manta gjøre. Helm of the Dominator eller Satanic kan sørge for at du har mer hp når du først blir disablet.

 

Men best av alt? Samtlige av itemene jeg har listet opp til nå, med unntak av lothars og bkb, gir armor. Så i tillegg til å øke damage outputten din - hjelper de deg også å overleve når det virkelig trengs.

 

Bottom line:

 

Invisibility er ikke pålitelig. Du kan ikke stole på at dette redder deg. Det kan gjøre det i mange tilfeller - men med en gang motstanderlaget har en gem (noe de vil skaffe), eller plaserer sentries i teamfights er itemet i all hovedsak ubrukelig. Det er derfor heller bedre å investere i items som kan gi deg mer senere i gamet. Yasha og Helm of the Dominator er to gode eksempler på dette. Manta og Satanic er to fantastiske items på drow i lategame - hvor Yasha og Helm er gode i midgame. Slenger du på en bkb og en butterfly oppå der, har du plutselig vanvittig damage - men også svært gode overlevelsesmuligheter.

 

Med Lothars ville du slitt med inventoryslots på dette punktet (boots, tp, lothars, manta, stanic, bkb/butterfly). Man ville da sett seg nødt til å enten 1. skaffe travels og droppet bkb/butterfly/satanic, eller 2. selge lothars, skaffe travels, og ha plass til alle itemene.

 

Hvis det ender med at man selger lotharen - vil man ha "ferdig" build 3000g senere. Da er det ikke snakk om "sluttproduktet", men hele veien vil man være 3000g forsinket. 30 minutter inn i gamet er 3000g veldig mye. 50 min in? Not so much.

 

Å gå uten teleport er ikke et forslag, av naturlige årsaker.

 

Det hjelper ikke å ha høy damage, om du dør før du får dealet denne damagen. Lothars er derfor en dårlig investering på Drow. Ikke fordi itemet er dårlig - men fordi det ikke gir deg det du trenger av survivability. Det er heller ingen mulighet for å "oppgradere" itemet i lategame.

FYI Lothars er ikke en escape mech, det er en initiation mech.
Lenke til kommentar

Drow Ranger er en hero, som selv uten items, har en vanvittig damage output. Hoved-prioritet bør derfor ikke nødvendigvis være enda mer damage (på lik linje med hvordan man bør bygge en Mortred eller Luna). Altså man fokuserer på items som gir movement speed og survivability, før man skaffer items som gir damage.

 

Det å kjøpe Yasha til 2050g, er derfor _langt_ bedre enn å kjøpe Lothars til 3000g. Dette av flere grunner. Lothars gir movementspeed (20% increase) gjennom en cooldown som også koster mana, og 30 damage. En yasha, som er 1000g billigere, gir 10% perma movementspeed og 20 damage.

 

En yasha kan brukes til å bygge manta senere i gamet, som er core på Drow. Shadow Blade kan ikke brukes til å bygge sterkere items. Manta er god damage output, og det gir deg pålietelig survivability.

 

En kan naturligvis si "why not both?". Går man shadow blade før yasha/manta, vil dette utsette manta, bkb, og alle andre items, egentlig. Items som er viktigere enn lothars. Items som gir deg pålitelig survivability, og lar deg faktisk overleve lenge nok til å deale damage.

 

Det er klart Lothars kan være nyttig for å komme seg unna til tider, men i team fights slik beskrevet i en post lenger oppe, vil kompetente motstandere fokusere på å disable en drow. En Lothars gjør _ingenting_ for deg dersom du blir stunnet. BKB kan unngå at du blir disablet i utgangspunktet. Det samme kan en manta gjøre. Helm of the Dominator eller Satanic kan sørge for at du har mer hp når du først blir disablet.

 

Men best av alt? Samtlige av itemene jeg har listet opp til nå, med unntak av lothars og bkb, gir armor. Så i tillegg til å øke damage outputten din - hjelper de deg også å overleve når det virkelig trengs.

 

Bottom line:

 

Invisibility er ikke pålitelig. Du kan ikke stole på at dette redder deg. Det kan gjøre det i mange tilfeller - men med en gang motstanderlaget har en gem (noe de vil skaffe), eller plaserer sentries i teamfights er itemet i all hovedsak ubrukelig. Det er derfor heller bedre å investere i items som kan gi deg mer senere i gamet. Yasha og Helm of the Dominator er to gode eksempler på dette. Manta og Satanic er to fantastiske items på drow i lategame - hvor Yasha og Helm er gode i midgame. Slenger du på en bkb og en butterfly oppå der, har du plutselig vanvittig damage - men også svært gode overlevelsesmuligheter.

 

Med Lothars ville du slitt med inventoryslots på dette punktet (boots, tp, lothars, manta, stanic, bkb/butterfly). Man ville da sett seg nødt til å enten 1. skaffe travels og droppet bkb/butterfly/satanic, eller 2. selge lothars, skaffe travels, og ha plass til alle itemene.

 

Hvis det ender med at man selger lotharen - vil man ha "ferdig" build 3000g senere. Da er det ikke snakk om "sluttproduktet", men hele veien vil man være 3000g forsinket. 30 minutter inn i gamet er 3000g veldig mye. 50 min in? Not so much.

 

Å gå uten teleport er ikke et forslag, av naturlige årsaker.

 

Det hjelper ikke å ha høy damage, om du dør før du får dealet denne damagen. Lothars er derfor en dårlig investering på Drow. Ikke fordi itemet er dårlig - men fordi det ikke gir deg det du trenger av survivability. Det er heller ingen mulighet for å "oppgradere" itemet i lategame.

 

synes det er morsomt at du ikke nevner at lothars er super effektivt for initation for drow, i allefall om du får det før 20 minutter. Freekills på enhver support med EKSTRA dmg første attacket ut av invis, samt og MOVEMENTSPEEDEN du får ekstra mens man er invis. Er samme om du blir dusta eller sentries om du løper ifra alle.

 

Du velger å ikke ta med noen av de gode hos lothars når du kritiserer itemet. Ikke veldig saklig da, selvom alle itemsa du nevner er bra, ingen som sier noe imot det. Det som har blitt sagt er at lothars er cost effecient, du får mye for pengene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...