Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi at hvis han har lyst å spille med folk som er bedre så vil de forvente at han kan de heltene. Jeg kan godt spille mm med dårlige folk. Men ikke søren om jeg gidder å spille med en dårlig fyr som i tillegg er avhengig av å spille riki, mortred eller troll. Du forbedrer deg vel uansett raskere hvis du raskt lærer deg heltene som dukker opp ofte.

Forstår ikke logikken når prodotascenen bytter metagame hele tiden. Viktigere å forstå alt over å forstå 10%. Blir jo ett helt nytt spill for den duden som bare kjenner til 1 måte å spille på. Dessuten, hvor ofte i pub brukes progamesmeta? Da må han jo bare spille CM.

Lenke til kommentar

Litt overrasket over at du ikke forstår logikken, men kan vel prøve å forklare den på nytt. Har du lyst å bli god i dota må du spille skikkelig dota, ikke 5 carries vs 5 carries. Metagamet endres til en viss grad ja, men et godt utgangspunkt er å lære seg de viktigste heltene. Du finner mange eksempler på helter som "alltid" har vært i metagamet. F.eks potm, qop, puck, venge etc. Noobs har desverre en lei tendens til å favorisere hardcarries som sniper og void fordi de tror det er best, men jeg kan love de som har lyst å bli bedre i dota. Hvis du har lyst å spille med bedre folk som kan hjelpe deg, så er det lite nyttig å skilte med en imba clinkz.

Lenke til kommentar

Litt overrasket over at du ikke forstår logikken, men kan vel prøve å forklare den på nytt. Har du lyst å bli god i dota må du spille skikkelig dota, ikke 5 carries vs 5 carries. Metagamet endres til en viss grad ja, men et godt utgangspunkt er å lære seg de viktigste heltene. Du finner mange eksempler på helter som "alltid" har vært i metagamet. F.eks potm, qop, puck, venge etc. Noobs har desverre en lei tendens til å favorisere hardcarries som sniper og void fordi de tror det er best, men jeg kan love de som har lyst å bli bedre i dota. Hvis du har lyst å spille med bedre folk som kan hjelpe deg, så er det lite nyttig å skilte med en imba clinkz.

Men du legger opp til at nybegynnern har ett 5 mannslag og skilte med. Jeg forstår poenget, bare ikke grunnlaget for en som har lyst til å lære seg dota fra scratch. Din ide fungerer kanskje for en midskilled spiller som vil bli bedre, ikke for soloque nybegynner i ett miljø som er alle mann for en selv, og kills er morsommere enn å kjøre hardsupport.

Lenke til kommentar

Vel, siden han spurte om råd her så antar jeg at han ville bli bedre, og hevet seg over den tankegangen der.

Og hvordan har det funket så langt?

Jeg kan snakke av egen erfaring, vi så med en gang at Naga var stupid strong når hun kom inn i DotA 2, dette var når jeg spilte comp DotA i Australia, ingen av Eu/Na laga brukte henne de/den første uken hun kom til cm, men det gjorde vi, first pick hvert game, vant en del matches med det, ikke lenge etter var det first pick/first ban. Det må da være bedre å være en trendsetter, enn en av massen som følger trendene.

Hvis du låser deg inn i spesifikke item builds, hero picks osv, så hindrer du deg selv i å tenke nytt. Tenk alltid HVORFOR du gjør det du gjør, istedenfor å bare "gjøre som prosa".

Lenke til kommentar

Hvis du låser deg inn i spesifikke item builds, hero picks osv, så hindrer du deg selv i å tenke nytt. Tenk alltid HVORFOR du gjør det du gjør, istedenfor å bare "gjøre som prosa".

Dette er noe du kan gjøre når du faktisk har kunnskaper om spillet. Hvordan skal en newbie resonnere seg fram til hva som er bra og dårlig? Mye mer lærerikt å lese seg opp på metagame enn å prøve ut og feile 100 ganger. Gjør du som "prosa" er du et godt stykke på vei etter min mening. Deretter, når man har kunnskapen og erfaringen til å se hvilke ukonvensjonelle ting som funker i visse situasjoner, så kan man gjøre det.

Man er ikke en innovatør fordi man spiller riki 10 games på rad.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror "han" fortsatt er meg så jeg svarer deretter.

Det er en vesentlig forskjell på å bli bedre og på å bli "pro". Jeg har ingenting i mot å spille support og gi bort majoriteten av last hits(?) eller whatnot, men jeg syns fortsatt det er artigere med masse kills - hvis det gjør meg til en noob, so be it. Jeg nevnte vel også at item/builds var det jeg kanskje slet mest med, og at det var mer spesifikt dette jeg ville ha råd til. Men jeg ser poengene til "begge sider" og takker for svar. Jeg nyter spillet i form av en runde eller to etter jobb og det blir med det, hva som skjer i proliga's and what not er ikke min største bekymring.

Dette er noe du kan gjøre når du faktisk har kunnskaper om spillet. Hvordan skal en newbie resonnere seg fram til hva som er bra og dårlig? Mye mer lærerikt å lese seg opp på metagame enn å prøve ut og feile 100 ganger. Gjør du som "prosa" er du et godt stykke på vei etter min mening. Deretter, når man har kunnskapen og erfaringen til å se hvilke ukonvensjonelle ting som funker i visse situasjoner, så kan man gjøre det.

This!

Lenke til kommentar

Selvsagt, men når du vet hva alle helter og items gjør, så er du ikke nødvendigvis pro, og du bør alltid spørre deg selv hvorfor du skiller helten som du gjør, hvorfor du kjøper de itemsa du kjøper. Og tørre å gjøre ting annerledes enn majoriteten. Du vil lære en del av å reasone for de valgene du gjør. Hvis du alltid har en legit grunn til å gjøre det du gjør, så kan ikke det du gjør være så veldig galt.

For å ta ett ganske enkelt eksempel:

For en stund tilbake var standard builden på dark seer noe slikt som

Soul ring

Arcane boots/brown boots

(Vanguard)

Pipe.

Men dersom du var mot et team med lite-ingen magic damage så er det jo helt idiotisk å kjøpe pipe. Dette er jo ganske obvious, men det finnes nok av andre eksempler. Det er mange som kjøper bkb på alle "bkb carries" selv om det finnes flere games hvor det ikke er nødvendig. Så finnes det mange som ikke kjøper bkb på helter der man vanligvis ikke bygger det (am and weaver comes to mind) men i noen games må man bare ha det.

Lenke til kommentar

Nei, men i scenarioet du tegner da vet man jo at man ikke burde gå den builden. Her er det snakk om hva man gjør når man ikke vet hva man skal gå. Du er jo enig, men likevel fortsatt du å diskutere på det. Heller unødvendig.

Mitt tips er først og fremst å finne seg noen helter i hver type rolle, slik at man faktisk kan plukke helter som gagner laget.

Lenke til kommentar

Nei, men i scenarioet du tegner da vet man jo at man ikke burde gå den builden. Her er det snakk om hva man gjør når man ikke vet hva man skal gå. Du er jo enig, men likevel fortsatt du å diskutere på det. Heller unødvendig.

Mitt tips er først og fremst å finne seg noen helter i hver type rolle, slik at man faktisk kan plukke helter som gagner laget.

jeg sier jo gitt at man vet hva alle items, helter gjør, så bør man gå noe man kan argumentere for. Ikke bare gå noe fordi noen sier at du bør gå det. Det er bra å ta imot impulser fra andre, men man bør ikke stole blindt på dem, man bør alltid vite HVORFOR noe er bra, ikke bare at det er bra. Å vite at det er bra er selvsagt en start tho.
Lenke til kommentar

jeg sier jo gitt at man vet hva alle items, helter gjør, så bør man gå noe man kan argumentere for. Ikke bare gå noe fordi noen sier at du bør gå det. Det er bra å ta imot impulser fra andre, men man bør ikke stole blindt på dem, man bør alltid vite HVORFOR noe er bra, ikke bare at det er bra. Å vite at det er bra er selvsagt en start tho.

Er vel strengt tatt "monkey see, monkey do" som gjelder når man begynner å spille.

Lenke til kommentar

Selvsagt, men når du vet hva alle helter og items gjør, så er du ikke nødvendigvis pro, og du bør alltid spørre deg selv hvorfor du skiller helten som du gjør, hvorfor du kjøper de itemsa du kjøper. Og tørre å gjøre ting annerledes enn majoriteten. Du vil lære en del av å reasone for de valgene du gjør. Hvis du alltid har en legit grunn til å gjøre det du gjør, så kan ikke det du gjør være så veldig galt.

For å ta ett ganske enkelt eksempel:

For en stund tilbake var standard builden på dark seer noe slikt som

Soul ring

Arcane boots/brown boots

(Vanguard)

Pipe.

Men dersom du var mot et team med lite-ingen magic damage så er det jo helt idiotisk å kjøpe pipe. Dette er jo ganske obvious, men det finnes nok av andre eksempler. Det er mange som kjøper bkb på alle "bkb carries" selv om det finnes flere games hvor det ikke er nødvendig. Så finnes det mange som ikke kjøper bkb på helter der man vanligvis ikke bygger det (am and weaver comes to mind) men i noen games må man bare ha det.

Hva slags item man kjøper varierer. Spørsmålet er hva har laget lyst til å gjøre? Har lagets lyst til å vinne spillet innen 15 minutter? Da holder det kun med soul ring og mana boots. Er laget idiotisk så burde man gå Radiance, BkB, Heart og hex hahaha!

De vanligste public games varer i 50-60 minutter fordi ingen pusher. Mange idioter tar early gamers men pusher ikke. Mange idioter tar late gamers men pusher for tidlig og dør. Tar man furion så skal man ganke en hero også pushe tårn. Men det som vanligvis skjer er at furion ganker og går tilbake og farmer woods. Jævlig deprimerende når man gjør sånt. Det er fullt mulig å vinne spillet innen 15 minutter hvis men er 5 premades.

Det er også fult mulig å vinne spillet innen 15-20 minutter i 5v5 scrim games.

Items varier av hva det idiotiske laget vil i public games.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Hva slags item man kjøper varierer. Spørsmålet er hva har laget lyst til å gjøre? Har lagets lyst til å vinne spillet innen 15 minutter? Da holder det kun med soul ring og mana boots. Er laget idiotisk så burde man gå Radiance, BkB, Heart og hex hahaha!

De vanligste public games varer i 50-60 minutter fordi ingen pusher. Mange idioter tar early gamers men pusher ikke. Mange idioter tar late gamers men pusher for tidlig og dør. Tar man furion så skal man ganke en hero også pushe tårn. Men det som vanligvis skjer er at furion ganker og går tilbake og farmer woods. Jævlig deprimerende når man gjør sånt. Det er fullt mulig å vinne spillet innen 15 minutter hvis men er 5 premades.

Det er også fult mulig å vinne spillet innen 15-20 minutter i 5v5 scrim games.

Items varier av hva det idiotiske laget vil i public games.

Laget du kommer på er ofte en refleksjon av ditt eget skill level :)
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva som er vitsen med egen team-matchmaking?

Vil tro dette er for å unngå å møte premade teams når man soloquer/duoquer, samt at de som spiller i premades skal få muligheten til å pracce mot andre teams og ikke bare randoms satt sammen i matchmaking.

Har møtt premades når jeg har vært på et soloque lag...NO FUN.

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Heisann folkens! Jeg er på jakt etter nye team-mates til et casual/semi-awesome 5 man team i helgene! Skype/TS er et must ofc.

Er for tiden student, så spilletiden begrenses til helgene stortsett. Har en som spiller fast i teamet, og et par andre som spiller heller sjeldent.

Liker best å spille support, kjøper vanligvis courier instantly + masse observer wards :D

http://steamcommunity.com/id/Exploder/

Endret av Exploder
Lenke til kommentar

Vil tro dette er for å unngå å møte premade teams når man soloquer/duoquer, samt at de som spiller i premades skal få muligheten til å pracce mot andre teams og ikke bare randoms satt sammen i matchmaking.

Har møtt premades når jeg har vært på et soloque lag...NO FUN.

Høres kjempemessig ut, og indeed - no fun å være solo mot (full) premades...

Men er det valgfritt eller havner man automatisk i team queue om man kjører (full?) premade? Er det valgfritt er det alltid noen noobs som vil kjøre premade mot singlequeues for å vær ekkel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...