Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Conspiracy! Så det at det finnes 3 forskjellige skill brackets er bare tull, og at jeg bare spiller very high games er bare tull og tøys?

 

Ja det er bare tull og tøys. Jeg håper du har masse invites. Når man starter dota for aller første gang får man velge 3 skill brackets, Beginner, advance, experienced eller noe sånt det het.

 

1. Inviter deg selv og lag en ny steam konto

2. Ta den vanskeligste bracketen experience/pro

3. De 10-20 første games vil du spille med noobs. Altså nybegynnere i experinced matchmaking.

4. Når du har 20-30 wins så vil du få spillere med 200-1000 games på laget ditt. Det andre laget vil også få spillere med folk som har 200-1000 games de også.

Lenke til kommentar

Ja det er bare tull og tøys. Jeg håper du har masse invites. Når man starter dota for aller første gang får man velge 3 skill brackets, Beginner, advance, experienced eller noe sånt det het.

 

1. Inviter deg selv og lag en ny steam konto

2. Ta den vanskeligste bracketen experience/pro

3. De 10-20 første games vil du spille med noobs. Altså nybegynnere i experinced matchmaking.

4. Når du har 20-30 wins så vil du få spillere med 200-1000 games på laget ditt. Det andre laget vil også få spillere med folk som har 200-1000 games de også.

Jeg har valgt laveste skill bracket på flere accounts (har 4-6 smutrfer) og etter mindre enn 3 games så får jeg games i very high, selv om jeg er innom alle 3 brackets, ganske enkelt fordi jeg er "for god" for å spille i normal eller high. Da sier det seg selv at det finnes en hidden mmr, og antall games har INGENTING å si for skill, så argumentet ditt er jo helt på jordet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ja det er bare tull og tøys. Jeg håper du har masse invites. Når man starter dota for aller første gang får man velge 3 skill brackets, Beginner, advance, experienced eller noe sånt det het.

 

1. Inviter deg selv og lag en ny steam konto

2. Ta den vanskeligste bracketen experience/pro

3. De 10-20 første games vil du spille med noobs. Altså nybegynnere i experinced matchmaking.

4. Når du har 20-30 wins så vil du få spillere med 200-1000 games på laget ditt. Det andre laget vil også få spillere med folk som har 200-1000 games de også.

En som har spilt 20-30 games kan da fint ha samme mmr som en som har spilt 1000 games, hvis mmr-systemet er basert på noe annet enn antall spilte kamper..

Endret av sleggefett
Lenke til kommentar

Ordet Beta har ikke noen betydning for disse brukerne her. De klager uansett på MM som er i en betafase. Alt er fortsatt i betafase så balansert matchmaking får dere ikke før år 2014 til 2015 uansett. Det spillet nå gjør er bare å matche deg opp med tilfeldige spillere som er online. Matchmaking bryr seg ikke om balansert spill.

 

Det betyr at Dota 2 får offisiell realease date i 2016.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Ordet Beta har ikke noen betydning for disse brukerne her. De klager uansett på MM som er i en betafase. Alt er fortsatt i betafase så balansert matchmaking får dere ikke før år 2014 til 2015 uansett. Det spillet nå gjør er bare å matche deg opp med tilfeldige spillere som er online. Matchmaking bryr seg ikke om balansert spill.

 

Det betyr at Dota 2 får offisiell realease date i 2016.

 

Så man tester ting under beta, men det er helt utenkelig at de tester et mmr-system? Logikk er ikke noe for denne brukeren her.

 

Så det er helt tilfeldig at spiller A er jevnt å finne i Very high brakka, mens spiller B er jevnt å finne i normal(eller hva det nå heter) brakka, uavhengig av hvilket nivå de valgte første gang?

 

Og hvor har du lest at offisiell release først blir i 2016..?

 

Forøvrig er vel smint den eneste som har klaga på mmr, vi andre har stort sett bare kommentert om den bør synes eller ikke og hvordan dotabuff regna det ut.

Endret av sleggefett
Lenke til kommentar

Så man tester ting under beta, men det er helt utenkelig at de tester et mmr-system? Logikk er ikke noe for denne brukeren her.

 

Så det er helt tilfeldig at spiller A er jevnt å finne i Very high brakka, mens spiller B er jevnt å finne i normal(eller hva det nå heter) brakka, uavhengig av hvilket nivå de valgte første gang?

 

Og hvor har du lest at offisiell release først blir i 2016..?

 

Forøvrig er vel smint den eneste som har klaga på mmr, vi andre har stort sett bare kommentert om den bør synes eller ikke.

 

1. 1-2 måneder mellom hver hero release

2. Tutorials mentor funksjon mangler

3. Team matchmaking mangler

4. Ladder mangler

5. Shoppen blir oppgradert etter hvert

6. Events tar mye av tiden til developerne

7. Å programmere en balansert matchmaking tar tid. Mellom 1-3 år siden matchmaking til Valve er ikke basert på kills/deaths/assist.

8. Tournaments system mangler

 

Mye mye som mangler og mange hero/map bugs som må fikses. Tror alle heroes blir gitt ut inntil desember 2013 og i 2014 kommer de sannsynligvis til å bygge ladder og matchmaking. Å programmere ladder matchmaking til å bli så balansert som mulig tar mer enn 1 år.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Det spillet nå gjør er bare å matche deg opp med tilfeldige spillere som er online. Matchmaking bryr seg ikke om balansert spill.

Dette stemmer ikke. Matchmaking i dota2 fungerer fint, mine venner som er helt nybegynnere møter helt annen klasse spillere enn jeg gjør, og hvis jeg starter en smurf account er jeg fort oppe på god motstand.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er ganske bitter for at valve screwer dotabuff på den måten de gjør nå.

Tja. Det her går begge veier. Valve har nesten ikke sagt noe i saken, som gjør at DB kan formulere det som de vil - altså gjør seg selv til offeret. Er som hotbid skrev på reddit i stad:

 

While everyone probably sees Dotabuff is a useful, fun, and well-designed website to visit, did they really expect Valve to just let them charge for data that a) many people were worried about becoming public and b) they exclusively data mine from Valve? Also, what is with the martyr/spam campaign, especially putting Icefrog's email up there? It's not going to really change much except annoy them. The way to make this work was to open a dialogue with Valve before releasing the premium part of the site, not encourage haters to spam them after.

 

If someone made a website that compiled data about TL users and then charged them for parts of it, if even 10% of our userbase complained, we'd shut it down pretty fast. Then after that, they'd complain that we weren't letting them monetize by releasing data from our users? I mean that's kind of ridiculous right? I know it's not a perfect analogy but I totally see why Valve decided to do what they did.

 

edit: also, with the title, "Valve shuts down Dotabuff" wtf? What kind of sensationalist title is that? Isn't "Valve protects user data by shielding players from evil 3rd party surveillance" equally accurate?

Lenke til kommentar

Er enig i det hotbid skriver der, selvfølgelig vil ikke valve at andre skal tjene penger på deres produkt. Men da får faen meg valve sjerpe seg og gjøre den informasjonen dotabuff hadde, tilgjengelig gjennom steam. Grunnen til at dotabuff i det hele tatt ble laget var jo fordi det var et stort ønske om å ha tilgang til denne informasjonen, som valve av en eller annen grunn vil holde hemmelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vil fortsatt være mulig å sanke inn det meste av stats. Det eneste som ikke er tilgjengelig er private spillerprofiler, og det er der det klikka for dotabuff. Hvis man kan få alt av informasjon fra alle kamper med unntak av private profiler er det mulig å få globale hero-winrates, GPM, XPM vanlige item-builds. Det man ikke kan gjøre, er å lage en ladder basert på samtlige matchmaking-games da man ikke vet hvor "gode" de anonyme spillerne er. Og det er der det klikker for dotabuff. De hadde en plan om å bli den største statistikknettsiden for Dota 2 etter stor suksess med sin plattform for LoL, for så å håve inn penger på en statistikk de har funnet opp selv. De bestemmer seg for å "stenge" nettsiden sin for å svinge meninger og få hele dota communitiet til å marsjere mot Valve (og av en eller annen grunn gmail kontoen til IceFrog -.-).

 

Vi er nå i en overgangsperiode der flere ting kan skje:

 

- Dotabuff fortsetter drift, uten DBR og muligheten til å søke opp private profiler

- Ivrige medlemmer av communitiet lager en nettside som gjør det samme,

- Valve lager en løsning som gjør det samme

 

Jeg tviler på at Valve lager en plattform for avansert statistikk, da de er glade i å la communtiet ta seg av ting. Dette ser vi i form av Workshop, SDK og den haugen av statistikkplattformer, laddere og tradingplattformer til TF2. Nå er det viktig å understreke at selv om dotabuff liker å bruke begrepet "community website" om seg selv, så er det bare pisspreik. Dotabuff er en bedrift og de driver for profitt.

 

Hvis noen fortsatt vil se sin egen gjennomsnitts-GPM eller KDA, skal det være mulig å få den informasjonen gjennom Valve sin WebAPI dersom man har satt profilen sin til public (valgfrihet altså, ikke dårlige greier).

 

De som mener at spillet mister litt av konkurranseinstinktet kan skaffe seg et lag og begynne å klatre i rating på Dotabro sin ladder (det finnes fortsatt ranking der ute). For meg har det særdeles lite å si at jeg er bedre enn 92% av de som spiller Dota 2 i pub matchmaking, da jeg vet at i pub matchmaking kan de merkeligste ting kan oppnå suksess (solomid Chen, 5 hardcarry lineup, Bloodseeker etc.) I min mening er en team-ranking den eneste passende rankingen i et lagspill, og soloranking litt meningsløst. Matchmaking i seg selv er et eskempel på dette, det kommer aldri til å bli nøyaktig, og folk kommer alltid til å klage over ujevne games.

 

EDIT: posten ble lengre enn forventet. Vil påpeke at alle har et litt egoistisk syn i denne saken og heller mot den siden som passer seg selv best. Jeg er ikke et unntak fra dette, men jeg håper at jeg har prestert å ikke irritere alt for mange.

Endret av JonasKFC
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dota2 er en klar forbedring av DotA (som strengt talt aldri har vært et spill) men man merker at det fortsatt er i beta. Prøvde så vidt HoN for noen år siden, og så vidt jeg husker var det nokså likt. Mulig HoN er bedre akkurat nå også, men Dota2 er fortsatt i beta og jeg holder med dem for nostalgiens skyld.

 

Bare for å kommentere matchmakingsystemet - det vil av opplagte grunner aldri bli perfekt, og hvis det for noen ikke er opplagt forklarer JonasKFC det ganske greit. Det er heller ikke annet å forvente enn at det vil oppleves forskjellig, fungere dårligere for noen osv. For min del virker den stort sett greit, jeg merker fort forskjell på motstanderne om jeg går i game alene eller sammen med venner (alle mine venner er bedre i Dota2 enn meg da jeg meget trolig er tidenes dotanoob). Får riktignok en følelse av at systemet ikke klarer å bestemme seg helt dog - det er ofte at jeg vinner overlegent og blir gruset i annenhvert game...

Lenke til kommentar

Jeg ordla meg muligens litt feil, det blir vel korrekt å si at det er ett par ting som plager meg. Treige menyer med unødvendig mye innhold og tidkrevende og problematisk å finne frem til nyttig informasjon under lean-taben, er en ting. Shop-bugen er en gjentaker og en noe ukonsekvent matchmaking. Men for all del, jeg er vel bare pirkete - det er allerede veldig bra! :)

Lenke til kommentar

Matchmaking er rimelig svett, men det overlever man. Kan ikke forvente å vinne ethvert game.

 

Største problemet spillet har er kyrilliske bokstaver og folkene som skriver det. Jeg vet ikke om det er mine fordommer eller om det faktisk er sånn, men 90% av dem fremstår som tullinger som kun er ute for å trolle/leave/dc/feede/reporte uten grunn etc.

 

Jeg queuer kun på eu west i håp om å finne meg ett game hvor det ikke blir spammet kyrilliske bokstaver i chatten. Svette saker.

Lenke til kommentar

Er det andre enn meg som syns Troll Warlord ser støgg ut? Typ, sånn, ble han designa av en drita kar?

Synes også det, han var mye kulere i dota :(

 

Matchmaking er rimelig svett, men det overlever man. Kan ikke forvente å vinne ethvert game.

 

Største problemet spillet har er kyrilliske bokstaver og folkene som skriver det. Jeg vet ikke om det er mine fordommer eller om det faktisk er sånn, men 90% av dem fremstår som tullinger som kun er ute for å trolle/leave/dc/feede/reporte uten grunn etc.

 

Jeg queuer kun på eu west i håp om å finne meg ett game hvor det ikke blir spammet kyrilliske bokstaver i chatten. Svette saker.

Prøv US East, der er de sjeldent :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...