fiskerdigg Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 DotA er mye mer komplekst, dermed mye vanskeligere å sette seg inn i, og har en mye brattere læringskurve. Dette gjør at folk som "ikke vil legge så mye tid inn i spillet" som du selv sier, heller foretrekker League, som er mye lettere å sette seg inn i. Jeg sier ikke at League er lettere på høyt nivå enn DotA, eller at det ikke er mulig å spille League på et høyt nivå, men at det er mye enklere å sette seg inn i for en nybegynner enn DotA, derfor er det mye mer casual, forstår du? Ja, jeg forstår hva du mener, men jeg er ikke enig. Da kan du heller si nettopp det du sa, at læringskurven er brattere, for det er det som er tema, ikke hvorvidt selve spillet er casual eller ei. Kan heller si at casual gamers trekkes lettere til LoL på grunn av dette, altså en ikke så bratt læringskurve. Problemet mitt er det at du sier at spillet er casual, noe som ikke spillet avgjør, men altså da spilleren. Å da definere spillet som casual blir helt feil, selv om det finns flere casual lol gamers, akkurat som det garantert finnes casual dota gamers. Dota wise så er jeg en casual gamer f.eks. Men nok nå, dette ender bare opp i en definisjonskrangel som ikke vil ende. Jeg ville bare påpeke at å kalle et spill som LoL, HoN eller Dota casual er feil. (I mine øyne hvertfall) Lenke til kommentar
Shablagoo Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Ja, jeg forstår hva du mener, men jeg er ikke enig. Da kan du heller si nettopp det du sa, at læringskurven er brattere, for det er det som er tema, ikke hvorvidt selve spillet er casual eller ei. Kan heller si at casual gamers trekkes lettere til LoL på grunn av dette, altså en ikke så bratt læringskurve. Problemet mitt er det at du sier at spillet er casual, noe som ikke spillet avgjør, men altså da spilleren. Å da definere spillet som casual blir helt feil, selv om det finns flere casual lol gamers, akkurat som det garantert finnes casual dota gamers. Dota wise så er jeg en casual gamer f.eks. Men nok nå, dette ender bare opp i en definisjonskrangel som ikke vil ende. Jeg ville bare påpeke at å kalle et spill som LoL, HoN eller Dota casual er feil. (I mine øyne hvertfall) Greit. League tiltrekker seg lettere casual gamers enn DotA, om du ikke er enig i det, så får vi være enige i å være uenige Endret 24. januar 2013 av EirDir Lenke til kommentar
aKopperud Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Ja, jeg forstår hva du mener, men jeg er ikke enig. Da kan du heller si nettopp det du sa, at læringskurven er brattere, for det er det som er tema, ikke hvorvidt selve spillet er casual eller ei. Kan heller si at casual gamers trekkes lettere til LoL på grunn av dette, altså en ikke så bratt læringskurve. Problemet mitt er det at du sier at spillet er casual, noe som ikke spillet avgjør, men altså da spilleren. Å da definere spillet som casual blir helt feil, selv om det finns flere casual lol gamers, akkurat som det garantert finnes casual dota gamers. Dota wise så er jeg en casual gamer f.eks. Men nok nå, dette ender bare opp i en definisjonskrangel som ikke vil ende. Jeg ville bare påpeke at å kalle et spill som LoL, HoN eller Dota casual er feil. (I mine øyne hvertfall) Jeg synes LoL er like casual som cs. I forskjell har jeg spilt dota i mange mange år og lærer ting fortsatt! Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Jeg er casualspiller, og suger uansett. Let's turn away from definition fights! Har et problem med "litt" for aggressiv tankegang, og det er veldig forskjellig hvordan det slår ut. Av og til ender det med mætt med kills/lite deaths og at vi vinner, av og til ender det med mætt(funny word) med deaths/lite kills. Noen tips til hvordan jeg kan forberede meg? Kan noen kortfattet komme med forklaringer på laning phase/midgame/lategame/earlygame/andre games? Noen games; https://dotabuff.com/matches/104615092 https://dotabuff.com/matches/103520517 (Riktignok en av mine første games med Nyx, iaff på lenge) https://dotabuff.com/matches/103409203 Og ja, har noen 100 games, men har stort sett bare spilt for phun og ikke giddi å sette meg for mye inn i spillet. Typ, sitter alltid med DotaFire oppe for tips til hva jeg skal lvle/kjøpe om jeg er usikker. Lenke til kommentar
Shablagoo Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Jeg er casualspiller, og suger uansett. Let's turn away from definition fights! Har et problem med "litt" for aggressiv tankegang, og det er veldig forskjellig hvordan det slår ut. Av og til ender det med mætt med kills/lite deaths og at vi vinner, av og til ender det med mætt(funny word) med deaths/lite kills. Noen tips til hvordan jeg kan forberede meg? Kan noen kortfattet komme med forklaringer på laning phase/midgame/lategame/earlygame/andre games? Noen games; https://dotabuff.com/matches/104615092 https://dotabuff.com/matches/103520517 (Riktignok en av mine første games med Nyx, iaff på lenge) https://dotabuff.com/matches/103409203 Og ja, har noen 100 games, men har stort sett bare spilt for phun og ikke giddi å sette meg for mye inn i spillet. Typ, sitter alltid med DotaFire oppe for tips til hva jeg skal lvle/kjøpe om jeg er usikker. First off, hva faen betyr mætt?! Skal se gjennom det tredje gamet ditt, og gi litt tilbakemelding på det. Det første av de er som earthshaker, en helt som er ganske vanskelig å spille i laningphase (dvs, veldig hit or miss) Melee support heroes er generelt sett vanskelig å spille med mindre du sitter i en 3 lane og alle er på skype/voice. Nyx er har jeg ikke særlig erfaring med (dvs, jeg vet hvordan spille han osv, men ikke en helt jeg har spilt nok til at jeg vil utale meg). Så da ble det 3rd game, som viper. Starting build: Du må ALLTID ha regen, det finnes noen veldig få unntak, dersom du bottle rusher, og vet du kan få last hits nok til bottlen uten å ta særlig harass, så er det noen ganger ok å starte uten regen. Å starte med en full magic wand er "alltid" dårlig. Med random gold på viper ville jeg startet med: Wraith Band, Ring of Protection, Healing Salve og Tango. Build order på viper finnes det en del forskjellige, men de aller fleste starter med: 1: Nether Toxin. 2: Poison Attack. 3: Nether Toxin/Corrosive skin. 4: Poison Attack. 5: Poison Attack. 6: Viper Strike. Målet er selvsagt å få muligheten til å orbwalke uten cooldown, det trenger du level 3 i poison attack for å gjøre, det kan du ikke ha før lvl 5, så du trenger ikke å bruke level 3 på poison, fordi du kan bruke level 4 og 5, derfor er nether toxin (som gjør mer dmg) eller corrosive (som gjør deg mer tanky) bedre. Gidder ikke å gå innpå last hitting og denying, det er noe alle kan forbedre, uansett hvilket nivå du er på. http://www.youtube.com/watch?v=FwodP8DIQbQ Du får first blood, og har null hp igjen, men bruker alle pengene dine på items, istedenfor å ferrye ut noe regen, du må ha regen på lane, nok en gang. Istedenfor å gå tilbake til fountain kunne du suttet på lane og rapet drow, og få first blood 1v1 betyr at du er så sinnsykt far ahead, men når du går tilbake istedenfor å få sendt ut en salve til deg, så gir du opp en stor del av den fordelen du har opparbeidet deg. Double wraith band er so/so, er jo cost efficient, men ikke slot efficient. Finnes en del måter du kan bygge viper, mek er bra, manta er bra, lothars er bra (i pubs), vanguard er generelt sett veldig dårlig på ranged heroes (melee også, siden tranquil boots+vitality booster+shield gjør det samme for deg, og kan bygges til hearth senere). Tror du har mer enn nok å jobbe med allerede, er ikke vits å se så mye mer av replayen tror jeg. EDIT: Det finnes jo en del basics, men det er altfor mye til at jeg gidder å skrive det opp, det finnes plenty av guides på hvordan spille dota, les noen Endret 25. januar 2013 av EirDir Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Jeg er casualspiller, og suger uansett. Let's turn away from definition fights! Har et problem med "litt" for aggressiv tankegang, og det er veldig forskjellig hvordan det slår ut. Av og til ender det med mætt med kills/lite deaths og at vi vinner, av og til ender det med mætt(funny word) med deaths/lite kills. Noen tips til hvordan jeg kan forberede meg? Kan noen kortfattet komme med forklaringer på laning phase/midgame/lategame/earlygame/andre games? Så ut som han over ikke svarte på dette. Lanephase - Starten. Man er låst til lanes, og mappet er rimelig kontrollert fra begge lag på sin side. I denne fasen er det skummelt med roaming, da man ofte kan bli caught mellom to tårn, evt. å bli tatt av junglern på andre siden. Det viktige her er å ikke være overlig aggressiv, og sanke lasthits så mye som overhodet mulig. Reager på ganks, og ikke tap lane. Earlygame er kinda også laning phase, bortsett fra at earlygame ikke nødvendigvis trenger å være i laning phase. Med andre ord, du kan være i earlygame, men kampen kan ha gått bort fra laning phase pga hard pushing f.eks. Wards er viktig her. Midgame - Mer roaming, noen tårn nede muligens, og mye større mapflate å kontrollere. Wards begynner å bli enda mer viktige, da mappet åpner for mer roaming når tårn er nede. Karakterer begynner å dishe ut seriøs damage her, og man må være forsiktig med å f.eks ikke bli tatt alene da det oftest ender i death. De fleste games ender i denne fasen, gjerne fordi et lag har begynt å dra fra det andre, demotiverende etc. Lategame - Her skal man ha 3-4 core items(avhengig av role), godt med lasthits, og være engasjert i alle teamfights. Å være med laget ditt kan ofte være viktigere enn objectives(tårn, base), da laget kan være avhengig av nettopp dine abilities for å vinne teamfights(Stuns, slows etc). Det er da hyppige teamfights, og gamet kan snu veldig fort i denne fasen. Dette er en basic forklaring, og hvis noen har noe å tilføre er det bare å gjøre det. Vil gjerne adde at dette er standard spilling, ikke noe utenom det vanlige, og de fleste games er slik som dette hvis man soloquer. Enkle tips til forbedring: - Spill mye mot boter og lær lasthitting - Spill defensivt. Ikke gå for kills unless du er rimelig sikker på at det går, heller avvis ganks og frigjør jungler hvis han camper din lane. - Prøv å få med deg når gamet går inn i de forskjellige fasene. Hvis et team er raske på dette, så kan det fort bli 5v3 på et tårn, og 3 raske kills for laget som har klart å samle teamet raskest. Å være oppmerksom på mappet og hva som foregår kan fort vinne et game. - Eksperimenter med builds, og finn det som passer DEG best. Det finnes alltid en mal for hvordan du skal gjøre ting, men husk at dette alltid være nettopp det, en mal, ikke nødvendigvis regelen. - Prøv ALLE champs du kan. Få oversikt over abilities, og hvordan du skal jobbe med/mot disse. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Troll warlord! http://www.dota2.com/news/updates/ Lenke til kommentar
aKopperud Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Noen som har sjekket ut DBRen sin enda? btw morsom liten ting jeg la merke til i går, om du har åpnet console, så kan du etter hver match se hvor mye skade, hvor lenge du har stunnet, slowet, healet osv på de forskjellige heltene ilpt av matchen som en slags rapport helt nederst etter at du har spilt ferdig. Endret 25. januar 2013 av AleksanderK Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Noen som har sjekket ut DBRen sin enda? btw morsom liten ting jeg la merke til i går, om du har åpnet console, så kan du etter hver match se hvor mye skade, hvor lenge du har stunnet, slowet, healet osv på de forskjellige heltene ilpt av matchen som en slags rapport helt nederst etter at du har spilt ferdig. Trodde ikke DBR kom ut allikevel jeg? Jaja. Ligger på 90th percentile. Lenke til kommentar
aKopperud Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Trodde ikke DBR kom ut allikevel jeg? Jaja. Ligger på 90th percentile. De fleste var virket ganske enige om at det skulle komme, til og med nesten 70% ville ha den offentlig. sIMBA Dotabuff Rating 2080 (Diamond) Percentile 99% Hadde 96% på JJJ, men den har jeg bare spilt 80 kamper på. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Theoneask: Dotabuff Rating 1347 (Gold) Percentile 68% Last Match 3 days ago Level 14 Record 153 - 150 Win Rate 50.50% Endret 25. januar 2013 av Theoneask Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Så svaret på pollen. Er bare grunnet det som har skjedd i det siste (har ikke satt meg så mye inn i saken). At valve gjorde endringer til privacy-policien sin, som svekker dotabuff, så vidt jeg forstår. På grunn av det mener jeg å huske at jeg leste at DBR ikke kom til å bli noe av allikevel. Mulig det kun var den offentlige delen. Jaja. Morsomt med dotabuff-rating som man kun kan se selv anyways. Med DB+ vil man kunne hente ut ganske mye god statistikk. Ser ut som DBR ratingen min har sunket med tid. Lurer på om dette er fordi stadig flere får keys, dermed blir det vanskeligere å holde seg på høy rating? http://imgur.com/a/6SG10 Skal riktignok sier at jeg i det siste nesten utelukkende har spilt scrims, som ikke blir recordet av dotabuff. Hvilket vil si at de public gamene jeg spiller som regel er soloqueue uten at man legger inn for mye effort. Dette i motsetning til tidligere når jeg stort sett kun gamet public matchmaking med en stack. Endret 25. januar 2013 av Ajaco Lenke til kommentar
aKopperud Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 DBR som betyr? Kor sjekker ein det? Da må logge inn på steamacc din inne på dotabuff. Lenke til kommentar
aKopperud Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Så svaret på pollen. Er bare grunnet det som har skjedd i det siste (har ikke satt meg så mye inn i saken). At valve gjorde endringer til privacy-policien sin, som svekker dotabuff, så vidt jeg forstår. På grunn av det mener jeg å huske at jeg leste at DBR ikke kom til å bli noe av allikevel. Mulig det kun var den offentlige delen. Jaja. Morsomt med dotabuff-rating som man kun kan se selv anyways. Med DB+ vil man kunne hente ut ganske mye god statistikk. Ser ut som DBR ratingen min har sunket med tid. Lurer på om dette er fordi stadig flere får keys, dermed blir det vanskeligere å holde seg på høy rating? http://imgur.com/a/6SG10 Skal riktignok sier at jeg i det siste nesten utelukkende har spilt scrims, som ikke blir recordet av dotabuff. Hvilket vil si at de public gamene jeg spiller som regel er soloqueue uten at man legger inn for mye effort. Dette i motsetning til tidligere når jeg stort sett kun gamet public matchmaking med en stack. Har du kjøpt dotabuff plus for å se det? På sIMBA kontoen har jeg 85% soloque matches. Jeg aner ikke om den regner med practice matcher? Lenke til kommentar
Shablagoo Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 De fleste var virket ganske enige om at det skulle komme, til og med nesten 70% ville ha den offentlig. sIMBA Dotabuff Rating 2080 (Diamond) Percentile 99% Hadde 96% på JJJ, men den har jeg bare spilt 80 kamper på. Dotabuff Rating1988 (Diamond) Percentile 99% Faen, du tok meg! Dotabuff Rating 1894 (Platinum) Percentile 98% På Plx no traxxex Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Kjøpte dotabuff plus for å teste. Koster ~60kr for en mnd. Så jeg kjøpte en mnd for å se om det er noe jeg skal beholde. Hvor ser ut data om hvor mye at det du spiller som er soloqueue? Og nei, practice matcher kommer ikke med. De er usynlig for alle andre bortsett fra personene som deltok i gamet (altså du vil aldri kunne finne stats fra tournament-matcher etc på dotabuff). Lenke til kommentar
aKopperud Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Dotabuff Rating 1988 (Diamond) Percentile 99% Faen, du tok meg! Dotabuff Rating 1894 (Platinum) Percentile 98% På Plx no traxxex Hvorfor ble den ikke public når alle vota for det? INB4 Brownspotsyndrome og Orangescoutpicker! Kjøpte dotabuff plus for å teste. Koster ~60kr for en mnd. Så jeg kjøpte en mnd for å se om det er noe jeg skal beholde. Hvor ser ut data om hvor mye at det du spiller som er soloqueue? Og nei, practice matcher kommer ikke med. De er usynlig for alle andre bortsett fra personene som deltok i gamet (altså du vil aldri kunne finne stats fra tournament-matcher etc på dotabuff). Det bare vet jeg. Lenke til kommentar
Shablagoo Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Hvorfor ble den ikke public når alle vota for det? INB4 Brownspotsyndrome og Orangescoutpicker! Det bare vet jeg. No agi for brown/oj knapp please. Lenke til kommentar
sundelinsundelin Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Dotabuff Rating 2228 (Diamond) Percentile 99% Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Hvordan funker den ratingen egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå