Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Hva er poenget ditt aluxes? Poenget mitt var hvertfall at det ikke virker som valve prøver å bare gi beta til de mest dedikerte (og at eneste måte å skille mellom "dedikerte" og "nabbs" er gjennom survey, som man bare kan lyve på uansett)

Du må huske for hver person som får key gjennom survey er det to som får keys fra den personen. Hvem disse personene er, har ikke Valve noe styring over.

I tillegg så har playdota gitt ut et firesifret antall keys til tilfeldige folk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er poenget ditt aluxes? Poenget mitt var hvertfall at det ikke virker som valve prøver å bare gi beta til de mest dedikerte (og at eneste måte å skille mellom "dedikerte" og "nabbs" er gjennom survey, som man bare kan lyve på uansett)

Riv rak ruskende feil. ALLE pro-players har betakeys, og det gis masse keys til de gode og aktive i scenen. Jeg vet ikke hva forholdet mellom random-draft og aktiv spesifikk utdeling er, men alle de gode har jo i hvert fall betakey, eller får det om de har lyst. Dessuten vil de også å ha noobs med i betaen, siden de representerer faktisk den største andelen av spillere.

Problemet er at matchmakingen fremdeles ikk er så veldig utviklet.

Endret av aluxez
Lenke til kommentar

Riv rak ruskende feil. ALLE pro-players har betakeys, og det gis masse keys til de gode og aktive i scenen. Jeg vet ikke hva forholdet mellom random-draft og aktiv spesifikk utdeling er, men alle de gode har jo i hvert fall betakey, eller får det om de har lyst. Dessuten vil de også å ha noobs med i betaen, siden de representerer faktisk den største andelen av spillere.

Problemet er at matchmakingen fremdeles ikk er så veldig utviklet.

"bare"

Lenke til kommentar

Har nå testa Dota 2 litt og det var så sinnsykt slowmo... Alt gikk jo i slowmotion og skjedde noe hadde du jo år og dag på å tenke ut en escape eller lignende. Godlike med pudge i første match og rape med weaver i andre.

Om jeg spiller dota videre kommer helt an på hva kompisene mine gjør, men mitt personlige valg blir HoN over Dota2 pga gameplayspeeden. Jeg nyter at HoN er fastpaced og krever kjappe handlinger. I tillegg varer games generelt lengre i Dota og noe som det ikke gjør i HoN.

Lenke til kommentar

Ja, 34min kan stemme bra på average i HoN. Men de gamesa jeg har hatt i dota2 har vart mellom 45-70min og jeg har lest andre si det ligger mellom 45-60. Jeg husker det var samme i dota også, games varte generelt lengre enn det gjør nå i HoN. Da HoN er mer fastpaced og herokills har mer å si.

I HoN er det og en concede funksjon som gjør at games usually ikke blir ferdigspilt og endt tidligere

edit. Nå er linken din og 10 mnd gammel cirka, og HoN sitt metagame har forandret seg mye siden da!

Endret av JeepersCreepers
Lenke til kommentar

hvorfor sammenlignere dere spillet med HoN og LoL? det er dota, eneste dere kan sammenligne med er dota 1. vist det er mer delay på dota 2 enn HoN, hva så? er det mer delay på dota 1 enn HoN? husk at dota 2 skal være en eksakt kopi av dota 1, men ha en go del bedre grafikk og endelig matchmaking. har virkeligt savnet det i dota 1. fikk beta key for et par dager siden, syns det er ganske gøy, mye kule effekter som er kommet. har ikke merket noe særligt til bugs enda.

men en ting må valve få orden på og det er leavers. de bør straffes! men det ordner seg sikkert når spillet blir released.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnen til at det er 50 ms lerp i DotA 2 er ikke nødvendigvis fordi det var lerp i bnet også. De fleste source spill som spilles online smører på med 100 ms ekstra, dette kan merkes godt i TF2. Det er mulig å fjerne denne delayen, men bare fra client side, noe som ikke er verdt siden du ender opp med at det som skjer på din egen skjerm ikke samsvarer med det som skjer på serveren.

Lenke til kommentar

Varer dota-games gjennomsnittlig lenger? Jeg mener å ha hatt nok av games der ene laget bare turtlet til sand wraith hadde farmet seg OP i hon.

Det er vel sykt lenge siden dette var vanlig. Har vel knapt sett en SW i en progame på 1år.

Og du som sier ikke kan sammenligne med hon og lol. Enig i LoL, men hon var i sin tid rimelig lik portering av Dota. Men S2 har S2d it up og endret endel heroes og i ettertid laget mange selv. Fortsatt er HoN veldig likt Dota, utenom tempo som nevnt. Personlig føler jeg fra det jeg har sett at tempoet i Dota2 ligner mer på det i LoL..

Lenke til kommentar

men en ting må valve få orden på og det er leavers. de bør straffes! men det ordner seg sikkert når spillet blir released.

Jeg tror nok dette i realiteten er fikset. Leavers blir matchet opp med andre leavers.

Nå er linken din og 10 mnd gammel cirka, og HoN sitt metagame har forandret seg mye siden da!

Det har det nok i dota også. For 4 år siden var nok 60 min det vanlige, nå er dette en skjeldenhet, de fleste gamesene er ferdig etter 45- min min. Men når det ikke er noen ff-funksjon så trekkes jo gamesene ut et par minutter ekstra.

Lenke til kommentar

Fekk betakey av ein ven for ca 1 månad siden, og har i den tida spelt >10 matches. Spelar HoN istdenfor, det er då pga HoN oppleves, og er, mykje raskaren enn Dota2. Hugser då eg bytta frå Dota til HoN når HoN var i open beta, då reagerte eg på at alt skjedde så raskt så eg er egentlig ikkje overaska at Dota2 er treigere enn HoN, då Dota2 bygger på Dota. Eg meiner Valve tar eit steg i feil retning når dei ikkje gjer spelet nemneverdig raskare enn forgjengaren. Hadde Valve skrudd opp farten på Dota2 er eg ikkje i tvil kva eg ville valgt, men slik som det er no står valet mellom S2-heroes og eit raskt gameplay, eller gode gamle Dota helter og treigere gameplay.

Er meir glad i Tinker og Broodmother enn Monkey King og Emerald Warden for å sei den sånn, men det er grenser for kor mykje frustrasjon eg er villig til å gå gjennom før eg blir vant til eit treigt gameplay igjen...

Lenke til kommentar

Nå blir jo dota 2 laget som en remake av det første spillet da. Spillmotoren til wc3 begynner å bli litt utdatert, og grafikken er ikke den beste, så det blir laget en remake av et så populært spill. Det kommer til å forandre seg litt selvfølgelig, men det er fordi spillet har hatt hovedfokus på hard carries. I den nyeste dota patchen nå virker det som vi kommer til å få en litt annen strategi.

Men, jeg vil nå si at dota 2 gjerne kan spilles på samme nivå som hon med tanke på hvor lenge en match varer. Du må bare spille det på samme måte, det er ikke så stor forandring mellom spillene som gjør at det er som det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...